pillllans

Alla inlägg under mars 2013

Av Pernilla - 12 mars 2013 14:40

Skönt att jag klarade jobbnatten även om det inte var helt enkelt alla stunder. Sen sover man inte särskilt gott när man kommer hem heller, med tussar uppstoppade i näsan och med flera kuddar under huvudet så man halvsitter. Nä bekvämare kan man ha det!

Hur som helst, jag proppar i mej kiwi och vitaminer för fullt och hoppas att förkylningen snart ger med sej  


Idag har Calle vilodag, det är en vecka sen sist. Han var trött igår när Maria red och det är ju säkert efter hoppningen i söndags, då det blev många hinder i följd.

Så idag får han det lugnt... Jag får försöka pallra mej ner senare och mocka, pyssla med honom i massor  


 


//Pillan

Av Pernilla - 12 mars 2013 08:00

  

9 mar - 15 mar 2013

Vecka 27

Bebis: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont. Nu har barnet stora chanser att klara sig om det föds för tidigt, men varje vecka, och även dagar, gör stor skillnad. Barnet väger mellan 900 gram och ett kilo. Om det skulle födas kan det andas luft och tarmarna klarar av att ta emot modersmjölk.


//Pillan

Av Pernilla - 11 mars 2013 15:58

Kände det på mej - och visst tusan hade jag rätt. När jag vaknade förut efter att ha sovit lite sisådär efter jobbet, så vaknade jag upp förkyld!  Näsan rinner och orken rinner sakta ur mej. Skit också!

Jag som nästan vart lite mallig när det flesta andra åkt på influensa & förkylningar att jag faktiskt klarat mej. Men icke... Ska proppa i mej vitaminer så jag orkar med kommande natt på jobbet!




 

Här kommer ett litet (och mörkt) filmklipp från igår och jag tycker som sagt att det gick jättebra. & att Maria ens orkade hoppa bana förkyld och utan all ork i kroppen - det va inte dåligt  



 

//Pillan

Av Pernilla - 10 mars 2013 20:00

Hoppträningen gick jättebra och jag tyckte Calle skötte sej väldigt bra (Maria med givetvis ). Han var dock ganska spänd i början och gjorde några bralls, men Maria satt kvar så det var ju bra! Han har ju inte fått hoppa på någon vecka, + att det är kyligt + att det var nya hästar med på träningen så han var nog lite extra busig idag  

Men vad fin han börjar bli! Man ser verkligen skillnad på honom från träning till träning och det är så himla kul! Träningen idag handla om att hoppa bana så det blev flera hinder i följd - perfekt träning nu inför Clear rounden den 24;e. Fick filmat lite också men hinner inte kolla hur det blev nu så ska se om jag kan lägga ut någon snutt imorgon.


 


Jo förresten, häromdagen var jag in på Hööks som hade halva reapriset så passade på att köpa lite Hv Polo - love it!  

     

Tjocktröjan kostade 224:- och långärmade pikétröjorna 149:- - perfekt !




Nu ska jag göra mej iordning och åka till jobbet!!


//Pillan

Av Pernilla - 10 mars 2013 10:15

Kom precis hem ifrån stallet, haft morgonens stalltjänst idag! Det gick smidigt men jag tror att jag ska börja tänka på att sakta ner min arbetsfart lite. När jag mocka & yvde runt en massa så fick jag som små kramper i magen - sammandragningar. Mindre bekvämt att gå runt med i alla fall.... Nu får man väl dom oavsett vad man gör men jag har i alla fall fått de i samband med tyngre lyft eller när jag jobbar på lite för snabbt.

Jo, apropå bebis så kände jag något så otroligt mysigt/häftigt igår kväll när jag gick och la mej. Emellanåt är det en liten karate kid i magen för det sparkas en massa. Men det har jag "bara" känt på insidan.. Igår kväll när h*n sparka kraftigt så la jag handen på utsidan och KÄNDE hur den lilla foten sparka i min hand. Hur coolt som helst och känslan var obeskrivligt härligHoppas att Björn också snart kan tajma in och få känna det för han blev nog lite avis på mej igår  


 





Till e.m ska jag tillbaka till stallet för Maria ska hoppträna för Ika Snis och jag ska givetvis titta på och så ska jag även få filmat lite för det fick jag inte gjort sist gång.

Sen ikväll bär det av till jobbet igen för natt 1 av 2  


//Pillan


Av Pernilla - 9 mars 2013 19:41

Oj oj så fort tiden går! Nu är jag redan inne i vecka 27. Magen växer som bara den och jag har redan gått upp 9kg hittills och känner mej därför tjockare än på väldigt länge  Har ju också fått höra många kommentarer om hur enorm jag är, fast de bryr jag mej inte om.. Tur att jag ändå känner mej hyffsat smidig då  Hehe....


//Pillan 

Av Pernilla - 8 mars 2013 15:04

Igår stod det tömkörning på schemat! Jag red först fram honom en kvart och värmde upp honom och han kändes helt okey! Sen gick det jättebra när tränaren tömkörde, det är verkligen så häftigt att se på. Både för att få sån duktig hjälp men också för att se sin häst gå så fint  

När J var färdig med Calle så fick jag sitta upp för att känna på honom och jag säger bara My gosh  

När Calle bara trampar på och jag inte har något i handen, bara en pärla under mej. Åh då blir jag lite extra kär i min häst!! Finaste finaste Calle........




     

Jag fick filmat en del också, men för respekt av min tränare så vill jag fråga om lov först innan det läggs ut någon film här.



*******************************



Idag stod det dressyrlektion på schemat - samma svåra övning som i tisdags. Men idag gick det så mycket bättre   Fast inte till en början dock, då kändes det ganska kasst, fast Calle kändes också lite stel till en början och jag misstänkte starkt träningsvärk sen tömkörningen igår.

Men efter en stund in på lektionen så mjukna Calle & jag började rida bättre så tillslut hittade jag honom så jäkla fint & Calle gick wow!! Galoppfattningarna sitter som ett smäck nu vilket är skitkul, och galoppen var också bra. Han var dock ganska pigg idag och mitt i lektionen kom Lovisa och satte sej på läktaren och hon var nästintill livsfarlig enligt Calle så han fick ett litet spel. Sen tjafsa han lite och tog galopp på stället och spände till, men det släppte ganska snart igen och då var han bara pigg & käck!



Jag bara älskar min häst något så otroligt mycket  

 

   

Lovisa tog ett par kort på oss idag!


//Pillan

Av Pernilla - 7 mars 2013 07:45

Nu har jag jobbat färdigt och ska strax gosa ner mej och sova några timmar. Sen idag till e.m blir det stallet och det ska bli lite extra kul, för Calle ska tömköras igen  Tänker inte glömma kameran denna gången utan det ska filmas lite.


   Tänk vilken lycka när man har hästen med stort H i sitt liv.


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards