pillllans

Alla inlägg under april 2012

Av Pernilla - 30 april 2012 15:00

Boss går som han ska idag och nu vet jag förmodligen anledningen till varför han gick orent. Vi var ju på långpromenad och den var till stor del på asfalt = inte så käckt! Det var helt enkelt för stumt & hårt underlag för honom att gå på såpass länge, så nu ska så mycket asfalt undvikas. + att jag ska börja ge honom Glukosamin. Så får jag hoppas att hältan håller sig borta & att min pärla håller sig fräsch!  

Älskar bilden, den ser så härlig ut ! Snart ska han få sej ett välbehövligt bad igen.


***

Calle var mycket bättre i benet idag, bulan var ännu mindre och ingen svullnad. Inget nämnvärt alls egentligen, lite värme och pyttelite skillnad, men alltså mycket bättre. Så därför ska jag fortsätta avvakta några dagar för och se om det håller sej bra eller inte. Om benet håller sej fint så ska han skrittas & travas lätt, om inte - då blir det veterinär. Men nu finns det ju en liten förhoppning hos mej igen att det blir helt bra nu! Får helt enkelt vänta och se, hoppas på det bästa. Så länge får han röra sej fritt i hagen och jag smörjer med Arnika och håller noga koll på min pärla.

 


Nu blir det snart middag här och sen ska jag försöka sova en stund för ikväll ska jag till bästa jobbet!

//Pillan







Av Pernilla - 29 april 2012 11:48

... & på lite bättre humör än igår. Björn (klok som han är) sa till mej igår; "Gör inte en höna av en fjäder." & han har ju så rätt. Jag ska verkligen försöka vara positiv och helt enkelt ta det som det kommer. Men oron är ju lite svår och styra över, tyvärr!

Boss är i alla fall bättre idag, han haltar inte utan snarare ömmar lite svagt. Så det känns bra! Men tills vidare får han ta det lugnt och jag får promenera ensam.

**

Sen vid 14 tiden åker jag till stallet för och fixa iordning för både Calle & Sara och så ska jag skritta ut en sväng på Sara. Ska även hjälpa till lite med hästen på boxvilan, tempa henne, kyla hennes svullnad och lägga bandage. Hoppas hon är bättre än var hon var igår.

Calle ska jag pyssla om i massor också  Hoppas han inte är sämre än vad han var igår i alla fall. Ska massera han med Arnika och tänka positivt ! Eller hur?! Guu va fjompig jag känner mej   


Nä nu ska här vara glatt .....


 


  

  

  

  

  


Haha...

//Pillan

Av Pernilla - 28 april 2012 23:21

... ja det är jag! Känner mej heller inte alls trött fastän klockan börjar bli mycket utan jag dricker vin och dränker mina små sorger. Börjar stavfelen komma framöver här så vet ni varför.


Känner bara för och få skrivit av mej + att ni vet lite om varför jag känner mej ledsen på denna dagen som började så bra men slutade desto värre...

Boss började halta idag - igen! Jag kommer ge honom vila en vecka för och se, blir han inte bättre så åker jag iväg och kollar upp honom ordentligt. Ni som känner mej, vet hur mycket han betyder för mej och för er som inte vet - han har hela mitt hjärta! Han är den snällaste hund man kan tänka sej & jag litar på honom blint. Jag har haft honom sen han var 9 veckor och han har nu fyllt hela 7 år! 7 underbara år som han har funnits vid min sida i vått & torrt, i glädje & sorg, i lätta stunder & trista kamper. Jag har till & med blivit påhoppad en gång i tiden om att han inte vart min och fått en idiotisk falsk faktura skickad till MEJ på MIN hund. Vart till polisen på möte i kampen om att få behålla MIN hund som bara JAG brytt mej om! Hade Boss fått välja vet jag med mej att han valt min sida. Jag kan skriva i oändlighet om denna hund och jag har sagt det förr och jag säger det igen -Den dagen Boss inte finns hos mej så kommer jag heller inte att existera som hel människa. Jag säger ju givetvis inte nu att något är allvarligt med honom, men att se sin älskade BÄSTA VÄN börja linka sej fram. Då får jag hjärtklappning och tårar i ögonen. Men jag ska ju givetvis vara positiv om att han håller sej frisk och kry i mååånga år till!



Åker sen till stallet... Möts av Calle som är sämre i sitt ben och nu svullen igen  Det får helt enkelt bli samtal till veterinär på måndag så jag kan boka tid för ultraljud och ev. röntgen. Klart att jag ska måla fan på väggen och tänka det värsta också. Så typiskt mej.. Jag inbillar mej senskada och vila minst ett halvår, gaffelbands skada eller gu vet vad. Men det får ju ta vilken behandling eller vila det vill, bara han blir bra. Men oron finns i kroppen! Jag ska försöka tänka positivt även här och inte jaga upp mej samtidigt som jag vill vara inställd på något värre för att inte få en chock OM det nu skulle vara så....



Att känna oro för sitt djur är inte kul, men att känna sån djup oro för båda sina djur - det är jobbigt! Vet heller inte om bloggen blir så rolig här  Calle på vila och jag är lite ledsen.

Men imorgon ska jag få låna Sara i stallet så jag kan få rida ut en tur ensam & rensa tankarna lite... Tack Ann-Sofie för lånet. Känns som jag överdriver i min skrift här nu, men många av er vet nog hur nojig man lätt blir när det är något galet med sina raringar?!!



Dessutom hände det ytterligare en olycka i stallet idag så en häst till står med skadat bakben på boxvila. Stall Livetorp? Snarare sjukstall Livetorp!


 

Jag & Boss

 

 

 

Jag & Calle

 



//Pillan 

Av Pernilla - 28 april 2012 10:15

Kom nyss hem! Jag och Boss tog en morgonpromenad på 1 mil  Hur gött som helst! Ska äta frukost nu, fibergröt blir det. Har börjat köra in mej på levernet GI och gett mej fan på att jag ska gå ner resten nu. Det har börjat bra för nu är 3 av ca 11kg borta i alla fall så det är en liten bit på väg. Jag är supertaggad och nu när vårvädret börjar komma blir allt så mycket roligare/enklare.  


  

 

SOL

Av Pernilla - 28 april 2012 07:57

Gaaaahhh, det är banne mej sol ute    Fy bubblan så underbart !! Ska verkligen njuta av dagen och ska strax starta den med en långpromenad med Boss.

 


Nu ska ju vädret bli bättre och tur är väl det!! Då torkar paddocken upp dessutom, den har vart nästintill översvämmad och det är väl förståeligt med tanke på vilka sjuka mängder regn här kommit de sista. Har ni också haft mycket regn ?

Igår fick jag tagit ut Calle lite i skritt & trav och han känns fräsch. Däremot behöver jag paddocken så jag verkligen kan jogga på framåt ordentligt, och då hoppas att han håller sig fräsch & fin  


 

//Pillan

Av Pernilla - 27 april 2012 08:50

Fredag och ledig helg - löving it !



Idag ska jag få städat här hemma för det har vuxit ikapp mej dom senaste dagarna kan man säga. Så ska jag till Göken också (Öns Gekås typ) en sväng och handla lite. Så detta blir nog en fin fredag.

Jag har insläppet på hästarna idag så jag åker till stallet ikväll. Igår spöregnade det i stort sett hela dagen så kände mej inte så motiverad att ta ut Calle bara för en skritt stund & känna på honom, så jag gör det ikväll istället. Benet var lite mjukt vid eftermiddagen igår men när jag åkte tillbaka igår kväll för och kolla honom så var det fint igen. Däremot hade han lyckats vränga ut ena kanten på skon så den stod ut någon cm så det kanske inte vart så gott och trampa runt "snett" med den skon. Nu är den loss i alla fall och jag får ringa hovis - igen! Detta är ju inte sant.. Han får snart gå barfota

 

Taskig mobilbild, jag vet!

Något som är kul i alla fall är att Calle älskar hovslagare. Han tycker det är både roligt och trivsamt och bli ompysslad på gången. Han kanske inte alla gånger är tacksam dock, när han står och fipplar på förklädet och ska pussa hovis i nacken hela tiden. Översocial blir han! Men han är så söt och titta på när han håller på  


//Pillan


Av Pernilla - 26 april 2012 07:00

.. och nu har jag slutat jobbet. Ska hem och sova gott några timmar!



Sen när jag vaknar så har jag en del på planeringen för dagen, måste få deklarerat och nu är ju matten och allt uträknat och klart typ, tack vare min bästa morfar!   

Sen ska jag till stallet, och Calle var lika fin i benet igår så detta är alldeles säkert ingen fara. Så himla skönt! & kan han studsa / trava till & från hagen utan att det blir problem så kan han allt ridas, så idag ska jag känna på honom, dock bara i skritt. Joggar som sagt igång honom i helgen! Han ska få gå i den mindre hagen ett par dagar till också, bara för och vara på den säkra sidan, men är det fortfarande OK sen så kan han gott få komma ut i stor hage igen. Prinsen !





 

Sen får det bli mysmiddag med älsklingen...

  Jag är så himla glad att jag har Björn, min andra hälft & mitt livs kärlek 



//Pillan

Av Pernilla - 25 april 2012 07:15

Slutat jobbet så nu är jag på väg till stallet för och släppa ut hästarna innan jag åker hem och sover. Igår var Calles ben fortfarande fint - lycka   

Han får gå kvar i mindre hage några dagar till för säkerhets skull + att jag masserar med Arnika och tar det vackert med ridningen. Är han lika fin i benet idag så tänker jag skritta honom imorgon och på fredag för att ev. testa trav till helgen, så får vi se. Hoppas på det bästa för prinsen nu, tycker det räcker gott med skador för våran del. 2012 skulle ju bli ett fräscht toppen år, men hittills har det vart mycket bandage, sparkskada, sår och nu en omkullvältning   Blää på den !


  


//Pillan

Skapa flashcards