pillllans

Alla inlägg under januari 2011

Av Pernilla - 26 januari 2011 10:36

Tagit ett par lediga dagar från bloggen, men mitt liv är allt annat än ledigt     Helgen som gick jobbade jag, utöver jobbet blev det middag hos svärföräldrarna - mycket trevligt!

Så var jag och mamma på Tupperware party, det var också mycket trevligt. Jag fick köpt några skålar i det setet som jag och Björn samlar på - mycket bra!

Så jag har haft en trevlig helg och en trevligare helg väntar, för den är ledig, och min älskade kille fyller år på lördag    så då blir det fest!!

Så blir det kalas på dagen också för min systerdotter fyller också år på lördag    Så jag ser fram emot helgen !!


Hittar fan inte sladden till kameran. Har ju några bilder jag vill ladda upp och visa här... Bl.a på en snart färdigklippt häst     Och så lite annat...


Nä jag ska ändå städa lite nu så passar på att leta igen...

Sen får jag gjort mej iordning för stallet och efter det jobbet ikväll....


BYE !!

 

//Pillan

Av Pernilla - 22 januari 2011 06:29

God morgon allihoppa   


Nu åker jag till jobbet. Önskar er en härlig lördag...!


  


//Pillan

Av Pernilla - 21 januari 2011 22:36

Kom nyss hem. Haft en underbart fin kväll på jobbet. Den flöt på så smidigt och sånt gillar jag. Så har jag världens underbaraste kollegor. Jag är verkligen supernöjd över mitt jobb och mina goa vänner jag har där. Så alla mysiga gamla också. Mm, jag trivs. Det enda jag inte alltid trivs med är Orust Kommun och alla nötter i den... Men men.... (Och lönen förstås   )


Nu är jag mer glad igen, isen från grusvägarna är på väg bort och jag tycker det är helt underbart nu när det går att skritta lite runtom på vägarna. Alltid något! Ska försöka få en bild på oss nästa gång vi skrittar ut. Jag och räserpållen, för jises, han är pigg. Nu fattas bara att hagen blir bättre också och att isen försvinner där med.


Imorgon jobbar jag 7-16,30 och efter det blir det Calle balle bus i flera timmar   


Men nu ska jag nog försöka varvat ner lite, ska ju upp om några timmar igen....


Natti !!

  

//Pillan 


Av Pernilla - 21 januari 2011 10:00

Vaknade idag av ett sms från chefen. Hon ville att jag skulle börja jobba 2 tim tidigare idag, alltså kl 14 istället för kl 16. Och visst kan jag det     Fast jag får åka hemifrån hyffsat tidigt för jag ska luncha hästarna och göra iordning för Calle innan. Hinner dock inte göra något mer med honom så idag blir det lugnt för hans del.


Igår hade jag en skitbra och härlig ledig dag. Jag åkte till "Göken" med Ida och Patricia så vi gick och shoppa och avsluta med en fika. Mycket trevligt !! På kvällen fortsatte jag klippträningen av Calle och det tar TID & tålamod. Hellre en långsam och säker träning än förhasta sej. Men jag fick gjort ytterligare lite i alla fall.



 <--- Världens underbaraste kille som jag nu vart ihop med i över 1 år. Guuu vad tiden går fort !!   


Nu ska jag packa matlåda till jobbet och även få i mej frukost är tanken....


//Pillan

Av Pernilla - 20 januari 2011 07:18

Idag är jag ledig, trots detta gick jag upp 06,20 eller nåt. Himla härligt ändå ! Jag som tänkte få gjort mycket här hemma idag. Ska både få städat och pysslat en del tänkte jag    

Men först - kaffe

Och till det kikar jag runt lite på internet så länge innan jag sätter igång här...

Brr vad kallt det blev igen. Mätarn visar -10gr här. Tror jag håller mej massa inne idag   

 

  

 

//Pillan  

Av Pernilla - 17 januari 2011 23:30

Kvällen på jobbet har gått bra   


Efter jobbet så har jag vart ute på en kvällspromenad med Boss, vi till och med joggade en bra bit     Kanske ska ta och träna på den där konditionen som inte existerar ? JEPP Im doing it !  

Nu får det fan bli andra bullar men jag är i alla fall nöjd över att jag inte har rökt på 3 veckor    



Nä nu ska jag nog krypa till sängs, ganska så trött och imorn är det upp tidigt igen till jobbet 7-16,30     


Nighty nighty 


//Pillan

Av Pernilla - 17 januari 2011 12:33

Ja då var det ny vecka igen. Ser inte så mycket fram emot denna då det mest är jobb på schemat, visserligen stallet också.

Imorse släppte jag ut hästarna, hagen var OK. Dom får komma in tidigare istället. Klipptränade lite imorse med, känner att både jag och Calle börjar tröttna på den träningen nu (efter bara några ggr) Undra vem som besitter mest tålamod av oss två?!   

Jag hoppas innerligt att vädret fortsätter på såvis att isen smälter bort. Grusvägen börjar banne mej bli OK vid stallet nu och jag begär bara 100m grusväg så kan man iaf rida fram & tillbaka på den     I dagsläget är jag inte kräsen alls, bara jäkligt sugen på att göra något nu.

En stallplats med manege SÖKES   


Nä jag ska nog ta och göra mej iordning för jobbet, börjar halv 3. Får ju hunnit med middag och rastat Boss innan det....

Hoppas ni har en härlig dag !!


//Pillan     <--- Calle & Sara (Tycker det är en söt bild när dom har likadana nosgrimmor) 


Av Pernilla - 16 januari 2011 20:36

Ja helgen som gått har verkligen vart underbar. Jag och Björn har fått tänt grillen för första gången i år. Idag har vi vart till AO och inhandlat fint till huset. Ska ta kort på det när jag skruvat ihop och satt upp allt så får ni se vilka snygga inredningsdetaljer vi fick tag på.

Så har det vart mys och vin och bara gött.... Riktigt fin, ledig helg   


Imorn ska jag släppa ut hästarna, får helt enkelt se hur underlaget är. För det var inte kul att ta in dom idag. Vägen mellan hagen och stallet var bra så där var ingen fara. Men hagen     jiiiiises vilken jätte is fläck där var. Fick leda runt hela fläcken och ta in dom. Dom gick ju mest försiktigt över isen men fyy, orolig blir man. Får helt enkelt se underlaget imorn, för är det värre än idag så släpper jag nog inte ut Calle. I och med att jag inte broddar Calle när han går i hagen och det är inte bara för att han kan sparka sin hagvän Sara utan också för att Calle är ganska studsig med fossingarna och han kan lätt trampa/sparka sej själv. Sätter jag då brodd på honom så kan det bli en förfärlig skada. Alla hästfolk är olika och gör därför olika men min åsikt är (efter att ha sett för många brodd olyckor) att inte brodda. En spark kan bli så hemskt olycklig tack vare en brodd. Så jag släpper ut Calle utan och skulle det bli förgjävla halt så får han snällt stå inne! Sen är guldskorna bättre tycker jag än att brodda i vanliga skor.

Nä som jag nämnt flera ggr tidigare. Jag är så fruktansvärt j-a trött på isen och halkan nu....   


Kommande vecka jobbar jag 6 dagar, är ledig på torsdag bara. Så det blir mycket jobb och mycket stallet. Så denna veckan är jag inte kontaktbar för några äventyr.....


Nä om jag ska ta och avsluta mitt vindrickande slash hyllskruvande och pill ?

Må väl !


//Pillan    <---- Som LÄNGTAR efter bar mark....

Ovido - Quiz & Flashcards