pillllans

Alla inlägg under september 2010

Av Pernilla - 23 september 2010 22:55

Kom precis hem från jobbet, gått himla smidigt på jobbet ikväll.


Men det är ju såklart inte därför jag är irriterad, möttes av ett jäkla dumt brev nu när jag kom hem som retade upp mej. Hoppas detta är ett missförstånd. FB ligger ju nere också... Hmm, får ordna upp detta imorgon....


Nä nu blir det nog sängen, hjärtat har redan slocknat här på soffan och imorn till morran ska jag till stallet där jag ska träffa A-S för vi ska rida ihop imorn   


Får försöka tänka på morgonen i stallet med A-S istället för det där jäkla brevet så kanske jag somnar gott ändå ?.....


Natti.

Av Pernilla - 23 september 2010 10:34

Jepp. Sista försöket från min sida nu att hålla bloggen vid liv. Annars struntar jag i´t sen....

Haft så sjukt mycket att göra, knappt vart hemma. Förra veckan var det jobb varje dag + massa annat inbokat.


I söndags skulle jag och Calle startat LB;1, mäkta besviken över att tävlingen blev inställd, men den kommer la bli av men ett annat datum istället, lite längre fram. Kan jag ju försöka ta mej i kragen och få tränat lite mer. Vore ju inte fel...

Den 3;e okt ska jag och Calle iväg på lagdressyr tävlan. Nåt nytt som kommit att man ska rida 3-4 i ett lag samtidigt. Verkar både udda och kul.

Himla bra träning för mej och Calle då vi båda spänner oss inne på banan kan detta var en bra chans att lära oss slappna av ihop och andas - det sägs att det är viktigt så tänkte prova på´t   

Sen blir det himla roligt att mitt lag består av mej, syster Maria, stallkompisarna Anna & Ann-Sofie! Vi måste bara få tränat ihop lite också. Kan ju också vara en fördel kanske... Och om jag tar mej en titt på programmet med.


Igår longerade jag Calle över bommar. Det gick himla bra dock så valde han i början att hoppa över bommarna. Men tillslut så trava han så fint över. Han har ju ganska ofta mycket överskottsenergi så att longera Calle med jämna mellanrum gör himla gott. Inbillar jag mej i alla fall. Den första kvarten kan vara tuff, då han springer som FAN, brallar busar och drar järnet. Springer så bena inte hinner med han nästan   


Idag jobbar jag kväll, 14,30 - 22. Men sen är jag ledig fredag, lördag & söndag vilket ska bli jäkla gött. Vart så himla mycket jobb det senaste och nästa vecka jobbar jag 6 dagar av 7.

Har en del inplanerat för helgen, bland annat Paintball, inflyttningsfest och träna Calle på program.


Nä nu ska jag greja lite så något blir gjort här hemma innan jag drar till stallet och sen vidare till jobbet....

Puss o haj

Ovido - Quiz & Flashcards