pillllans

Alla inlägg under december 2010

Av Pernilla - 22 december 2010 11:20

Igår var jag och mamma inne på Torp, Ö&B, Rotan och Göken på vägen hem. Skulle handlat de sista julklapparna och det fick jag även gjort (nästan) Ska iväg imorn igen efter jobbet och köpa det allra sista och även in på systemet.

Lite konstigt att systemet gått ut med stor reklam om en "Vit Jul" Fira julen utan alkohol för barnens skull osv. Men ändå så har systemet valt att ha längre jul öppet. Tycker det var lite dubbla budskap?

Men bara bra för min del som ska in dit imorn och köpa vin, glögg m.m Själv så blir det en vit jul, inte för några barns skull men för min egna som ska upp tidigt och jobba. Jobbar julafton, juldagen och annandagen i år. Även nyårsafton. Så det blir ju lite extra OB pengar. Gott det !

Så idag ska jag slå in dom julklapparna jag fick köpt igår och pyssla lite så det mesta är färdigt. För imorn blir det jobb 7-14 och sen handling så hinner väl inte så mycket imorn.


Idag ska jag även ut och busa med Calle i snön är det tänkt. Ska försöka hinna, äna måste det känner jag. Han är väldigt pigg & studsig nu men så har han ju stått en vecka också p.g.a att det vart superhalt! Så nu är han lite extra taggad. Men med tanke på denna djupa snön så kanske han förhoppningsvis inte orkar busa mer än en kvart innan han blir lite trött. Vi får la se... Tar på krafterna att pulsa i snön! = BRA träning för pållarna! + att ramlar jag av så landar jag mjukt   


Har köpt klippmaskin till Calle förresten, så den kommer väl här i dagarna på posten. Den är liten och tystgående utan sladd. Detta för att jag enklare ska kunna träna honom själv. + att jag även kan ha den till Boss på sommarn om jag behöver. Så den kommer väl till användning. Käck och ha!

Sen har jag lite annat på G till Calle. Men det behåller jag för mej själv så länge   

 


Nä jag får la tag i denna dagen så det händer nåt?

Ha en härlig onsdag gott folk!!!


//Pillan

Av Pernilla - 19 december 2010 18:19

Då var denna extra jobbhelgen gjord. Känns bra och arbetat 23.5 timmar plus bara på denna helgen.

Efter jobbet förut så åkte jag och mamma och gjorde iordning för Calle och tog in Sara och han så nu står dom och mumsar mat. Åker förbi stallet senare igen och kvällsfodrar dom då.


Så denna helgen har mest innefattat jobb för min del och även några timmar stall/Calle    Hur har ni haft det ?


Snö ! Ja va snö här kommit på bara nån dag. Var lite små segt att köra till vissa vårdtagare idag men det gäller ju bara att inte fega. Styra och hålla gasen så har man klarat backarna idag med.


Väntar på att Björn ska ringa. FÖRHOPPNINGSVIS så får jag träffat han ikväll, då är det exakt 1 vecka sedan vi sågs. Men känns himla gott att få sakna varann med. Men nu längtar jag masssor efter honom !!

 

Han har vart så supergullig och fixat mammas bil. Satt på nya vintertassar och även bytt en fram fjäder som gått av. Han är inte bara finast, snällast och min, han är händig också. Gillart !!

Så tanken är väl att han ska hämta mej ikväll och imorn så åker jag tillbaka till Ellös med mammas bil till henne


Ta det lugnt i snön!!

//Pillan


Av Pernilla - 16 december 2010 23:45

Jävlar i min låda vad halt det vart ute idag   

Vägen till stallet = UNDER ALL KRITIK!!!

Det var inte helt lätt att ta sej dit, gled hitan & ditan och fick aldrig svängt höger in till stallet utan fick fortsätta, vända och sen försöka igen. Men det gick, och allt i stallet gick fint och sen var det dags att ta sej hem igen. Suck....

Vägen var ren isgata utan att överdriva. Blöt isgata dessutom...

Det gick bra, i 50m ungefär. Sen gjorde jag en fin skänkelvikning med bilen   

Tone kom och hjälpte mej ringa runt efter hjälp. Efter typ en timme så fick vi någon som skulle komma. I väntan på dom så kom....

Gissa!!!!

Traktorn som SANDAR vägen. Men hallå?! Det var väl på tiden....

 

Så han hjälpte mej upp istället så slapp hjälpen komma.

Så TACK till Tone och "sandkillen" för hjälpen!!!

Så j-a frustrerande och åka av......

Med resultatet att jag kom 10min sen till jobbet. Så det var en trist start på kvällen men annars har det gått himla bra   


Egentligen skulle jag vart ledig nu fredag, lördag & söndag.

Men eftersom vi är kort om folk på jobbet och jag vill ha extratimmar som då ger extra pengar så har jag tagit på mej jobb fredag, lördag & söndag.

Imorn jobbar jag 16-22, lördag och söndag jobbar jag 7-16,30.

Det var den "lediga" kommande helgen det....


Ska snart lägga mej, è riktigt trött efter idag!

Men först ska jag kolla runt lite på datan. Har en del ev. inköp till Calle på G. Bland annat fodertillskott m.m

Så God Kväll på er !!


//Pillan

Av Pernilla - 14 december 2010 21:16

Mm, känner mej rätt så off så trillar nog ur bild för några dagar.......


                                            


Av Pernilla - 11 december 2010 11:22

Åkt på en förkylning. Kände redan i tisdags kväll hur det började kännas skumt i halsen. I onsdags var det mycke segt på jobbet....

   Fått sjukanmäla mej ett par dagar, hör inte till vanligheterna att jag gör de men när man inte mår 100 bra så känner jag inte för att jäkta runt ute i detta vädret utan nu tar jag det lugnt med massa vila. Och mellan host attackerna försöker jag göra lite nytta   

Tack till Ann-Sofie som hjälpt mej med Calle igår så jag "slapp" stallet och kunde ligga i soffan och kurera mej istället.

Har inte fått ridit på flera dagar pga bl.a förkylningen, så nu lär ju Calle vara skitkul på måndag ?!    HOPPAS vädret, snarare underlaget är bra. Då kunde man longerat/ridit på ängen. Idag är ju värsta skitvädret, + och tö. Varje hästägares mardröm. Imorn ska de bli -8 och på måndag -10gr. Då fryser det på denna tö och de blir halt och jävligt istället. SKIT också!! Om det bara höll sej -gr och snö så vore det ju helt ok.

Kollar efter en hoppsadel också, måste bara få sålt min först. Tänkte åka ner på 3 hästar och lämna in den. Testa kan man ju göra iaf   


  

Finaste Crabat !


Nä nu ska jag återgå till soffan och tv tittandet en stund. Slurpa c-vitaminer och driva ut bacilluskerna....


Hoppas ni alla har en härlig helg !!


//Pillan

Av Pernilla - 6 december 2010 10:37

Helgen som gick var jag ledig. Vi (eller snarare Björn) hade sin årliga glöggfest i lördags. Det var riktigt kul, som vanligt. Extra roligt var det att min kära vän Maria från gbg kom och hälsade på lördag-söndag. Inte träffat varann på ett par år trots att hon bor så nära. Konstigt egentligen...

Saknat henne stort och jag ska bli sååå mycket bättre på att hålla kontakten med den härliga bruden. Helt grym är hon och hon förgyllde min kväll   

Vi gick hästhållning på Dingle ihop och har känt varann i över 8 år typ. Sjukt många minnen tillsammans!

 

Tack för i helgen Maria. Nu ska det INTE dröja över året innan vi ses igen!!!!


Och tack till Björn för i helgen. Han är världens bästa pojkvän. Helt underbar och jag är så glad att han är min !!!!   

Snigel + Bööörn = Sant !!


Idag jobbar jag kvällen så jag börjar 14,30. Ska snart göra mej iordning och åka till Calle.

Det har snöat hela morgonen här, fast just nu är det uppehåll. Det får gärna vara snö men då också flera -gr så inte snön styltar sej under hovarna på pållarna. Så trist då.

Ett par bilder från senaste turen med A-S & Sara   

   


Ha en härlig start på veckan allihoppa!!!


//Pillan

Av Pernilla - 1 december 2010 20:32

Här var det ett tag sen man satt och skrev   

Dagarna går sjukt fort och jag har haft så fullspäckat schema de sista....

Helgen som gick var jag ledig, jag skulle ha jobbat men fick semester beviljad så det var gött! Fredagen var det ju återträff i Dingle, va tydligen 5 år sen man tog studenten? Så 5årsjubileum va de och det var mycket trevligt. Hade dock gärna sett fler från "mitt" kompisgäng dyka upp men icke. Men men, det var skoj ändå. Så sjukt jäkla nostalgiskt bara att gå där på skolan. 3 år av internatliv sätter djupa spår och minnen kan jag säga.


På lördagen åkte jag, Björn & Denniz till julmarknad på Mollösund. Lite mysigt va de men hade önskat ännu fler som sålde fina grejer. Resterande lördagen blev lugn med mys och film.....


I söndags åkte jag, mamma och 2 systrar till Ullared och shoppade. Fick handlat en del julklappar så det va jäkla gott. Har ju en del julklappar och inhandla... TACK till Ann-Sofie som tog hand om min prins för mej och tack till älsklingen för han hade hand mitt hjärta Boss.


I måndags va jag på Göken och idag var jag på torp. Hmm, shopoholic ?   


Amigo täckena hämtade jag ut i lördags och dom passade perfa.

  Här är det svarta. Amigo 1200D, 200gr och skitbra   


Nu ska jag titta tv en stund sen ska jag sova tidigt för fy va trött jag vart de sista... Kan bero på den fruktansvärda iskylan och även allt som stått på schemat de sista.


Nä god kväll på er !

//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards