pillllans

Alla inlägg under september 2015

Av Pernilla - 29 september 2015 13:33

Sånt här höstväder gillar vi. Kom precis hem efter en promenad, gick halvmilen i ganska friskt tempo. Både jag och Holly är lite krassliga, men frisk luft gör alltid gott! Hon somnade halvvägs och sover på utsidan ännu. Det behöver hon som lyckats bli lite förkyld igen.


  Älskar att bo på landet och att man har djur & natur precis på utsidan!   

Av Pernilla - 28 september 2015 17:54

Shopping när den är som bäst! Stilla just mitt guldglittriga begär för ett tag  


 

Av Pernilla - 28 september 2015 14:20

Ingen har väl missat att det var månförmörkelse strax efter 4 imorse? Jag och mina kollegor gick ut på altanen på jobbet för att beskåda detta. Blodröd vet jag inte, haha. Snarare roströd! Men riktigt häftigt att se! Försökte ta bild men det krävs nog mer än en samsung mobil för det, det syns ju inte. Haha....


  


Av Pernilla - 27 september 2015 07:38

Man tror ju inte att det är sant! Vi har inte ens hunnit lämna september månad och detta möttes jag av i bilen när jag åkte hem från jobbet.



En ynka grad   Brrr! Nu ska jag äta frukost och sen bädda ner mej riktigt gott under täcket....  

Av Pernilla - 25 september 2015 16:51

Idag fyller min underbara mamma år, världens bästa är hon! Så strax ska vi bege oss på kalas till henne, supermysigt! 

Efter kalaset blir det raka vägen till jobbet för min del då det är min jobbhelg, går av på måndag. 


 

Av Pernilla - 25 september 2015 07:32

Det gick riktigt bra igår kväll på träningen! Red med kandaret igen och igår lyckades jag verkligen komma till bra ridning med både tajming och känsla, däremot måste jag göra det jag gör, ännu oftare. Balansera varje steg! Aramis gick bra och ibland gick han riktigt fint, lite wow känsla och han hade så härlig takt att jag njöt av ett lyckat pass, äntligen!


 

Av Pernilla - 24 september 2015 14:59

Äntligen torsdag och dags för dressyrträning ikväll igen! Ska prova dom nya benskydden och hoppas på att dom passar och sitter som ett smäck på Aramis! Benförflyttningen lär ju lysa för min tränare i alla fall, haha.


Fått anmält mej till en Pay´n Ride till, 18 okt i Stora höga. Först var inte det ett alternativ för mej eftersom jag jobbar, men jag hade någon ynka semesterdag kvar att ta ut och tyckte det var väl värt att lägga den där  Så hoppas på vikarie så jag kan åka och starta LB:1 igen. Efter förra starten så kändes det ju så dåligt att jag inte ville starta igen, på jäkligt länge! Men.. Jag kan inte se till det. I somras blev vi placerade 2a i vår LB:1 debut, mycket tack vare att Aramis var avslappnad och fin att rida. På träning sitter det i alla fall såpass för att jag ska kunna rida LB. Det som behöver tränas på är ju miljöträning och rutin för honom, och det får vi ju inte om vi stannar hemma. Sen behöver jag & Maria också träna på att starta program och komma till bra ridning, och om jag faktiskt får säga det själv. Så är vi duktiga, haha!


   

Av Pernilla - 22 september 2015 20:15

Bland neoprenskydd tycker jag Professional choice är bäst! Dom sitter toppen och med ett bra stöd. Calle fick ett par mossgröna runtom men eftersom han hade medium så var dom för små för Aramis, så jag sålde dom. Så förra veckan beställde jag en uppsättning i large istället och i en annan färg till Aramis, limegröna. Idag hämtade jag ut dom, och dom var verkligen limegröna!! & coola!


Så nu är jag sugen på att beställa ett Mia Rs som jag vill i färger som matchar skydden. 



Hur snyggt jag än tycker det är med jordnära färger till häst, jag har ju en förkärlek till brunt och beiget. Så tycker jag ändå att det är roligt med dessa färgklickar ibland också. Jag kan inte bara ha basfärger i hästgarderoben utan det måste finnas lite roliga färger också  



Nu ska jag slappa framför tv;n! Hade väldigt fullt upp på jobbet inatt så känner mej lagom trött efter den. När jag vaknade i förmiddags och hade hämtat Holly på dagis, så mötte vi upp mormor & morfar som vi spenderade hela eftermiddagen med, supermysigt!


Ovido - Quiz & Flashcards