pillllans

Alla inlägg under maj 2011

Av Pernilla - 31 maj 2011 12:04

Neh, jag vet inte. Haft en bloggtorka utan dess like och en motivtion som inte synts till alls. Därav min frånvaro....


Tänkte i alla fall skriva några rader för dagen då jag är hemma och är lite rastlös. Förkylningen som smög sej på lite försiktigt bröt verkligen ut inatt. Björn fick sej nog ett litet skratt imorse när han gick upp. Vid den tiden hade jag precis lyckats somna med två tjocka kuddar under huvudet. Där låg jag halvsittandes, snarkandes med vidöppen mun och papperstussar uppstoppade i näsan   Måste sett lagom läcker ut ?

Så imorse när jag vart uppe en stund och känt att jag är verkligen förkyld och utan mycket till ork i kroppen så beslöt jag mej för att sjukanmäla mej. Det tar emot, dom få ggr man gör det. Men är man sjuk så är man, och då ska man vila!! Så idag missa jag APT mötet på 3 timmar och imorn missar jag en heldag. HOPPAS jag piggnar till så jag kan gå på torsdag, då är det också heldag. Man behövs alltid på jobbet men just nu har vi extra personal inne och lite ont om folk så nu "får man inte" egentligen vara hemma.



Vädret idag är helt underbart, varmt och skönt. Boss ligger gärna på utsidan i skuggen vilket han gjorde nyss, men nu kom han in till mej och la sej på golvet.   Då lägger han sej i denna posen. Hans favvo och ligga sådär. Gosehund.

Nu är han pigg igen men går fortfarande på special mat varannan timme. Boss fick i onsdags en inflammation i tjocktarmen och blev av den helt uttorkad och mycket dålig. När han yla och inte kunde varken resa sej eller få med sej bakdelen, då blev jag rädd, jävligt rädd. Min älskade vän.... Men nu är han bättre så nu väntar vi bara på att magen ska återställa sej helt också. Om 1½ vecka får han äta sin hundmat igen...


Calle däremot är väldigt pigg och fräsch. Igår var jag och Ann-Sofie ute på en tur och då fick vi hälsat på det nya grannarna som kommit med två hästar och en skitsöt åsna. Alltid kul med folk som köper gårdar och har det till det också...!


Slänger in ett par hästbilder...

Jag och min systerdotter Lovisa ute på tur

Jag och Lovisa


Det hälsas på nya hästen i stallet...


Nä nu ska jag fodra Boss och försöka få gjort lite nytta.....


//Pillan - som hoppas att alla njuter av det fina vädret idag!!


Av Pernilla - 12 maj 2011 09:32

... och min enda lediga dag denna veckan. Härligt att det är så fint väder... Har dock inte hunnit ta mej för nånting än utan slöar fortfarande med morgonkaffet. Är man ledig så får man väl slappa också?


Sadeln jag nämnde om i förra inlägget kom redan i tisdags och provas just nu på Calle. I tisdags låg den bra på honom och fick absolut Godkänt. Jag red dessvärre i stela jeans och kunde därför inte ge den en ärlig åsikt om hur den var så den ska provas igen idag. För igår åska och regna det så Calle fick vila igår.....

Så hoppas på det bästa med sadeln, jättefin är den. En Albion Style och min gamla Albion Legend är redan såld till Norge så den ska lämnas bort imorgon   

Hovis kommer idag också vilket är toppen!! Alltid lika gott när det är gjort! Så jag inväntar honom och rider efter det att Calle är skodd !


Men nu kanske jag skulle ta och göra nytta av denna dagen tills det att det blir stallet (?) Måste till banken bland annat...

Jag hoppas ni får en fin dag!!


//Pillan


Av Pernilla - 9 maj 2011 21:07

.... och sommar. Nästan iaf  

Här har då vart helt otroligt fint idag och jag har haft en mycket fin dag på jobbet !

Var hos mormor & morfar och hälsa på idag också, åkte dit efter jobbet på en kaffe. Helt underbara är dom och jag kan inte med ord beskriva min kärlek till dom !   

Så har jag hunnit med ett ärende med mamma också, så nu har hon nya utemöbler. Blir fint hos henne!

Jag och Björn vill bygga altan här men innan det blir gjort så har vi inte ens plats med utemöbler.. Lite synd. Men man kan ju inte ha allt - än  


Calle idag då.. Hm.... Tanken var en barbackatur med Ann-Sofie och Sara men dessvärre har Calle lyckats tappa en sko. Så det fick bli longering i paddocken istället. Där är så mjukt så det gick fint!

Vi inväntar tid om nya skor.... Hoppas på snarast!

& på onsdag el. torsdag ska det prövas en ny sadel på Calle som vi hyser stort hopp om. Återkommer om detta !


Nu ska jag kolla hur det är med min Björn, stackarn är sjuk. Haft feberfrossa och magont idag. Hoppas INTE han smittar mej... Försöker få han till och stanna hemma imorn och vila sej men det går icke. Är ju mån om min prins. Hoppas han mår bättre imorn - min finaste......


Hoppas ni fått chans och njutit av solen idag.....


 

//Pillan

Av Pernilla - 8 maj 2011 17:48

Vilket underbart väder här är !!


Jag startade dagen med en promenad på 4,6 km med Boss. Det var riktigt härligt och "lagom varmt" för Boss del.

Sen har jag vart ute i Ellös och solat med Tina   Efter det så tog vi en promenad med Boss runt Ellös....

Så idag har jag vart nyttig & hurtig  


Calle rids barbacka och longeras bara tills vidare eftersom vi inte har någon sadel förtillfället. Han har breddat sej och kan inte längre ha sin Albion sadel så den ligger ute på annons och vi letar ny. Men tills dess, så får det som sagt bli och rida utan   Det funkar för några dagar men hoppas givetvis att vi snart hittat oss en så vi kan rida.


Annars så har min helg vart solig, lugn & härlig. Hoppas ni också haft det bra!!


Nu ska här grillas... Mums.


//Pillan


Av Pernilla - 5 maj 2011 19:15

Igår red jag och Ann-Sofie i paddocken och vi red verkligen igår, vilket känns lite idag   

Vi skritta fram/av dom ute (som vanligt.) och däremellan dressyra vi i paddocken. Calle var inte helt "enkel" igår utan han krävde en del av mej. Två ggr lätta jag från sadeln.. Bushäst! Stundtals gick han i alla fall OK i skritt & trav men icke i galoppen. Där bar han sej inte alls utan sprang mest bara oerhört markbundet. Hittade honom (takt/tempo) emellanåt lite men inte alls som vanligt... Men alla dagar kan det ju inte gå bra. Väljer dock ändå, trots att han inte gick så supertrevligt för mej igår - att lägga ut en filmsnutt. Om någon innehar någon taskig kommentar om min ridning, please keep it 2 yourself   

Filmat från min kamera så kvaliteén är därefter !


 

Lyckades till och med att sitta ner hyffsat på honom i traven, han som är så skumpig (enligt moi) Men behöver ju dock ändå träna allvar med min sits...

Måste verkligen få friserat honom någon dag också, vilken lång man han fått Får ta tag i det i helgen, tror jag !


Det är snälla Ann-Sofie som filmat / fotat !



Vad glad denna bilden blev   Tycker ni inte ?



Idag däremot så skrittades Calle bara så jag red barbacka... Så himla mysigt ! Trots traktorer + kärror runtom oss m.m så skötte sej Calle fint och var lugn & trevlig!!!

  


Imorgon så ska jag rida med Ann-Sofie igen, blir väl en uteritt imorgon. På lördag så ska jag longera Calle och jobba över bommar och på söndag blir det nog dressyr igen.

Förövrigt så är jag ledig nu fredag / lördag och söndag


Hoppas ni har det lika trevligt som mej . . .


//Pillan

WTF

Av Pernilla - 3 maj 2011 10:53

Undrar va f*n all snö kom ifrån imorse ?  

Åkte till stallet och fodra hästarna inne så dom fick mumsa hö torrt så släpptes dom ut lite senare istället. Dom blev nog dock ganska överraskade av snön dom med, dom titta så konfunderat när dom kom ut på stallplan. Sprang och busa i hagen gjorde dom också !

Fick mockat och fixat klart men avvaktar ridning tills det blir lite bättre, senare istället. Det börjar ju redan klarna upp bra. Nu är här uppehåll ju....

Idag ska Calle bara skrittas !
Igår red jag och Ann-Sofie ihop. Vi skrittade fram och av dom ute i skogen och däremellan red vi ett pass i paddocken och båda hästarna skötte sej fint och gick på bra. Det gör gott och värma upp dom i skogen istället för i paddocken, så dom får klättrat och värmt upp sej ordentligt !

 

Tycker också att här är kallt idag    Pälsat på mej ordentligt och fårullstofflorna är på. Brr....! 

Igår fick jag sagt upp datans abonnemang + pillat loss tangent A så den finns inte mer. Har en gummiplopp där istället = skitjobbigt. Sitter nu på Björns data då jag inte riktigt orkar blogga med en trasig A tangent. Men jag vänjer mej väl....   

 

Just det, sadlarna jag provade igår passade inte. Resultatet blev att Knights sadeln var för takformad i bossorna och GM sadeln var för smal. Så letandet går vidare...

 

Men nu får jag nog fortsätta dagen här och städa & greja....

 

//Pillan

Av Pernilla - 2 maj 2011 08:42

I he"#¤%&/()=(/&%¤ete !!!! Tangentbordet e paaaaaj.... SKIT SKIT SKIT!!!! Ringer och säger upp aabbonnemnger nu...


Mitt AAAAAAAAAAAAAA är skitjhobbigt.... blnd nnaaaaaaaat




FAN!

Av Pernilla - 1 maj 2011 20:55

Boss fick sin kvällspromenad förut innan stallet och nu kom jag precis hem från hästarna. Calle & Sara stod i regnet - helt oberörda och betydligt mer dammfria   Gott med den duschen.....

Nu står iaf hästarna inne och tuggar hö.


Imorgon kanske jag ska till Uddevalla och byta sadel med en tjej. Hon vill prova min Albion dressyr (som är för smal för Calle) så ska jag prova hennes hoppsadel med rak och vid bom.

Det hade ju vart super om vi hade kunnat byta... Ja vi får väll se, nära har vi ju till varann så prova kan man ju alltid   

Håll tummarna ni som vill!!


Nu när djuren har det bra så sitter jag med ett glas vitt och myser med Björn framför tv;n.


Hoppas ni alla haft en fin helg!!


//Pillan

Skapa flashcards