pillllans

Alla inlägg under januari 2012

Av Pernilla - 31 januari 2012 19:50

Ska om en stund åka till jobbet, en kollega som bor en liten bit bort ska komma och hämta mej. Vi är 3st som bor här i tassemarkerna och kan då samåka ibland. Himlans bra!

Fått sovit ett par timmar också så känner mej hyffsat pigg inför kommande jobbnatt!


Idag i stallet blev det mys i solen, vägarna är tyvärr isiga hos oss och paddocken är frusen med hård snö uppepå, inte alls kul. Så att få rida är sådär svårt just nu. Hade underlättat om det kommit ett lager snö till.

Tog ett par bilder idag!

     


//Pillan

Av Pernilla - 31 januari 2012 07:25

Brr, lite kallt med -12,5gr här. Hur kallt har ni? Vart ute med Boss en snabbis, nu blir det varmt kaffe här!



Har kollat in vårnyheterna hos hööks och jag hittade lite jag vill ha. Men jag väntar nog tills efter GHS för man vet ju aldrig vad man hittar där, eller hur?.

Men här är lite av det jag vill ha.

   

Tror denna blir lite läcker som rolig färg på Calle?.


 

Detta schabrak fastna jag mycket för, så fint!! SKA HA!! Lite annorlunda med sidenband också.



     

Kul att dom fått in Lamicell och jag har kikat lite smått på dessa 3 saker från dom.



//Pillan

Av Pernilla - 30 januari 2012 16:15

Ledig dag!


Fått kammat Boss idag, som förövrigt börjar fälla rejält nu! Det får bli pälsvård varje dag nu så man håller ordning på all päls. Boss förresten är suuuper glad för snön som är här nu, det är det bästa han vet. I vanliga fall ylar han lite och säger till när han behöver ut och göra sina behov, men nu kan han pipa och när jag släpper ut han så går han och gräver ner sej i snön. Min söting!!!

 


Jo förresten, det jag var iväg på i torsdags kväll, var att jag kollade på två shettisar med Maria (syster). Dom var supersöta och fungerade bra med Ellen & Ronja (barnen) Dom red ut en sväng och det verkar vara två käcka ponnyer. Ganska stora och rejäla också! Så i lördags anlände dom till syster som ska ha dom på prov först och verkligen se så allt funkar, innan köp.

Så jag och Maria ska ta och köra ut dom en sväng snart, ska bli skitkul!

 

(Bild snodd från Maria, har inte hunnit ta några på dom än)



Nu står middagen ( lasagne ) i ugnen och sen efter det blir det stallet, igen. Var där förut idag och lunchade pållarna, mös med Calle och fixade stallet. Så ikväll ska jag tillbaka och pyssla massa med prinsen. Benet var bättre förut också, skönt det!!


Hoppas ni har en bra start på veckan!!


//Pillan 

:)

Av Pernilla - 29 januari 2012 13:35

Jobbhelg = lite för lite tid ibland.


I torsdags var Calle sämre i sitt ben - igen! Svullen/lite tjock. Så på fredag morgon när jag hade utsläppet så ringde jag vet. igen för lite råd. (Ringer hellre en gång för mycket än för lite..)

Eftersom Calle fått mugg & lite krustor igen så visste vi ju inte om det kanske var det, de berodde på. Eller om det gamla såret spökar.

Så jag fick rådet att raka benet så gott det går. Raka Calle?, tänkte jag ?    Haha, han är ju nästintill oklippbar så min första tanke var att det går aldrig. Men man måste ju försöka, eller hur!

Så sa vet. också att jag givetvis startar muggbehandling igen, hon sa också att så jag gör är det absolut bästa för muggen.

Skrivit det tidigare men någon som kanske missat?

Mot mugg gör jag såhär och det funkar SUPER!!

Först smörjer jag in alla krustor med salicylsyrevaselin och låter det sitta 30 min, sen sköljer jag benen och tvättar med Hibiscrub som jag låter sitta löddrat kvar på benen typ en kvart. Sen sköljer jag av allt noga och torkar benen så torra som möjligt!


Ringe min syster som har klippmaskin och berätta läget så några timmar senare den dagen så stod vi i stallet med en brunvit buse framför oss och en maskin i handen. Jag höll Calle medans Maria kämpade tappert på med klipparen. Calle var emellanåt snäll och lugn, men ofta väldigt dum och sparkade en hel del så reusultatet blev inte snyggt (vilket kvittar) och sen blev det inte helt klart men mycket blev rakat. Det som blev är ju toppen. Tack för hjälpen Maria!

Tänkte att jag filmar en snutt för och visa hur han sparka och höll på mitt monster, men. När jag började filma blev Calle snällare, haha.

(Sorry för felvänt klipp, hinner inte red. nu)


Sen igår var han mycket bättre i sitt ben igen och jag är hoppfull om att det snart håller sej helt bra! Skulle såret spöka får han ett Sorbact bandage för en natt så får vi se därefter.


Släppte ut hästarna imorse och Calle var lite tjock men det blir ju mer så när han stått still på box en hel natt. Så till e.m ska jag tillbaka så får vi se!




Idag fyller två godingar år! Min systers tös Ellen blir 6 år idag!!  

& Så fyller min sambo och andra hälft år idag också!! Han fick sin present imorse när jag kom hem från jobbet och han fick en skrivare med scanner m.m

Så kanske det blir en sväng över till Ellen för och gratta/lämna paket där idag också.


Har ni alla haft en trevlig helg ?


//Pillan

Av Pernilla - 26 januari 2012 13:00

Åh vad nöjd jag är att jag och Maria åkte till Hööks idag. Gissa om jag fyndat, eller vad tycker ni ?


 

2 st HV Polo tröja 103:- st




 

Gosig tjocktröja 59:-





 

Fårskinnsludd 4 delar 72:-





 

Bakskydd 30:-





 

Grimma 16:-


Jag är SUPERNÖJD   Maria också, hon fynda massa fint också!


//Pillan

Av Pernilla - 26 januari 2012 08:53

Igår när vi var till 3 hästar så fick jag köpt nya skor.

Favvisarna !  

Mina har jag haft flitigt i 8 år så dom är gott utslitna nu, men jag klarar mej inte utan dessa! Så det fick bli ett par nya.


Igår blev Calle bandagefri, fick ta av bandaget pga fuktutslag men det gör inget, skulle ju ändå tagit av det nu då det faktiskt ser fint ut. Fuktutslaget är ett litet öppet men ytligt sår men nu är det ju snö och rent ute så det är ingen fara. Kollar varje dag så det är rent, de läker nog snart ihop.


Har inte fått skrittat Calle på ett par dagar heller, så hårt & halt vid stallet. Vill gärna ha mer snö så det går att rida mjukt igen!


Idag står det mycket häst på schemat. Först Hööks en sväng, sen Calle och ikväll iväg på något kul. Men håller det hemligt tills vidare....


//Pillan



:)

Av Pernilla - 25 januari 2012 08:42

Idag ska jag och Maria ner till 3 hästar, Ale ridsport och en sväng till Björn och hälsa på hos honom på jobbet. Får se vad man kommer hem med   Inte alltför mycket eftersom jag får lön på fredag, haha.

Innan vi åker ska vi ut till Calle och plocka av bandaget, igår upptäckte jag fuktutslag och det är väl inte helt konstigt? Så nu är jag tvungen och göra honom bandagefri, hoppas att det går som jag vill detta nu. Börjar tröttna på hans v.b   


//Pillan

Av Pernilla - 23 januari 2012 20:31

Ja jösses vilken morgon & dag.

Jobbade extra inatt (gott med extrapengar) och efter 10 timmar på jobbet så åkte jag vid 7 imorse när jag slutade, hem för och köra Denniz till skolbussen. 10 i 8 satt han på bussen så då åkte jag till stallet för och släppa ut hästarna. Älskar min glada pålle förresten! Kände det lite extra imorse, för när jag går in till sto nr1 för täckesbyte så nafsar hon efter mej, går in till sto nr2 och hon hugger i luften och surar, går då in till sto nr3 och får mej nästan ett bett. Efter dessa 3 griniga ston så går jag in till Calle som står med hundögon och spetsade öron, glad för allt. Han är så positiv och jag gillar verkligen det hos honom.

Hur som haver, hästarna kom sej ut och en mycket trött Pillan åkte till Ellös (närmast dit) för och sova 3 timmar på mammas soffa. För 3 timmar senare var det dags för stallet igen och lunchfodring. Fixade också iordning för Calle då. Sen åkte jag hem till mej, åt frukost och fick städat lite. Vid 17 tiden var det tillbaka till stallet igen, tog in Calle men pga väldigt halt underlag och att jag var supertrött så uteblev ridningen idag. Jag borstade istället massor på min prins, gav morötter och myste allmänt. Efter tredje turen till stallet för dagen så åkte jag ut till Ellös för kaffe och prat med mamma.

Nu kom jag hem för en stund sen, hunnit duscha bara. Tror jag kommer somna gott ikväll.....?!

Phuuuuu.

2 bilder på mina älsklingar från idag!

   




Helgen har förövrigt vart jättebra, hade middagsmys här hemma i lördags. Min syster och hennes familj kom över, supermysigt.

Så har jag spenderat massa tid med Calle givetvis, som skrittas igång försiktigt.

Igår åkte jag över till syster och var med och åkte snowracer med dom, satan vad skoj. Kopplade fast två st bakom 4hjulingen och åkte runt. Haha....

 

  



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards