pillllans

Alla inlägg under november 2009

Av Pernilla - 30 november 2009 12:53

Sitter och poppar musik och rensar datan. Just nu är det Lady gaga´s Bad romance på, den är riktigt skön den låten. Vissa av hennes låtar älskar jag och somliga är då inge vidare     


Helgen har vart bra för min del, i fredags efter jobbet, stallet och ärendena till uddevalla så stack jag till Sjögården på after work, tog några kalla och satt och tjöta. Trevligt men fick bli himla lugnt då jag skulle upp kl 6 i lördags och jobba.

Sen i lördags kväll stack jag och I till stenungsund (Harrys) för att parta lite    Träffade ett par kompisar där och vi hade riktigt trevligt. Igår så jobbade jag och I kvällen vilket gick som vanligt sjukt bra. Vi har samma tempo, samma tänk och när man jobbar ihop så gör det himla mycket. Jag älskar alla mina kollegor men man jobbar mer samspelt med vissa.


Denna veckan blir lugn, inget speciellt inbokat. Jobbet, sista på plugget och så stallet. Ska om nån timme dra till Calle och rida. Blir paddocken idag, där har vi inte vart på evigheter. Ska jobba av han lite överskottsenergi. Kan behövas om piggelinen ska starta på söndag!


Undra när min bil är färdig från verkstan, känns som jag behöver den här framöver. Man vet inte vilken frihet det är med egen bil förrän den är borta från en....


Men nu ska jag nog ta och göra mej iordning lite, fått käka frukost och hoppat i ridbrallorna!!

 

Ha de gött

--pillan--

Av Pernilla - 26 november 2009 23:04

Ska bädda ner mej nu. Klockan har en tendens att gå väldigt fort in på småtimmarna ju.... Imorn är det jobb till kl 14 som gäller och efter det ska jag rida Calle, lite dressyr i paddocken kan jag tro att det blir. Jobba igenom han en stund - behövs!

Efter det så blir det en sväng till Ua och lite shopping, det är ju trots allt lön imorgon   Ska i alla fall få köpt strö och lite annat till Calle. En sväng på systemet måste det också bli, kanske att man hittar nån julklapp också. Ja vi får se...


Idag red jag ut i sån j-a blåst, storm snarare. Skrittade ut med A & T nästan en timme runt "rundan". Kan ju tala om att jag mycket hellre rider i regn än stark blåst och Calle med tror jag?!   Han var hyffsat cool men stundtals väldigt på tårna, spänd och mkt pigg  


Men nä, nu ska jag nog försöka sova. Lång dag imorn ju!!


Natti


--pillan--

Av Pernilla - 26 november 2009 12:54

Fick svar från min ena lärare nu om kursen Hemsjukvård som blev VG  

SÅÅÅÅ GOOTTTTT!!!!

Då är det "bara" mina 3 frågor kvar på geriatriken och så väntar jag på resultatet av min kurs i omvårdnad. Håll tummarna, det gör jag!!

ho ho


--pillan--

Av Pernilla - 26 november 2009 12:15

Hallo mina puddingar!!

Sitter och pluggar lite kompletteringar på Geriatriken men känner mej tom i huvet och inte alls på humör för att lösa det sista 3 frågorna  

Men men, får la klura lite så jag får skickat in dom också. Ett stort steg närmare avslutningen på min utbildning   hi hi


Fått köpt färg idag också, till håret och hoppas att min underbara syster har en stund över och lite lust i kroppen att ordna mitt förgjävliga hår!!


Sen blir det stallet och just nu har det klarnat upp och då kanske det blir en uteritt med mina vänner A & T. Men om det blir sämre väder drar dom till ridklubben och då min drag bil är på verkstad så får jag och Calle roa oss själva hemma i paddocken  

Måste få igång honom mer, det är hopptävling den 6;e och tanken är att Calle ska få starta 2 ggr, en gång med mej och en gång med syster M. Men oavsett hur Calle känns, verkar att vara så släpar jag med han in och låter han skutta runt lite. Även om hans kondition inte legat på topp i ett par veckor så skadar det han inte att han får kämpa runt banan ett par ggr.

Det är ju ingen fara, de enda som blir är att Calle förmodligen blir mer på tårna och piggare om han inte hoppats nästan nåt alls på hemmaplan innan start därinne. Men det är en liten clear round för vuxna bara så klart man ska vara med ändå.

Igår var Calle liiiite svullen (tjock?) i hans v.b igen. Vette fasen vad det beror på. Han går ju rent och är emellanåt helt bra utan minsta svullnad. Ska nog ringa och rådfråga veterinären om hans pyttesvullnad som kommer ibland bör kollas upp?!

Avvakta lite till kanske?! Svårt de dära....!

Sen fick jag se häromdagen att det skulle vara clear round tomtehoppning den 20;e dec igen men typiskt att man jobbar och inte går att byta eller få ledigt. Syster ska vara med men hon vill väl kanske ha ridskolehäst istället!? Annars vore man ju väldigt glad om hon skulle ha lust att dra med Calle in på en start  


Imorn är det löning   Lite som måste inhandlas och även de sista julklapparna. När det och räkningarna är betalda så lär det inte vara särskilt mycket rikligt att överleva på, med tanke på att min bil som står på verkstad ska hämtas ut för några tusen.

Nästa månad får jag lön för alla mina extra dagar jag tagit på mej så då blir det mycket bättre. + att jag jobbar hela julen och hela nyår vilket också ger en del extra i kassan  

Vill ju ha en hoppsadel till Calle då tanken är att till våren komma igång mer och högre med hoppningen. Nu feghoppar jag ju bara runt 50-70cm med honom. Stackarn, han kan ju så mycket mer. Men det kommer... Jag stressar inte på, Calle kommer finnas hos mej i måååååånga år till. Säger det igen, han kommer jag aldrig göra mej av med  

Nä nu ska jag nog försöka fortsätta med de 3 sista frågorna och sen ta kort på min hoppsadel som bara ligger och skräpar så jag får ut den på annons och får sålt den...

Haj haj

--pillan--

Av Pernilla - 26 november 2009 00:18

Är verkligen jätte trött. Inte så konstigt kanske när man stått upp kl 6 för och plugga och lyckats hålla sig aktiv hela dagen.

Men till mitt dilemma. Kan inte somna, trots att jag är såå trött. Inte alls van att jag känner såhär. Känns som jag har på tok för mycket som snurrar i bollen på mej. Så för att förenkla det hela så gör jag en lista av en del saker som kan listas Flört


1.) Bli färdigutbildad

2.) Gå ner de sista fluffet på 7,5kg och nå min målvikt på 70kg

3.) Sluta röka

4.) Lyckas röja lite i mitt liv och få mer egentid över

5.) Någonstans mitt i listan där det passar och går - Flytta till st-sund

6.) hmm... Nu försvann lite av mina tankar faktiskt.... Säkert mycket mer men jag återkommer om min lista....


Försökte pigga upp mej själv lite förut då jag kände mej lite depp och gjorde något lite kul.

Visst blev jag gullig!?

   

Nighty nighty . . .

--pillan--

Av Pernilla - 25 november 2009 21:01

....känns det som man gör så mycket men ändå händer det inget? Strävar mot ett mål som känns så långt borta. Händer emellanåt att man tappar styrkan lite på vägens gång här i livet. Jag är en stark person så jag vet att jag snart ligger på topp igen mentalistiskt.

Men visst känns det ändå trist att ha dagar där man känner sig otillräcklig, ful, jobbig och bara allmänt tråkig?

Dom dagarna man sprudlar av lycka, ler så det värker i kinderna och man känner sig som nåt av de finaste på hela jorden (eller möjligtvis ön) Visst är dom mycket värda!?


Just nu sitter jag i soffan och Boss har kurat ner sig bakom och bara myser. Han är alltid himla go och kelig men han känner på sej dom dagarna jag känner mej nere för då är han extra mysen mot mej. Lämnar inte min sida.... He´s the best ! <3


Nä om man ska ta och fortsätta med tv tittandet och klappa om min fyrtassade vän. .

Återkommer snart och hoppas då att det är med ett bättre humör !


 



Av Pernilla - 25 november 2009 11:49

Skickade för en stund sen in kursen Omvårdnad som är den SISTA i utbildningen Skrattande  Men ska ju sätta mej och fortsätta plugga nu med kompletteringar som jag fick tillbaka på kursen Geriatrik. Men det var inte så mycket som jag behövde komplettera på. HOPPAS Omvårdnad blir Godkänd då är jag ju snaaaart färdig. Vilken lättnad det hade vart !


--pillan--

Av Pernilla - 25 november 2009 07:10

Guu så gott. Jag är ledig idag. Stod upp 6 imorse (tanken var 5 men somna så sent igår, trött) Men ändå bra att stå upp 6 på sin lediga dag, för här ska pluggas. Jag HOPPAS som sagt på att få gjort det sista på denna kursen. Det är möjligt om jag pluggar som aset idag och imorn. Vi får se Skrattande

Nu tar jag en kaffe framför nyheterna, ska strax sätta igång. Bara starta upp mej lite först.

Sen till middagen så ska jag ut och rida, tänkte trava igenom han lite i paddocken idag. Här regnar ju nu så det blir la sånt sketväder idag med. Sucka . . .

En långpromenad med Boss ska också göras mellan pluggandet. Man får ju ta sina pauser och vad passar då bättre än pauser med sina underbara djur? Det är avkoppling det!


Nä om jag ska ta och börja plugga nu kanske Flört


-pillan--

Skapa flashcards