pillllans

Alla inlägg under juni 2016

Av Pernilla - 30 juni 2016 08:25

Idag lånar jag Aramis, tanken är att rida igenom LB:3 programmet inför söndagen, mest för min egna skull att se så att det sitter  


 


Vill ha soligt och fint väder och härliga utepass i paddocken nu! Här regnar en massa idag med   Jag och Holly ska fika med en kompis i stenungsund idag och därefter blir det lekparken för barnen. Det blir stövlar på och att packa ner regnkläderna.... 



Av Pernilla - 29 juni 2016 08:02

Än så länge verkar det lovande med lite sol idag och i så fall kan jag lova att jag ska passa på att sola lite idag. Jag är väldigt blek så åtminstonde lite grundfärg på kroppen vore trevligt   Men så mycket sol och sommar har vi ju inte hunnit och ha än heller. Trots det ser jag massor av brunbrända kroppar överallt, vart fasen har ni vart?? Bli ju lite av ett issue för mej som jobbar natt och sen sover bort solen. 


I övrigt har jag och Holly en helt ledig dag framför oss! Nu är hon hemma för sommaren och ska inte tillbaka till dagis förrän andra veckan i augusti, mysigt! Jag har dock inte semester riktigt än men nedräkningen har startat och när jag vaknar den 8e juli är jag ledig ett par veckor. Men tills dess förgyller jag den lediga tiden med kompishäng och tävling, samt dagarna med Holly såklart, det som ger mej energi mest!


   

Av Pernilla - 27 juni 2016 08:20

Hoppas att ni alla hade en fantastisk midsommar. Vi var hemma och jag sov först bort halva dagen eftersom jag hade jobbat natten till midsommarafton. Sen åt vi gott här hemma och bara umgicks resten av dagen, perfekt! 

Jag åkte dessutom till stallet en sväng med eftersom jag var hästvakt åt Aramis hela helgen då Maria var till dalarna och firade midsommar. Igår när jag red fick jag snällt göra det utan både ridstövlar och stigbyglar eftersom jag så fint trampa (läs hoppa) snett på foten på cruisingen i lysekil på midsommardagen  Men men. Hade i alla fall en väldigt kul kväll med mycket kompishäng  


  

Red LB:3an igår men red fel, såklart! Bådar gott detta. Känns mycket svårare med långbana och antingen hade Aramis en tendens att gå ifrån mej och försökte jag förhindra det så red vi i lite undertempo istället. Vilket ändå är bättre än att han går iväg men... Ja vi får se på söndag! 



Av Pernilla - 23 juni 2016 16:37

Jag är såå tävlingssugen, vilken tur att jag förhoppningsvis ska iväg nästa helg till Tjörn. Om jag löser medhjälpare dvs eftersom Maria är upptagen. Förvisso är Aramis väldigt snäll att åka iväg med, men jag vill inte stå helt ensam, det blir såklart lite enklare men också mycket roligare när man har sällskap med sej  


Jag har anmält mej till LB:1 på lördagen och LB:3 på söndag, det blir vår debut på långbana. Egentligen tror jag inte alls att det är våran grej utan jag har lättare för att rida ihop honom på kort bana. Man kan ju tro att jag får bättre plats med Aramis (mycket häst) på långbana men istället blir svårigheten att inte låta honom "gå iväg", nu har han i och för sej stärkt sej så det kan gå okey. Ja det kan gå hur som helst, det ska oavsett bli roligt att prova på långbana, känns det inte alls bra så håller vi oss på kort bana ett tag till. 




Bild ifrån Bohuscup finalen på Storås RK där vi kom 2a i tredje omgången och 3a totalt i finalen, såå roligt verkligen!! Dessutom lyckades jag knipa en 4e placering individuellt på 68.39% också. Duktiga Aramis! Det trodde jag verkligen inte med tanke på förklassen. Allt startade med att han inte gick att rida in i framridningsmanegen utan en kompis fick leda in oss. Aldrig hänt förr! Han var så spänd och när vi red bort till tävlingsbanan som låg en bit bort, så blev han bara ännu mer spänd. Likt en taktande giraff intog vi banan. Det var verkligen svårt men jag försökte lugna och lotsa runt honom så gott jag kunde. Det gick k a t a s t r o f a l t! Kan visa film för den som vill se, haha. 

Men... Jag lyckades ladda om rejält till andra klassen där jag kände nu jäklar. Aramis var något mindre på tårna och jag red ordentligt. Så vi fick vår sämsta men även bästa % hittills denna dagen  


 Galopp galopp.....






Ovido - Quiz & Flashcards