pillllans

Alla inlägg under maj 2010

Av Pernilla - 31 maj 2010 09:07

Ja jag börjar faktiskt bli nervös nu... Ush   

Vet ju att jag har världens bästa tandläkare.. Men ändå... Annars är jag en tuff tös men tandläkare och spindlar kan få mej & svimma av rädsla.

Dricker mitt kaffe och försöker att gaska upp mej i tron om att det går bra...

Återkommer senare.. Om jag överlever.....


--pillan--

Av Pernilla - 30 maj 2010 22:59

Kom ganska nyss hem. Jobbat kvällen idag och efter det var jag hem till mamma och fick lämnat en liten present eftersom det är Mors dag idag.
Min mamma är verkligen det underbaraste man kan tänka sej. Jag älskar henne mer än något annat och jag skulle kunna göra vad som helst för henne   


Förresten så går jag i lite "byta stall" tankar. Finns ju fördelar och nackdelar med allt. Jag trivs verkligen toppen där jag står nu men jag önskar bättre skogsvägar att rida på och även mer sällskap ut.

Men vi får se hur det blir !


Imorgon jobbar jag kvällen, igen. Men innan det närmare bestämt halv 12 så ska jag till tandläkaren    Känns ju verkligen inget vidare, desto góare när det är gjort. Börjar redan bli lite nervös faktiskt. VET att jag har hål och att jag dessutom lyckats fiffla bort 1/3 av min ena visdomstand på något mycket märkligt sätt. Så jag vet ju att det är lite att fixa/genomlida   



Nä nu får det snart bli att dra sej mot sängen. Upp imorgon på nya äventyr och förskräckelser....


--pillan--  

Av Pernilla - 28 maj 2010 22:15

Vill först och främst svara Anna H på kommentaren sen föregående inlägg. Tack Anna för din åsikt. Jag har nog hela tiden sett den lantligt vit och shabby chic framför mej men precis som du skriver så är den ju vintage och jättefin orörd. Så jag behåller den nog som den är tills vidare   


Igår var det ju privatlektion inne på klubben och det var riktigt roligt och MYCKET givande. Fick höra mycket positivt om min häst såsom att han är i lagom hull och fint musklad och det var ju givetvis roligt att höra och sen så fick vi mycket tips m.m Så jag är verkligen nöjd. Stundtals kändes Calle som en dressyrdröm (nästan)    I alla fall om man bortser från galoppen    Den är ju Calles sämsta gångart och jag ska fortsätta jobba MYCKET med den framöver.....

Fick ett par bilder från träningen....

   

För en gång skull så kändes det faktiskt bättre än vad bilderna visar.. Men men... Bild 2 ser det ut som Calle saknar rumpmuskler men det har han faktiskt riktigt fina    

Sen ett par bilder till på finingen   

  

Svettiga & nöjda efter en superträning !!


    

Och så får man åka hem igen.....


Nä nu ska jag snart i säng. Upp tidigt till jobbet imorn!!!


--pillan-- 

Av Pernilla - 26 maj 2010 09:35

Underbart . . .   


Allting känns så himla fint just nu! Vädret gör himla mycket, nu när det vart så många soldagar

  

Jag har den sista tiden börjat flytta ifrån Ellös ut till tassemarkerna, innan myckleby ligger det. Så numer bor jag i hus med älsklingen   

Så himla roligt att på ledig tid få gå och pyssla/dona och när det vart sol så har jag passat på att få planterat lite.

     

Blomlådan ska inom snar framtid få bli vit. Ska iväg någon dag och köpa lite färg. Kommer bli himla fint. Jag har ju inga gröna fingrar för fem öre men jag får plantera tacksamma blommor, göra mitt bästa och också hoppas på det bästa   


Idag jobbar jag kvällen 16-22 och innan det ska jag rida Calle. Men fram tills dess så får det bli att greja här hemma   

Förresten apropå Calle och min eviga sadelklagan som jag skrivit en del om här i min blogg, den är nu över   

Jag har hittat mej min Albion sadel till dressyren och det blev en Stübben i hoppningen med ganska så mycket stöd (känner att jag behöver det)  

Så det känns himla gott.

Idag fick jag bokat tid till privatlektion också så imorgon bär det iväg på träning. Ska bli såååååå roligt !!!!


Fick duschat Boss häromdagen och tog lite bilder som vanligt men skrattade gott åt denna. Han ser ju mer död än levande ut ??   


Jag har verkligen världens finaste häst. Kommer aldrig kunna titta mej mätt på honom !!

 

Nil volentibus arduum    (In i döden trogen)


Nu ska jag ut i solen en stund, rensa i rabatterna...

Må väl !

--pillan--

Av Pernilla - 24 maj 2010 21:41

Ja... Jag har ju helt tappat bort tiden/intresset för bloggen. Försöker ännu en gång, annars lägger jag ner den. Haft dom tankarna också....


Sista tiden har jag i alla fall som vanligt, haft väldigt mycket att göra... Händer ganska mycket i mitt liv och gör det inte det så ser jag till att det händer nåt! Har lite svårt för att sitta still   


Hur som haver. Allt är väl som vanligt hos mej. I helgen var jag ledig så då blev det ganska mycket häst på schemat.

Calle startades två klasser i KM hoppning igår på klubben med min syster Maria. Jag själv kände mej inte alls redo för att vara med därav anledningen till att syster red Calle. Vilket jag tyckte var toppenbra, så Calle fick vara med och hoppa   

Det gick hur bra som helst trots Calles "nerver". Han var ganska mycket spänd, nervös, stark och busig blandat med tonvis med LYCKA.

I förklassen som var en CR gick dom 60cm och felfritt. I andra klassen KM på 70cm så fick dom ett pet i grundomgången men trots det så gav det en 2;a placering (tack vare den snabba tiden).

Riktigt bra jobbat av dom och jag som matte & syster till detta ekipage blev man väldans stolt   

Slänger in några bilder från gårdagen....

 

    

Första rundan 60cm

  Inne på första rundan 60cm

  Efter första rundan med första rosetten

  Andra rundan 70cm

 

Calle med sina två rosetter   

Det var lite uppdatering i alla fall....

Nä nu ska jag se på tv med älsklingen innan det får bli sängen...

Må väl!!!!

--pillan--

YES

Av Pernilla - 11 maj 2010 21:20

Im alive   


Inte riktigt verkat så om man tittat på min stackars uttorkade blogg... Har som vanligt haft massa annat för mej och knappt haft tiden till och kludda runt massa onödigt här   


Jag har den sista tiden i alla fall haft det riktigt bra... Allt flyter på som vanligt. Jobbet, stallet, Björn, vänner... Ja ni vet !

Calle har den sista tiden gått riktigt fint för mej! Så dressyren tar sej för oss. Galoppen på honom har blivit mycket bättre. Dock är vänster sidan sämre så den jobbas det med.. Hade jag bara lyckats hittat mej min Albion sadel som jag SÅÅÅ GÄRNA vill ha också.. Provade en idag men bomvidden var liiiite för trång. Calle är ju nämligen BRED över manke/rygg. Men jag letar vidare så får vi hoppas att jag snart hittar min sadel !!

       Världens finaste häst   


Imorn är jag ledig men har ett fullspäckat schema så lär vara full rulle hela dagen.. Trivs med att ha och göra samtidigt som det kan vara skönt ibland och faktiskt ha lite luckor över till annat ibland....


Men nä.. Klockan rusar iväg och jag ska upp tidigt och släppa ut pållarna.. Så natti natti !!


 

--pillan--

Ovido - Quiz & Flashcards