pillllans

Alla inlägg under januari 2013

Av Pernilla - 31 januari 2013 13:07

Idag har jag verkligen haft vårkänslor, så jäkla underbart! Trist bara att det inatt ska bli minus & kallt igen. Jaja, man får passa på att njuta av de fina dagarna som kommer.

Imorse åkte jag & Maria till stallet igen, hjälpte till med stallsysslorna och åt sen frukost tillsammans med de andra.

Sen tog jag in Calle och gjorde iordning honom, longerade honom en halvtimme i paddocken. Så jäkla härligt och vara ute, det tyckte Calle med. Har inte longerat honom på jääättelänge, men han lyssnade super på rösten och han joggade på himla trevligt i båda varven och sänkte sej fint. Skrittade av honom ute när jag var färdig!


         




Inatt ska jag jobba så till e.m går jag och lägger mej ett par timmar, lär somna gott en stund. Brukar göra det när man vart ute och grejat större delen av dagen  

Imorn till förmiddagen när jag sovit ett par timmar så drar jag direkt till Calle och rider & när stallet är färdigt ska jag direkt hem och göra mej iordning och sen iväg på kalas. Mysigt!!

Jag jobbar dessutom bara en natt nu sen är jag ledig en vecka, fram till nästa fredag - toppengott  


//Pillan

Av Pernilla - 30 januari 2013 18:59

Jag & Maria åkte till stallet vid 8 imorse och har spenderat flera timmar i stallet, hur härligt som helst. Fått gjort en del nytta också och även tvättat Calles Rambo täcke, han är verkligen en skitgris min häst. Jag skojar inte när jag säger att han spanar efter vart skiten i boxen ligger, för att lägga sej, just där  


 

Vid halv 1 fick jag åka hem en sväng för Electrolux kom och lagade våran frys så under tiden red Maria ett pass vilket hade gått jättebra. Imorgon kanske det till och med är såpass väder & underlag så man kan gå ut i paddocken och rida, tjohoo. Den hoppas vi på  


//Pillan

<3

Av Pernilla - 29 januari 2013 21:59

Calle fick vara lös i ridhuset en halvtimme ikväll och tror han uppskattade det till tusen, oj vad han rullade. Om & om igen.... Så fick han brallat av sej lite också!



     



//Pillan

<3

Av Pernilla - 29 januari 2013 07:45

Idag fyller min älskade pojkvän & andra hälft 35 år   & min söta lilla systerdotter Ellen fyller 7 år!


Stort grattis till dom idag!


   



Själv ska jag krypa under täcket för ett par timmar nu och sen idag blir det barnmorskebesök, stallet och födelsemiddag för älskling.


//Pillan

Av Pernilla - 28 januari 2013 17:56

& mitt emellan två jobbnätter = ganska lugn/tråkig dag.



Jag har dock fått vart iväg och uträttat lite ärenden som var dagens måste så det känns skönt och ha det klart! Så var jag förbi Calle förut också och mockade/fixa för honom och pyssla en stund. Maria är gullig och joggar honom en stund ikväll. Upptäckte idag också att han börjar fälla nu, känns riktigt skönt och bli av med lite päls på honom  


   


Nu ska jag nog ta och vila en stund innan det bär iväg till jobbet...


//Pillan

Av Pernilla - 28 januari 2013 07:45

Ska bli riktigt gott att krypa ner under täcket nu efter en natt på jobbet!



Hoppträningen igår gick jättebra, det var en bra övning med galopp på liten volt emellan hindrena, men långt ifrån en lätt på Calle. Men ändå så himla kul och se förbättringarna med honom och att det verkligen går på rätt håll.

 

//Pillan

Av Pernilla - 27 januari 2013 10:07

Dricker kaffe i hopp om att piggna till. Blev lite chaufför inatt och när alla fått ätit på donken och sen kommit sej hem så var kl 3, så jag gick och la mej närmare halv 4.

Ska åka iväg och shoppa lite nu på förmiddagen och sen till eftermiddagen är det hoppträning och sen ikväll jobbet för min del. Så det är fullt upp och ingen slappar söndag idag inte.


 

//Pillan

Av Pernilla - 26 januari 2013 20:00

Hur mysigt är inte detta då!?


   Korvgrillning i skogen en härlig lördags eftermiddag   




Några korvar senare åkte jag till stallet och mötte Ann-Sofie som red Calle för andra gången idag. Han visade sej ju inte från sin bästa sida utan han va tjafsig även idag. Men hon fick kämpat på och travat igenom honom ordentligt en timme, han mjukna tillslut och det såg trevligt ut på slutet! Så himla roligt att hon gillar min prins  & att vi får lite gemensam tid i stallet igen nu när vi inte står i samma stall längre...




Såhär har Calles vecka sett ut, han har gått ordentliga pass hela veckan och imorgon avslutas det med hoppträning.


Mån) Dressyr - galoppfattningar/joggas igenom ordentligt

Tis) Dressyrlektion - serpentinbågar/volter

Ons) Maria - galoppträning

Tors) Maria - galoppträning

Fre) Dressyrlektion - framdelsvändningar

Lör) Ann-Sofie - joggas igenom ordentligt 1 timme

Sön) Maria hopptränar för Ika Snis



//Pillan

Skapa flashcards