pillllans

Alla inlägg under september 2014

Av Pernilla - 22 september 2014 16:16

Går igenom hästgrejerna för att tvätta/rensa & sälja och det är inte utan en tår i ögat. Känns svårt eftersom allt är "Calles" grejer....


     


//Pillan

Av Pernilla - 22 september 2014 08:16

Då kickar vi igång en ny vecka efter supermysig helg!


Idag har jag inte mycket på planeringen, det är ju dessutom riktigt höstväder idag. Här regnar och blåser det förtillfället så jag tänkte passa på att hålla mej hemma och städa, greja men även fortsätta rensa bland hästsakerna jag har kvar. Har bestämt mej för att sälja av mycket, känns onödigt att spara massa när det ändå kommer dröja länge innan jag köper ny häst. Så då säljer jag hellre av och lägger dom pengarna i sparkontot märkt "häst"    


Sept för fem år sen...


 

  

//Pillan


Av Pernilla - 19 september 2014 08:29

Igår kväll red jag lektion, fick den nya hästen Stilton, aldrig sett honom innan så det var ett helt oskrivet blad för mej (såå kul). Lektionen gick dock överlag - dåligt!

Stilton var mycket häst att sitta på men mjuk, trevlig och behaglig, extremt känslig så jag gjorde så gott jag kunde. Men jag kände mej lite för ostadig i min sits & balans för att rida honom korrekt.


Vi hade en rolig övning igår, bommar som en solfjäder på ena volten och även nere på andra volten. Så vi red över bommarna och sen snett igenom skänkelvikning ner till andra volten där vi red över solfjäder igen. Det var kul men kändes som att jag inte hann och hitta honom bra igenom övningen. Sundtals gick han fint. Får jag rida honom igen så tror jag det kommer gå bättre, känns inte som han är så lätt att sitta upp på första gången och "hitta" direkt. Nu vet jag ju hur han känns!  


 

//Pillan

Av Pernilla - 18 september 2014 10:18

Igår hade vi en riktig lekdag utomhus, först var vi på Emaus och sen åkte vi med en kompis till lekplats på e.m Hur mysigt och härligt som helst. Gissa om Holly var trött igår kväll  



 




& nu ska vi göra oss iordning, om en stund ska vi åka och fodra Pärla och sen blir det öppna förskolan en sväng!


//Pillan


Av Pernilla - 17 september 2014 08:24

Idag åker vi nog med öppna till Emaus, fint väder så det är ju otroligt skönt att vara ute! Man får ta tillvara på dom fina dagarna  


   Sist vi var på Emaus, Holly gilla traktorn.


//Pillan

Av Pernilla - 16 september 2014 07:49

Känns att hösten är här nu, krispig luft och kyligt på morgonen. Sitter med kaffet bredvid mej och funderar på vad jag & Holly ska hitta på idag. Jag skulle vart på möte till min chef men fick avboka till annan dag/tid tyvärr. Istället blir det nog ÖF till e.m Nu när vi vart sjuka och nästintill bara vart hemma så känns det skönt att komma ut lite igen och dessutom ut på promenad också. Fy vad jag suttit stilla de sista   Får ta mej i kragen igen så jag blir av med dom sista 15kg nu!


 

Snart ska håret färgas, wie! Kommer bli skitbra, nytt & fräscht och jag lämnar delvis mitt ljusa för några andra färger  Alltid kul med lite förändring!



//Pillan



Av Pernilla - 15 september 2014 08:49

& ny vecka igen. Tiden bara går...


Fick handlat en del på Gekås i lördags och kompletterat lite julklappar, så nu är jag nästan färdig med alla julklapparna  Tänkte jag skulle vara klar i god tid i år så jag har tid till att känna lugnet inför jul, kunna baka med Holly, pynta och bara ta det lugnt!


    

Nu ska jag ägna min måndag åt att städa här hemma, senare blir det promenad med Holly.


//Pillan

Av Pernilla - 13 september 2014 04:45

På väg till Varekil nu för att möta upp mamsen och åka till Ullared för en heldags shopping  Ska bli hur nice som helst!!


   Här ska de spenderas  


//Pillan

Skapa flashcards