pillllans

Alla inlägg under december 2015

Av Pernilla - 31 december 2015 11:34

Harre jösses vad dessa mellandagarna springer iväg, är det bara jag som tycker det? Hinner inte med känns det som! 


I alla fall, idag är det fullt igång här hemma med städ och matlagning eftersom vi ska få hem både familj och kompisar till e.m och bjuda på 3 rätters. Jag står för förrätt och efterrätt så fixar Björn middagen. Igår kväll passade jag på att göra färdigt cheesecaken så har jag bara förrätten att göra senare idag. Valde att göra kakan med after eight i, eftersom min ena syster är nötallergisk så krymper alternativen aningens, tycker i alla fall jag som inte brukar baka  

Får hoppas att allt blir gott och lyckat i alla fall, oavsett kommer det bli en riktigt trevlig kväll. Det är jag övertygad om!




Jag hoppas ni alla får ett riktigt gott nytt år!!


Av Pernilla - 29 december 2015 06:00

Nu ska jag snart göra mej iordning för att åka till ridskolan och jobba, hoppar in extra för en ridlärare så hon kan vara ledig idag. Jag har dessutom lånat Aramis så tanken är att rida igenom ett lösgörande pass på honom också. Ska bli riktigt kul eftersom jag inte ridit på länge.


Ska bli riktigt härligt och spendera hela denna tisdagen i stallet!



Av Pernilla - 27 december 2015 12:30

Sitter och velar mellan att stänga ner bloggen eller fortsätta skriva? Känner inte längre för att delge saker och finner heller inte samma nöje med det som jag gjorde förr. 


Hur som helst! Haft en fantastisk jul med familjen, mycket god mat & massa fina paket   Holly vart väldigt glad & social mot tomten som kom. "Hej totte, hej" "kom" och hon väntade ivrigt på att han skulle ge paket till henne och när hon äntligen fick det så vart det en go kram och "tack totte". Sötunge!  

 




Juldagens kväll åkte jag och Patricia till Stenungsbaden och det var en kul kväll! Dock så mycket folk att man fick försöka dansa som en packad sill, men ändå. 

 




& Idag vaknade vi upp med snö på utsidan så vi passade på att dra ut med pulkan. Holly vart jätteglad såklart för all snö men det var väldigt kallt så nu sitter vi inne och dricker varm choklad och myser.


     

Av Pernilla - 24 december 2015 06:00

 

Av Pernilla - 23 december 2015 08:17

Kan inte riktigt greppa att det är lilla julafton idag. Tanken var att åka och lämna paket till kompisar men Holly är inte frisk än och nu är jag smittad också. F... säger jag. Har jag klarat mej så bra hela hösten är det väl väldigt dumt att bli sjuk precis till jul? Alltså, nej! känner jag bara....

Knappt sovit inatt heller, dels för att min förkylning bröt ut men också för att Holly är så hostig så hon har hållt oss vakna. 


Fick mail om att min klänning jag beställde nog ska komma i e.m också, i så fall precis att den hinner fram så jag kan hämta ut innan affären stänger. Men, nu när jag blivit förkyld kanske jag ändå inte fixar utgång på fredag. 


Men... Jag är ändå hoppfull om att detta är en snabbt övergående förkylning som jag snart lyckats bli av med. Även om det inte känns så egentligen. 


  Jag och världens bästa syskon!

Av Pernilla - 22 december 2015 12:39

Dags för frulle, nästan aldrig före kl 12, framför ett par avsnitt av Hem till gården. Älskar serien och följer den slaviskt! Haha.


 

Av Pernilla - 22 december 2015 07:30

Är det bara jag som tycker det känns högst märkligt att det är julafton redan i övermorgon? Visserligen går tiden fort just nu tycker jag, men det milda vädret är nog den största boven i dramat skulle jag tro. Känns väldigt knepigt med så många +gr och regn nu, vill så gärna ha snö och kallt, faktiskt. Men.. nästa helg drar vi till Sälen en vecka, så då får vi väl förhoppningsvis mycket snö och kul!


 



Av Pernilla - 21 december 2015 07:17

Igår skickade jag efter en klänning, blev en glittrig skönhet! Så nu hoppas jag att den hinner komma innan fredag samt att den passar bra såklart! 


     Det var på tok för länge sen vi var ut och svira, jag & min sköna böna. Ska bli riktigt kul om vi kommer oss ut på fredag!




Förövrigt kör jag VAB denna måndagen, och så även imorgon. Det känns ju såklart inte alls kul att behöva vara hemma från jobbet. Men Holly är förkyld i feber och har en jobbig hosta så hon får ju vara hemma och vila. Jag får helt enkelt vara glad att detta bara är andra gången jag behöver vabba sen jag började jobba i juni. Hon började ju trots allt på dagis i höstas. Men jag har haft tur också att vattkoppor och halsfluss infallit på mina ledigheter. 


 

Det blir en mysmåndag!

Ovido - Quiz & Flashcards