pillllans

Alla inlägg under mars 2015

Av Pernilla - 30 mars 2015 08:21

Då är det måndag igen och efter en onyttig helg där jag inte fått gjort så mycket nytta, så är det dags att ta tag i det idag. Ny vecka - nya tag!   Dels ska jag & Holly ut på promenad men det blir lite senare, hoppas regnet avtagit då! Men jag ska fortsätta storstädet här hemma tänkte jag, annars blir jag väl aldrig färdig.... Haha!


  5 år sedan, jag saknar dej!  

 

 

 

//Pillan

Av Pernilla - 29 mars 2015 15:46

Åh så kul jag och min finaste vän hade igår kväll på baden. Mycket dans, mycket skratt, lite för mycket gott att dricka och även en del idioti på dansgolvet, vissa folk alltså... 


       


Mår väl ungefär som jag förtjänar idag gissar jag, så här blir det strax pizza. En sån kul men onyttig helg, imorgon blir det Modifast och långpromenad  


//Pillan

Av Pernilla - 28 mars 2015 08:59

Sol idag, trist bara att det tydligen ska bli regn ikväll. Hoppas verkligen att det fina vädret håller i sej! Jag och Holly ska åka ut till mormor & morfar och hälsa på om en stund, sen ska vi passa på att leka utomhus.



Ikväll ska jag och mina bästa vän gå ut och dansa, åhh härliga lördag!


  


Har ni några härliga planer för dagen?


//Pillan

Av Pernilla - 27 mars 2015 07:40

Alltså, åhhh vad bra ridningen gick igår kväll. Aramis kändes superfin redan från början. Han var pigg och mjuk och inte det minsta stark. Jag red riktigt bra och flertal ggr kände jag wow, vilken jäkla häst min syster har   Sååå glad att jag får lov att träna och tävla honom! 


 

Jag längtar till nästa start, Maria tävlar honom den 5;e och då hejjar jag på i massor Den 12;e åker vi till Stora Höga och startar varsin LC:1.




Idag blir nog en härlig fredag, ska mestadels vara hemma och få grejat under dagen men till e.m åker jag till Torp för lite ärenden och förhoppningsvis lite shopping! 


Hoppas ni får en härlig dag!


//Pillan





Av Pernilla - 23 mars 2015 07:55

I lördags ringde alarmet vid 4, var i stallet vid 5 och fodrade, knoppade Aramis så gott vi kunde under 6 strömavbrott, haha, lastade och åkte till Lysekil. Detta var min lokala debut och Aramis debut på bortaplan. Han skötte sej verkligen exemplariskt och helt över vår förväntan. Så himla duktig var han! 

Min syster startade först, dom red ihop 63,5% och det såg så himla fint ut!  

Jag startade 2 tim senare. Fick dessvärre ett hjärnsläpp inne på banan och tappade vägen totalt, så jag red fel. Men hittade tillbaka till banan så kunde i alla fall fortsätta bra! Jag tog två djupa andetag och tänkte att nu gör jag om och gör rätt. Men visst är det surt, hade ju hellre ridit fel på clear rounden på hemmaplan veckan innan. Jaja.. Shit happends, även om jag är besviken på mej själv för den tabben. 

Hur som helst, jag hade en fin känsla inne på banan och vi fick 64,6%, supernöjd! 

Nu ska det tränas övergångar och allra helst galopp-trav. Där blir han gärna stark för mej och går emot i varje övergång, men det är bara att träna vidare nu!


För övrigt, en jätterolig tävlingsdag och mycket trevligt folk.


     




//Pillan


Av Pernilla - 21 mars 2015 04:15

God morgon!! (Jäkligt tidig morgon....)


Idag vankas det tävling! Så himla gott för jag är inte alls nervös. Än i alla fall  Nu ska jag dra på mej tävlingsstassen, ladda termomuggen med kaffe och strax möta Maria för stallet. Vi ska morgonfodra alla hästarna, knoppa Aramis, fixa det sista och sen lastar vi och drar mot Lysekil. 

Maria startar vid 8 och jag vid 10!



//Pillan  

Av Pernilla - 18 mars 2015 10:58

Modifast frukosten är nere, men jag är fortfarande hungrig. Åh vad vissa dagar är jobbiga! Bara att tänka positivt och försöka motivera sej mer och längta tills nästa dag som förhoppningsvis känns lite lättare.


  "Pläpple" är gott.

 

 


Idag tar jag vid gårdagens städ, inte så roligt men desto mer behövligt. Jag bara ska, få vårstädat här hemma nu. Putsat fönstrena, bytt gardiner och kuddöverdag, rensat och dammtorka överallt, and so on....



Till eftermiddagen åker jag dock till stallet så fort Björn kommer hem från jobbet. Ska rida ut på F, hade tänkt mej en skogstur med mycket jogging för hans del. Ska bli riktigt härligt!


Har ni några roliga onsdagsplaner!?


//Pillan

P&R

Av Pernilla - 17 mars 2015 12:00

Igår anmälde jag och Maria oss till en Pay“n ride i Stora höga den 12 april. Det blir toppenbra!




//Pillan  

Ovido - Quiz & Flashcards