pillllans

Alla inlägg under mars 2013

Av Pernilla - 23 mars 2013 14:58

Precis vart ute på promenad med Boss, jättehärligt väder även om det är kyligt i vinden. Men mer kan man väl inte begära, än!?


Min finaste ...



Tänk att Boss redan hunnit fylla 8 år, att det är så länge sen jag åkte till Blomstermåla i kalmar för och hämta hem honom, det var på min studentvecka, redan 8 år sen. Tiden går så fort och jag önskar att han kunde vara 5 år hela mitt liv  Han betyder något så enormt mycket för mej och jag kan inte vara mer tacksam över att få ha just Boss som min hund. Min finaste, finaste vän.......


//Pillan 

Av Pernilla - 23 mars 2013 08:15

Druckit kaffe och pillat med bloggen, det kanske syns!? Tyckte det var dags för lite förändring här och jag blev nöjd. Vad tycker ni!? Solen lyser ute och vädret ser helt underbart ut! Jag tänker passa på att gå en längre promenad med Boss lite senare, men först ska jag åka med Björn på någon föräldraträff med fotbollen kl 11 (hans son spelar med i lag). Så det får bli promenad och så efter det.....



Ska även till stallet och idag ska jag putsa på Calles läder tänkte jag (på tok för länge sen) och även kolla med Maria hur hon har det. Ev. om hon inte hinner rida så longerar jag honom ett pass till e.m/kvällen Imorgon är det ju Clear round och det ska bli superkul! Tittade precis på startlistan som kommit ut, kul och se vilka fler som ska vara med också  


 


//Pillan

Av Pernilla - 22 mars 2013 22:06

Haft det väldigt slappt idag.. Har passat på och städat hemma och så har jag tagit det ganska lugnt. Gött det med och jag får ju försöka passa på att vila bort min förkylning så den försvinner helt nu!

Åkte med Maria till stallet förut, jag hade ju en tanke om att jag skulle rida idag men icke att jag orkade det i förmiddags. Istället red Maria och jag satt på läktaren och titta på. Det gick jättebra och galoppen är, jämfört med för några månader sen, en ren fröjd att titta på (och även rida). Men ännu bättre ska det ju bli. På slutet gick han också jättefint och avslappnat! Fick dessutom se ett klockrent byte idag, haha.... Calle kom galopperandes in på volt men vid medellinjen gjorde han en kospark, bytte galopp och gick ut i ny volt. Jättefint! Dock hade ju inte ryttaren något att säga till om där  





//Pillan

Av Pernilla - 22 mars 2013 08:37

Sovit lite halvkasst inatt, förkylningen kom tillbaka en sväng  Bara så jag blivit lagom snörvlig & att jag har ont i huvudet och känner mej seg. WTF?! Jag hade lite planer för idag men lägger ner det för jag orkar inte.... Suck på den!

Igår blev det också andra planer för tränaren som skulle tömköra var sjuk så istället blev Calle longerad, så han fick jogga av sej efter hoppningen i onsdags.





Igår när jag passade barnen så fick jag paket ifrån dom.

  En Kingsland tröja, som tack för att jag passar dom vilket står på kortet. Gullungar  



//Pillan

Av Pernilla - 21 mars 2013 05:26

Dricker kaffe nu, stod upp med Björn idag och han har redan hunnit åka till jobbet. Jag ska ha min morgonstund här hemma innan jag beger mej. Har en fullspäckad torsdag framför mej.

Först ska jag åka förbi stallet och mocka/fixa för Calle och eftersom jag kommer vara där så tidigt som före de andra, så morgonfodrar & täckar jag och hjälper till det jag hinner innan jag får åka vidare ut till ellös & mamma en sväng och hälsa på. Sen ska jag ut och fika hos mormor & morfar & igår kväll bakade jag, både after eight kaka och kanelbullar så har go fika med mej ut till dom  


Efter mormor & morfar får jag åka direkt till stallet då Calle ska tömköras idag igen, wiie så roligt!  och direkt efter stallet och tömkörningen så ska jag åka och hämta Marias barn på skola & dagis då jag ska passa dom i e.m Så det är full rulle idag verkligen!!


     


//Pillan


Av Pernilla - 20 mars 2013 14:40

Ja på söndag ska ju Maria starta Calle 2 klasser, så idag kändes det lagom att låta Calle hoppa några språng och också så Maria kunde få känna på honom inför CR;en. Maria har dock ändrat sin anmälan på söndag från 60 & 70cm till 70 & 70cm och ifall han känns fin på första 70 klassen så blir den andra klassen en 80cm. Men bara om han känns bra, annars får han gå två st 70cm. Anledningen till ändringen är för att hoppträningarna de sista har gått såpass bra och det har legat på högre höjd än 60cm så nu när han är mer igång så känns 60 lite lågt + att risken finns att han bara springer/slarvar på 60cm. Vi får se, ska oavsett bli jättekul på söndag!  & jag kan inte vara mer tacksam än vad jag redan är, att Maria hoppar Calle för mej nu, tack syster !


Hur som, träningen idag gick helt OK trots att Calle var spänd, drog iväg ett par ggr och även hoppa kråka nån gång. Men något som var kul var att galoppen var riktigt bra idag och en del språng var superfina, men överlag tyckte jag att han mjäka sej över hindrena idag istället för att hoppa ifrån ordentligt, så alla språng blev inte särskilt runda. Maria red honom jättebra, det var bara Calle som var lite taskig och gick emot henne idag. Ibland blev han ganska sur och det syns så väl, då går han emot totalt och skickar även ut något bakben i protest.




Fick i alla filmat några språng så det kan jag visa!



//Pillan



Av Pernilla - 19 mars 2013 20:45

Efter att ha vart i stallet ett par timmar och fryst för att det är så jäkla kallt ute idag så ska jag nu krypa under filten i soffan och mumsa gotta framför serien "Following".


Morotsstavar till favvodippen Holiday.




//Pillan  



<3

Av Pernilla - 18 mars 2013 16:45

 


16 mar - 22 mar 2013


Vecka 28


Kroppen: Livmodern är nu så stor att den påverkar hur du kan röra dig. Du kan fortfarande vara aktiv, men kroppen säger ifrån om du tar i för mycket. Då kan du få sammandragningar vilket innebär att livmodern drar ihop sig och blir hård. Det kan komma när du går fort eller är kissnödig. En sammandragning håller i sig i 10–30 sekunder, för att den ska släppa behöver du stanna upp. Om sammandragningarna börjar göra ont kan det vara ett tecken på att livmodertappen håller på att mjuka upp sig. Det bör kontrolleras hos läkare eller barnmorska. Framöver blir besöken hos barnmorskan allt tätare. Man ser över att Symfus-fundusmåttet går uppåt i den takt som det ska och att kroppens värden är goda. Man kontrollerar järnhalten i blodet, sockerhalten, blodtryck och fosterljud. Nu kan du få humörsvängningar igen, när kroppen börjar kännas tyngre och magen mer otymplig.


Barnet: Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 centimeter och fötterna mäter fem centimeter. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet ökar nu i vikt cirka 27 gram per dag och har börjat drömma. Vad tror du att ditt barn drömmer om?





Bebis sparkar som en liten karate kid i magen och det är hur häftigt som helst att kunna känna det. Häromkvällen när jag låg och titta på tv så kunde jag även se på magen hur h*n rörde sej därinne för första gången. Wow säger jag bara... 


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards