pillllans

Alla inlägg under januari 2010

Av Pernilla - 26 januari 2010 11:57

Igår va jag inte glad......

Jag stod upp vid 6 och gjorde mej iordning för tandisbesöket i Lysekil, med en viss nervositet i kroppen   

Jag är en sån där människa som bara älskar att vara ute i god tid. Hatar att vara försenad och stressad osv. Det gjorde att jag kom med kvart i 8 färjan istället för kvart över, hehe. Det skedde nämligen också ett propeller byte på en av färjorna igår vilket gjorde att det bara gick en färja och då lite mer sällan. Så ville vara ute i så god tid att jag visste att jag skulle komma med.

Fick kommit mej över i så god tid att jag var väldigt glad över att jag hade med mej min laptop att roa mej med en stund

 


Sen när kl närmade sej var det dags - med tunga steg att gå in till tandis.

   Där jag fick mitt chockbesked. Det var rotfyllning som gällde i min onda tand. Fyyy då var jag nervös. Satt nästan gråtfärdig och skaka lite i stolen. Men min tandläkare (som förövrigt är världens bästa) sa till mej att detta löser vi tillsammans. Och vet ni vad - jag fick t.o.m en guldstjärna i boken    Kanske inte verkar mycket i era öron men för mej och min ofantligt stora tandläkarskräck så är det bra. Fast tack vare min nuvarande tandis så känns allt mycket lättare och bättre. Visst blir jag nervös och lite ledsen men jag litar på honom och vet (för det mesta) att jag överlever. Haha... Fast med några tusen mindre på kontot   


 

Såhär lättad var jag över att det var klart!

Igår resten av dagen hade jag ont. Idag känns det bättre men gör ont när jag biter ihop. Så får nog tugga mjukt idag....


Sen när jag kom hem och tyckte lite synd om mej själv så begav jag mej till stallet till Calle & Nettan. Fick mockat och gjort iordning i stallet för några pållar och sen red jag Nettan en stund på ängen och hon är verkligen jättemysig.


Calle fick dessvärre stå. Han halkade runt som bara den och han ska skos om i dagarna så tack vare hans slitna skor så gick det inte så bra att brodda honom.

Nettan går så försiktigt gentemot Calle som studsar omkring nerför grusvägen och skapar livsfara för oss båda. Han har sån överskottsenergi och jag vet att han verkligen behöver gå. Men detta väder/underlag snarare gör det inte så lätt   

Sen avslutade jag dagen igår med ett besök hos min B. MYYSS!!! He“s the best!!! Bättre avslut på dagen än mys med han kan jag ju inte få....!!


Idag är det ganska lugnt. Ska till jobbet på APT möte sen mellan halv 3 och halv 5. Efter mötet drar jag till stallet och fixar / tar in pållarna. Se hur Calles sår ser ut också. Tror han åkt på en spark igår för han blödde och ömma.


Men nu ska jag nog fortsätta med dagen. Hoppa ur morgonens mysoutfit och göra mej iordning lite?

Ha en härlig dag folket!!!!


--pillan--


Av Pernilla - 24 januari 2010 13:00

Ja då var snart denna helgen gjord. Jag har ju jobbat och ska så även göra ikväll. Börjar halv 3...

I torsdags kväll så började jag få tandvärk   Knappt kunnat sova. Så i fredags morse fick jag ringa ett snyft samtal till min tandis i Lysekil och fick tid imorgon kl 09. Men så igår kväll så försvann värken och inatt har jag fått sova ut. Så himla gott! Men ska givetvis ändå in imorn, något är ju fel med tanden. 


Sitter och lyssnar på Rise against, SJUKT bra låt    Tycker ni inte?!

 


Känns som jag upprepar mej men fy vad jag är lycklig. Kär & galen snarare... Helt underbart   Och han är MIN - äntligen!!


Men nu får jag nog ta och göra mej klar för jobbet....


Ha en soft söndag!!


--pillan--

Av Pernilla - 21 januari 2010 13:59

Vilka sköna dagar    Ledig både igår och idag...

Igår började jag min dag med morgonjour i stallet. Hur mysigt som helst att starta dagen så. Få pussa på min Calle    Igår var han extra nyfiken och social (det är han visserligen alltid)  När jag grejar i den stalldelen så brukar jag öppna hos han så tittar han ut och känner att han får spana in läget och vara med. Då blir han nöjd.

Igår tänkte han dock; "Mamma, jag kan gå SJÄLV"

Han gjorde som Boss gör när han skäms. Sänker huvet och smyyyger iväg... Haha.....


Så ville han säga godmorgon till sin Nettan   

  Såhär står han och tittar ut ! Min fining   

Igår fick han trava av sej lite i paddocken. Han är väldigt pigg just nu och nästan lite explosiv vissa stunder. Tur jag vet att han är det snällaste


Annars förutom stallet och Calle igår så tog jag det lugnt, hittade på lite trevligt och göra och avslutade dagen med ett besök hos min älskling ute i tassemarkerna   Jag é så kär... Blir så glad bara av att titta på han!! Snygg, underbar och så är han min    


Idag än så länge så har jag pysslat med tradera. Lagt ut massa nya auktioner så det är bra. Ska snart sätta mej med lite bank grejer, öppna upp ett nytt konto m.m Sen lite senare så blir det att åka till Calle. Han ska få gå en stund i paddocken idag med. Just nu så håller jag mej till "Är det ljust så blir det ängen, har det börjar bli mörkt så blir det paddocken."


Imorgon är det jobb igen som gäller. 7-14, alldeles lagom tur på en fredag    Sen imorgon vet jag inte vad som händer, blir lugnt i alla fall då jag ska upp och jobba 7-14 på lördag också... Sen blir det kvällsjobb på söndag 14,30-22. Så denna helgen har jag inga planer förutom jobb.

Men nu ska jag fortsätta göra lite nytta med tradera, fota och skriva osv.

Avslutar mitt inlägg med ett litet videoklipp på Calle. Blir nog M glad!?

--pillan--

Av Pernilla - 19 januari 2010 23:00

Idag har jag haft en rolig dag på jobbet. Jobbade 7-16,30 idag och fick agera flyttgubbe med en annan kollega. Vi har haft de rörigt och fullt upp men samtidigt väldigt kul! Min hemtjänstgrupp jag jobbar i har alltså flyttat sin lokal från Ellös till Hällevikstrand. Det är en jättemysig lägenhet, jag tyckte först att den var liiite liten när jag var där och tjuvkika igår kväll. Men det blir nog jättemysigt när vi kommit iordning ordentligt.

Jag tror att det kommer bli lite mer familjärt nu när det "bara" är våran grupp i lokalen och inte att vi "bor" under samma tak som två andra grupper. Det är ju självklart jätte trevligt det också och jag kommer sakna dom andra jätte mycket. Så missförstå mej inte!! Men för att se flytten positivt så tror jag detta blir jätte mysigt. Jag älskar ju mina kollegor   


Efter jobbet så var jag bara hem och vände, for till stallet och Calle. Fick pysslat och grejat där ett tag för att sen åka till min pyssling K där I också var. Fick K“s sista låda med hästgrejer, TACK gumman!!! Jättefina saker och Calle lär bli lika glad   


Sen när jag efter allt väl kom mej hem och fick pustat efter en fullspäckad dag så har jah befunnit mej i the soff mode. Blängt på tv... För ovanlighetens skull så började det en lämplig film när jag vräkte ut mej i soffan. "Huset vid sjön" hette den och den var... Annorlunda. Men bra! Lite knepig och dumt manus men ändå fin. Jag är ju en sucker för romantiska drama filmer med ett sagoslut fullt med kärlek. Men sånt där händer ju bara i filmer, eller hur!?


Nu är filmen precis slut... Så jag ska nog ta och bädda ner mej nu. Imorgon är jag ledig men startar dagen med att stiga upp vid 7 för att åka till stallet för morgonjouren. Mysigare start på dagen får man leta efter.....

Sen förhoppningsvis så blir det ridning, för här ska väl varken va -25 gr eller storm va!? hehe.....

 

Sussa gott sketungar!!

puss o natti


--pillan--

Av Pernilla - 18 januari 2010 23:29

Ja då har man jobbat kväll med I idag     Love her!!! Imorn kanske vi ska dra iväg och basta.. Fasen va gött det vart, sitta och tjöta skit i hettan    Hade nog inte vart fel för ryggen heller, mjuka upp den lite!


Imorn jobbar jag 7-16,30. Skulle slutat 11 redan men fick förlängt några timmar för att imorgon ska vi flytta. Vi har förnärvarande våran lokal i Ellös men imorn flyttar min hemtjänstgrupp ut till Hälleviksstrand istället. Så imorn ska jag agera flytt gubbe. Kommer bli en hektisk och rörig dag men kul att göra något annat än "de vanliga". Var där och tjuvkika på lägenheten idag då jag fick kvitterat ut nyckel. Det var ju jättefint men lite litet tyckte jag nog allt. Men det blir säkert jätte mysigt när vi kommit iordning. Jag är så glad över mitt jobb, framförallt mina kollegor. Dom är helt underbara!!!!

Känner ändå att jag framöver vill titta ut något annat. Vet ju inte alls vad jag vill bli när jag blir "stor", hehe. Men vill testa på massa nytt och få uppleva lite olika. Ja vi får se.....


Efter jobbet imorn blir det stallet och Calle, har även insläppet på pållarna imorn. TÄNK om man hade vunnit maaassssa pengar, kunnat haft ett eget hästställe och bara jobbat extra med något och mest kunnat pyssla med gården, hästarna och annat. Åhhhhh vad underbart!!!!! Jaja, drömma får man, tills man får ett slag tillbaka mot verkligheten .....  Suck.....


Annars blir nog denna veckan himla bra tror jag. Ledig både onsdag och torsdag och då tänkte jag mestadels roa mej med Calle & Boss. Så hoppas på fint väder   

Sen får det bli en sväng ut till fel sida 160;an någon dag också till min B   Naaw, saknar han redan. Och vi skildes åt igår - IGÅR. Är man kär då? Haha.... Eh JAA. En del   


Men nu ska jag nog bädda ner mej framför tv;n och förhoppningsvis så vill John Blund ha mej inatt med!? Känner dock inget grus på ingång i dom små blå men det kommer väl!?

Sov gott och vakna torrt - tråkigt, men lika bra!!

Natti

 

Hitta en bild som bevis för min kärlek mot katter. Här på en förfest innan glöggfesten hos B. Flera roliga människor men jag fastnar med katten i famnen?! hi hi


--pillan--

Av Pernilla - 18 januari 2010 13:30

Ja då var det ny vecka igen. Vad fort det går. Inte klokt ibland ju....   


Nu kom jag precis hem, vart i stallet och mockat några boxar och pysslat. Hann inte med någon ridning idag. Men på onsdag och torsdag är jag ledig så då ska han få kämpa lite.

Innan stallet idag så hann jag lägga ut flera auktioner på Tradera. Gott och få det gjort. Bli av med lite.... Synd att jag snart ska ner till jobbet för idag känner jag verkligen för att gå hemma och greja. Fortsätta städa och rensa och vart kvar i stallet ett tag till. Jaja, kan ju inte alltid få som man vill!

Men nu ska jag ta en kaffe innan jag drar till jobbet....


--pillan--

Av Pernilla - 18 januari 2010 00:04

Kan inte riktigt somna...    Kanske har och göra med att jag sovit/slappat liiite väl mycket i helgen?


Satt och kika på alla smiley“s den här sidan har ordnat fram, men blev mycket konfunderad över denna ---->    Vad är det för nåt? Haha, är det en bil uppifrån sett?! Ser ut som ett plastfodral med tre vita benlindor i. Haha....

Kanske är trött ändå?!

Ska nog ta och lägga mej igen... Framför tv,n   

natti . . .


--pillan--

Av Pernilla - 17 januari 2010 20:02

Ja då var även denna helgen till ända - snart! Jag har sen jag slutade jobbet 22 i fredags vart hos min älskling B   

Han č så fruktansvärt snäll och så sjukt mysig. Guu vad jag tycker om honom!!! Så jag har haft det jättebra, vart ledig och dessutom fått tillbringa den med B  

Tack för i helgen B!!!!!


Calle har haft det lugnt några dagar. Ska se imorgon om jag inte kan rida en liten stund. Längtar tills bättre underlag, ut och galoppera på grusvägarna och skrutta i skogen och köra järnet i paddocken. Snön och kylan kan va mysig men inte alltid i samband med att man har häst!


Fick hem ett lägenhetserbjudande idag, fast kommer inte att visa mitt intresse för den. Ligger på fel ställe i Ellös känner jag + att dom snorkalla lägenheterna som de är kallhyra på blir förgjävliga i el räkningar (been there, done that)    

Fan vad jag vill ha hus. Hmm, är så fruktansvärt avis på er som har ett   

Tänk vad mys och gå och pilla med saker, ha eget utrymme och bara mysa. FAN, får nog köpa dom där lotterna och hoppas på det bästa. Då hade jag köpt mej ett mysigt litet ställe och gått och inrett/pysslat och ÅHHH, va härligt!!

Jaja, NÅN GÅNG ska jag också bo i hus och ha det gött!!! Tills de händer (om en 10år?) så får jag se fram emot en lägenhet i Ellös.........

För nåt Stenungsund blir det inte så länge jag har B, hehe   


Men nu ska jag börja greja här hemma en del, känner att jag tagit det lugnt på tok för länge (typ hela helgen) hehe....


Den dagen jag skaffar hus förresten så vill jag ha en pisse. Älskar katter... Typ nån sån här katt kanske??

    


--pillan--

Ovido - Quiz & Flashcards