pillllans

Alla inlägg under juli 2010

Av Pernilla - 25 juli 2010 18:26

Kanske märks att jag haft fullt upp på min semester?   

Har inte riktigt haft tid till bloggen.


Idag är sista dagen på min semester vilket känns förjäkligt    Alltid samma visa - Man får en jävla ångest light känsla i kroppen innan man gått igenom den första jobbdagen efter semestern. Bara man kommer igång igen så känns det bättre. Jag trivs ju på jobbet och där är toppen men visst är det góare att vara ledig. Speciellt när man har så mycket att göra.

Det som hänt det sista är väl att vi fick flyttat våra pållar till min syster på bete, så jag har typ 2 min till Calle   

Dom har gått där i ett par veckor och tanken är att ha kvar dom där ett par veckor till. Häromdagen när jag och syster var ute och red så blev jag riktigt impad av oss. Vi galopperade fram ute i skogen barbacka   Kul kul !!


Så har jag fått gjort om hallen här hemma, den som jag vart så trött på. Den var tidigare tråkigt mörkbrun och inte i min smak. Efter 4 dagars slipjobb och målning så blev den istället vit   

   <--- Innan allt påbörjades

Ena väggen när det nästan är klart --->  

Tack syster för du kom och hjälpte mej !

Björn visste ingenting om mina planer så det var väl tur att han blev lika nöjd han   


Direkt när hallen blev klar så gick vi på huset och där är vi fortfarande... Ska måla om allting som jag nämnt om tidigare. Vi har allt hunnit målat en del men det är ju massa kvar. Det tar tid. Färgerna blev i alla fall ljusgrått med ganska mörkvinröda knutar. Blir skitsnyggt och jag är toppen nöjd över vårt beslut om färg.



  Pållarna i sommarhagen .


Nä nu ska jag nog fortsätta plocka iordning lite innan jag beger mej bort till Calle. En liten uppdatering från mej iaf...


Tjoo....

--pillan--

Av Pernilla - 4 juli 2010 21:36

Jösses - vad jag inte vart vid liv ang. denna bloggen   


Har haft ganska mycket att stå i det sista och när dessutom solen velat visa sej så har man ju inte direkt prioriterat datan kanske....


Imorgon går jag på semester vilket ska bli hur jäkla gött som helst. 3 veckors ledighet   

Jag skulle vart ledig denna helgen nu innan men igår blev jag inbeordrad (vilket inte gör mej något alls då det är goa extra pengar) men idag har jag vart ledig.


Igår fick vi börjat lite smått att måla fönstrena på huset. Hela huset ska ju målas om i sommar vilket kommer ta väldigt mycket av våran tid. Men gu va härligt och snyggt när det blir färdigt ! ! Vi har dock inte bestämt oss helt för färgen än men det lutar mot ljusgrått och ganska ljusgröna knutar. Jag tycker ganska mycket är fint men inte röda eller gula hus. Vissa hus kan ju göra sej fina i det men det är inga färger jag varken gillar eller väljer   

Ah vi får se... Imorgon ska jag försöka få hämtat färgkartor så vi kan få klarhet i exakt vilka färger vi vill ha.


Idag har jag vart hos syster Maria en sväng och stängslat lite. Nästa helg flyttas nämligen Calle & Sara dit på sommarbete för ett par veckor. Det kommer bli hur kul som helst och dessutom hur gött som helst att få ha sin vän bara ett par minuter ifrån sej. Mucho smidigt !

Sen har jag väl ett par planer till ang. Calle men inget som är bestämt så det får vi återkomma till....




Nä nu får det la bli lite tv innan man får hoppa i säng. Morgondagen har jag massa planer för så bäst jag står upp med älsklingen kvart i 5.


--pillan--

Skapa flashcards