pillllans

Alla inlägg under juli 2013

<3

Av Pernilla - 31 juli 2013 23:22

Holly träffade sina mostrar idag och fick så himla fina paket  


 




Har förövrigt haft en toppendag, suttit i solen och tittat på fina hästar och ikväll var vi hos min syster och firade hennes dotter som fyller 6 år imorgon  



//Pillan

Av Pernilla - 31 juli 2013 07:29

Känner mej som en pigg mamma när jag står upp och dricker kaffe före bebis vaknat  



Idag är det premiering på klubben så jag tänkte ta Holly med mej ner och kika lite. Calles box ska mockas ur och jag ska greja lite i stallskåpet, tänkte jag. Underbart och få andas lite hästdoft idag  


  Klart det blir AC/DC när pappa har hand om klädseln  



//Pillan




Av Pernilla - 30 juli 2013 14:52

Känns som jag börjar bli förkyld, lite "tjock i halsen" och ont i huvudet - allmänt seg liksom. Bläää! Hoppas det inte blir något, fast det skulle inte förvåna mej om jag blir ordentligt förkyld. Många runtom har ju vart det, så det är tydligen något som går.





  


Har regnat en del här idag, vilket är välbehövligt då det är så torrt ute. Vore ju toppen om det kom en del regn nu och efter det sol så det växer i hagarna  Men oavsett hur gräset växer så blir Calle på bete i alla fall hela augusti också, om han så ska stödfodras så ska han få gå ute en månad till innan han flyttar tillbaka till ridskolan igen.


   


//Pillan


Av Pernilla - 27 juli 2013 22:55

      

Kärlek


 



Av Pernilla - 27 juli 2013 11:17

Va jag vill upp i sadeln nu. Tycker min ridpaus har funkat bra ändå och även om jag vart konstant ridsugen såklart, så har det ändå känts bra. Det gör det visserligen fortfarande men nu blir jag bara mer & mer ridsugen. Förmodligen för jag vet att dagen jag kan sitta upp igen, närmar sej  


 

Nog för att jag inte kände mej så smidig när jag red som gravid men idag är det nog ännu mindre smidighet och styrka från min sida   Jag har tappat hållningen totalt, går som en hösäck typ... med 20kg övervikt. Yeay! Men det är bara att träna på  


//Pillan

Av Pernilla - 26 juli 2013 19:42

.... blev en trevlig tur runt Nordens Ark. & att putta runt barnvagnen i alla backar dessutom gav lite god träning  Vi åkte dit med min syster och hennes familj och har haft en jättetrevlig dag. Efteråt åkte vi till Lysekil och käkade!



  Min älskade lilla Holly  





  En bild från i onsdags då vi åkte till Aeroseum i göteborg. Det var ett häftigt museum med coola speglar  



//Pillan

Av Pernilla - 23 juli 2013 23:09

Idag har jag haft en sån där helt underbar dag! Imorse åkte jag över till hästarna så Calle bus fick nya skor, lite mys med pållarna på morgonkvisten är ju aldrig fel. Efteråt åkte jag och min lilla familj till Hafstens camping, där vi satt på stranden och bara njöt idag  


 


Sen var jag bara hem en snabbis för ombyte innan jag åkte vidare till Stocken och kvällens höjdpunkt. Att efter typ 15 år träffa min kusin Camilla. Det var så kul och jag är så glad att vi äntligen fick setts, kan inte förstå att vi inte gjort det tidigare men bättre sent än aldrig. & nu ska vi fortsätta ses framöver   


//Pillan

BVC

Av Pernilla - 22 juli 2013 22:05

Idag har jag & Björn vart på BVC med lilla Holly, hon växer som bara den och jag har lite svårt och tro att hon redan gått upp dryga kilot och hunnit växa ett par cm. Vi kom ju nyss hem från BB liksom  Det gäller verkligen att njuta och ta tillvara på dagarna med min lilla tös 


  



Tidigare ikväll så åkte tysken (hunden) hem för idag. Dom bor i Schweiz egentligen så hunden är väl mer tysktalande antar jag  Men om somrarna så semestrar dom lite i Sverige. Hunden är av rasen Pointer förresten fick jag veta. Väldigt snäll & social hund i alla fall, leken också för han hämtade bollen hela tiden och ville leka  


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards