pillllans

Alla inlägg under mars 2013

Av Pernilla - 6 mars 2013 07:15

Då har man jobbat klart 1 natt av 2. Så nu ska jag hem och bädda ner mej och förhoppningsvis sova riktigt gott.


 


//Pillan

Av Pernilla - 5 mars 2013 15:47

Red dressyrlektion idag och jag är väl inte jättenöjd kan jag inte påstå. Trots att jag kämpar på så gott jag kan så känner jag mej ibland bara som en barbamamma uppepå Calle

Kan ju tillägga att det var en svår övning idag också. Men Calle höll ihop bra ialla fall och var både mjuk och väldigt med idag, men han var lite tjafsig och låg på en del. Galoppfattningarna var bra men övergångarna från galopp-trav var sådär innan jag fick stopp på han ibland.

Men mycket är nog mitt fel för känner inte alls att jag red bra idag, tyvärr. Jag får helt enkelt ta nya tag till nästa lektion!



Lovisa (min systerdotter) är och praoar på klubben i två veckor, hon tog ett par kort på oss idag och jaaaa, jag är ju en glad "gravidtjockis" i alla fall 





Nu ska jag äta lite om en stund och sen bädda ner mej i hopp om att få sova gott ett par timmar. Jag ska jobba inatt och även imorgon natt!


//Pillan


Av Pernilla - 5 mars 2013 07:15

Ska åka till stallet om en stund, tänkte gå där och greja pyssla och även kanske rida.

Igår var det inte bara så fint väder så Calle fick gå utan täcke i hagen utan det var också mjukt i paddocken så Maria kunde rida utomhus. Guu så skönt! Dessutom hade Calle gått himla fint  

Synd jag inte kunde vara med och titta/fota men jag satt på APT möte med jobbet hela eftermiddagen... Innan jag åkte på mötet så åkte jag förbi stallet och släppte ut Calle i hagen igen tillsammans med lite lunch. Är det fint väder är det jätteskönt för honom att få gå ute längre..


 

Smutspellen  Kanske dags för ett bad snart....




Jo förresten så gick det bra hos tandläkaren igår, han fick Godkänt men jag sätter han ändå på prövotid tills vidare. Igår var han i alla fall trevlig och mjuk så det kan hända att detta blir bra. Men jag saknar givetvis Nils ändå....


//Pillan


Av Pernilla - 4 mars 2013 06:45

Dricker kaffe och idag får jag inte att startat dagen på bästa sätt direkt.. Ska åka till tandläkaren strax & känner mej måttligt motiverad. Jag var fullkomligt kär i min förra tandläkare men han har dragit till Norge för en tid och hyrt ut sitt ställe till en annan under tiden. Så idag blir min första gång hos den nya och jag hoppas att han också är bra. (Jag har en otrolig tandläkarskräck..!)

Men visserligen så var ju mormor min försökskanin först till den nya för att jag skulle få lite "inside information" från henne om hur han var, och hon sa att han var bra och att jag klarar och gå dit, så då gör jag nog det  Men ändå... Nervositeten är ett faktum! + att man blir ju halvt ruinerad bara av att sätta foten innanför dörren och det är ju också lagom kul...


 


Jag åker förbi Calle lite senare och mockar för han & pysslar om, Maria rider idag.

Hans kommande vecka innehåller både dressyrlektioner, tömkörning och hoppträning för Ika Snis. Så det blir en rolig vecka!  

Dessutom är Calle anmäld till Clear round den 24;e, då ska han hoppa 60 & 70cm med Maria. Det ska bli jättekul!

 

//Pillan

Av Pernilla - 3 mars 2013 13:30

Då var jobbhelgen över för denna gången vilket känns gott

Imorse sov jag bara 3 timmar och efter mitt "morgon"kaffe så gick jag, Björn, D & Boss ut på långpromenad i skogen, hur härligt som helst i detta vädret. Jag får vårkänslor! Ska passa på att gå ut och greja lite på utsidan nu också...


 




Hade helst av allt velat rida ut idag också, men det går inte. Jag vågar mej inte på att rida ut Calle med min bebismage och dessutom inte ensam. Big no no !

Däremot fick jag se i Calles veckoplanering att han inte har vilat sen den 18;e feb så det kan nog hända att han får en vilodag idag. Det får bli pyssel i massor och en liten promenad ut runt anläggningen istället tror jag.... Vi får se!


     


//Pillan

Av Pernilla - 2 mars 2013 14:03

En sak Calle aldrig komma växa ifrån är detta.... Han ska alltid fippla med grimskaftet och roa sej när han står uppbunden.


 



Är inte så värst pigg idag, sovit dåligt   Men ska göra mej iordning om en stund och åka till mormor & morfar på kalas, supermysigt! Tar med mej ombyte så stannar på kalaset tills det är dags för jobbet ikväll igen...

Hoppas ni har en trevlig helg!


//Pillan

Av Pernilla - 1 mars 2013 16:15

Åkte till stallet direkt imorse i ett underbart soligt väder och med kaffet i handen. Man kan ju inte vara annat än pigg & glad i detta väder!? Love it!!!  

Calle fick gå ut i hagen utan täcke idag och njuta i solen... Jag grejade massa i stallet och sen blev det morgonfika, efter den tog jag in och gjorde iordning Calle för dressyrlektion, för yes, jag satt upp i sadeln idag   Jag har inte ridit på över en vecka (fast Calle har ju gått varje dag) och jag har inte ridit lektion på över två veckor. Så det var en underbar känsla och sätta sej i sadeln igen för dressyrträning...

Calle var till en början ganska stark och låg på en del, så jag fick göra mycket halvhalter till en början för att få tillbaka honom bättre. Men han hade baken med ganska fint redan från början så det var ju toppen. Jag hade mycket fokus idag på att få honom mer mjuk och helt avspänd, och eftersom det så himla passande stod skänkelvikningar på dagens schema så vart det mycket lösgörande övningar som allteftersom gjorde Calle mjukare/finare och tillslut bara helt underbar emellanåt! Traven kändes bra idag men jag fick några varv där traven verkligen var helt perfekt och då jäklar är han fin !

Vi måste bara träna mer på skänkelvikningar, och speciellt för att få med höger på honom. Det lossade en del idag men det är mycket kvar att träna på.

Jag går ju dock in i v.26 nu så smidigheten från ryttarens sida, är tyvärr inte den bästa. Men jag gör mitt bästa och orkar ändå rida ganska okey tycker jag, haha...





Ett par bilder från dagen..

  


 

Efter träningen fick Calle fortsätta äta sin lunch en stund och sen släppte vi ut honom + hans grannkompisar ut i hagen igen. Calle fick dock på sej ett fleece eftersom han var svettig efter ridpasset..


   Smutspellen efter att han rullat sej riktigt ordentligt!



Nä nu får det bli lite middag här, jag har gjort iordning min favvolax idag, mums. Sen efter den så ska jag lägga mej och vila ett par timmar för ikväll bär det av till jobbet. Min lediga period är nu över och det väntas istället en del jobb framöver.


//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards