pillllans

Alla inlägg under januari 2016

Av Pernilla - 31 januari 2016 16:00

Typiskt att våran första P&R blev inställd. Men istället så åker vi på P&J i Uddevalla som Maria vill vara med på så det blir jättekul.

De pay&ride som ligger ute på tdb just nu, krockar bara med mitt jobbschema. Så himla typiskt! Varför kan inte dom två matcha varann?


Det dyker säkert upp fler såklart, hoppas att det kommer ut åtminstonde en jag kan åka på innan bohuscupen och de lokala tävlingarna startar!


 


   

Av Pernilla - 31 januari 2016 10:54

Det har vart en del kalasfirande denna helgen, mycket trevligt! Vi har haft både gäster här hemma och igår var det kalas för min systerdotter så då var vi där. Jag har hållt mej motiverad och alla tårtor och kakor har inte ens lockat! Jag ska nå mitt mål denna gången!!


Just nu sitter jag med tradera. Rensat mycket här hemma så kan lika gärna lägga ut auktioner på mina kläder, ridkläder, barnkläder m.m Gott att få undan här hemma! 

Annars blir det en lugn söndag. Ska gå ut med Holly om en stund, solen lyser och fåglarna kvittrar. Känns som det hänger vår i luften trots att det är Januari´s´sista dag. Vart tog denna månaden vägen förresten?


 




Av Pernilla - 29 januari 2016 19:18

Idag har det vart måldag med jobbet! Mestadels innehållande diskussioner om personlig integritet, bemötande, trygghet, självbestämmanderätt + mycket mera. Tankar, idéer och mål inför det kommande året! En trevlig och givande dag. Det enda som faktiskt tog emot lite idag bortsett från min förkylning och "grötigt huvud" då, var när alla åt fika och lunch och jag satt och shakade jordgubbsmodifast   Men det gick bra, trots att fisksoppan luktade sååå gott. Haha.



 


Testade dagen till ära, att ha en ev. tävlingsfrisyr inför kommande dressyrstarter. Jag tycker faktiskt det är lite jobbigt eftersom jag har både väldigt långt & tjockt hår, att få till något snyggt och bra men som framförallt håller sej på plats under skumpig trav. Idag gjorde jag en flätknut (väldigt snabbt fixat ska tilläggas) och den tror jag att jag ska testa att rida med. Donut är väldigt snyggt men jag känner mej inte bekväm med en så jäkla stor boll i nacken.



Men nu blir det en lugn och mysig fredagkväll här hemma. Björn, min bättre hälft, fyller år idag och just nu är lillebror här och snart kommer det fler gäster  Så stort grattis till honom!! & även till min systerdotter Ellen som fyller 10 år idag  



Av Pernilla - 28 januari 2016 08:36

Känns som min förkylning vänder idag, sakta men säkert! Hoppas verkligen det, imorgon ska jag på Måldag med jobbet hela dagen och känner mej gärna fit for fight då! 

Tyvärr mår jag ju såklart för dåligt för att orka någon dressyrträning ikväll  Först lämnar jag återbud för jag jobbar men nu när jag är ledig idag så blir jag sjuk. Ush så onödigt!!! Kanske däremot rider igen redan på måndag kväll! Hoppas och längtar! Jag är såå ridsugen så det finns inte. + att jag kanske rider ut med Ann-Sofie på söndag igen redan!


Eftersom jag saknar egen häst så är jag otroligt tacksam över att jag får lov att rida andras. Det är verkligen en tomhet att inte ha egen häst när man är van vid det, men att få chansen och möjlighet att busa i skogen, träna, tävla och rida nästan när jag vill. Det är lyx!! Så tack Maria, Ann-Sofie med fler! 



 

Av Pernilla - 27 januari 2016 08:39

Sovit med dubbla kuddar, tussar i näsan och vaknat konstant för jag inte sovit gott! Holly smitta mej igår och det bröt verkligen ut när jag skulle gå och lägga mej. Ush och blä! Men, jag har klarat mej bra från alla förkylningar & influensor som går/gått den sista tiden, så jag är tacksam ändå!


Idag blir det lugna aktiviteter! Långpromenaden får ställas in och bytas ut mot soffhäng och måla och ta det lite lugnt med Holly. Jag hoppas innerligt att detta är något snabbt övergående! 



Kusinerna lekte häromdagen  

Av Pernilla - 26 januari 2016 08:31

Tisdag, och man vaknar upp till mycket bar mark. Synd! Tycker snön var så otroligt mysig och hade hellre sett att den fick stanna lite till faktiskt. Men ska det ändå töa bort så hoppas jag att det stannar på det viset. Jag hatar när det blir is-tö-snö-regn-+gr och sen -gr igen, veligt och halkigt!



 



Idag har jag inte mycket på planeringen, så tänkte passa på att rensa & röja här hemma idag. Håller på att rensa Hollys garderob så det ska jag få gjort klart i alla fall! 

Tycker det är så härligt när man får rensat i alla skrymslen och vrån. Jag är förundrad hur vi kan samla på oss så mycket grejer?  

Av Pernilla - 25 januari 2016 19:00

Idag har jag testat två (för mej) nyheter från Modifast. Imorse åt jag deras nya vaniljgröt till frukost och jag gilla den, tyckte den va både god och mättande! Jag värmde min men tänker testa den kall också, samt variera med lite kanel uppepå. 


Nästa nyhet, som faktiskt kom ut för ganska länge sen men som jag inte provat, var deras pastarätt. Jag har köpt hem båda smakerna men idag provade jag den med svampsmak! Jag tyckte den var helt okey. Krämig och matigt! Väldigt bra att variera med när man saknar tugget  


 


Idag har jag tagit mina mått också samt hängt fram mina gamla favvojeans som en extra motivation. Haha. Gäller att peppa med det som går! Motivationen är A och O och när den sviktar, det är då det blir riktigt motigt!!



Ikväll blir jag hemma från jobbet för vab. Holly är förkyld så hon får stanna hemma och kurera sej i lugn och ro och jag blir hemma både inatt och imorgon natt. Varken kul med sjukt barn eller att behöva vabba, men så är det ju. Speciellt denna tiden kan jag tro! Istället så blir det mys, bus och massa bokläsning här hemma.


 



Av Pernilla - 25 januari 2016 10:00

Idag är det måndag, ny vecka och dags för mej att påbörja en LCD Modifastkur på 4 veckor. Efter jul och nyår har jag dels gått upp ett par kg men sen också all övervikt sen innan gör att jag känner för att kicka igång med Modifasten nu och sedan gå över på kcal räkning och väga maten igen tills jag känner att jag fått grepp om kosten. Motionen ska jag försöka öka promenaderna och likaså ridningen. Allt blir lite roligare och lättare nu när det börjar ljusna ute, känns som dagarna blir lite längre tycker jag!

 

Till skillnad från förra året då jag gick en likadan LCD kur (också på 4 veckor), så tror jag det kan bli aningen lättare denna gången. Modifast har nämligen kommit ut med två nyheter sen sist, två olika pastarätter samt vaniljgröt. Att få tugga lite denna gången samt kunna variera måltiderna ytterligare, tror jag kommer underlätta. Fixa jag det sist så fixar jag det nu med!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards