pillllans

Alla inlägg under juli 2009

Av Pernilla - 31 juli 2009 21:16

För det första vill jag tacka Anna. En supertrevlig stallkompis till mej som jag får låna transport utav på måndag. Vi kör alltså våra hästar i omgångar för hon ska ju också in på lägret. Verkligen JÄTTE snällt av dej Anna!!!!

Sen ytterligare ett tack till Anna som gav mej nr till en av hennes bekanta som har en sadel som troligtvis kan passa Calle riktigt bra. Håller ju givetvis tummar och tår för detta. Hon med sadeln skulle också in på premieringen imorgon så hon skulle ta med sej sadeln då så kan jag prova den imorn och FÖRHOPPNINGSVIS så passar den så har jag en dressyr till lägret =)

Vad skönt allt kändes helt plötsligt... Gott när bitar faller på plats!

Imorgon ska det ridas, tränas MYCKET inför lägret, på söndag blir det badning av Calle och ihop plock av saker som ska med och förmodligen en tur i skogen. 

Idag blev det ingen ridning, Calle gick på tårna och studsade mer än skrittade (kanske inte så konstigt i stormen) så en utetur på egen hand kändes dumt. Paddocken är numera bara halv efter allt regn som kommit. Från medellinjen ut till långsidan har vi paddock men från andra sidan av medellinjen så har vi... Hrm, bassäng.

Imorn skulle bli mycket bättre väder säger dom, jag hoppas INNERLIGT på detta! Men nu har jag ätit kvällsmat så nu blir det snart sängen för min del. Sov 5 timmar inatt och jobbat och vart igång hela dagen så känner mej gott trött nu... 

Sov gott allihoppa =)

Jag o min hjärtevän =)

Av Pernilla - 31 juli 2009 16:04

...... ja över dagens krona :- !!!!!!!!!!!!!!

Jag måste va helt bakom eller snål eller bara dum som inte för hela världen trodde att hyra en gammal vanlig enkel j-a enkelaxlad transport skulle kosta 500:- !? Så för mej att köra in Calle till klubben och hämta hem han sen kostar alltså 1000:-. Har 1˝ mil till klubben ungefär. Känns TOPPEN ... Fan god lust att rida in han, trycka in massa bomull i öronen och bara rida bort han söndag kväll. Haha...  Jag kan skatta mej LYCKLIG som fått hyra vänners transporter för 150-200:- i allafall, en sak som är säker. 

Nä jag får ju kolla runt lite, vill helst slippa betala 1000:- för den transporten i alla fall, en sak som č (j-igt) säker.

Nä nog om de....

Stod upp 8 imorse för att åka in och hjälpa till lite på ridklubben inför morgondagen då det är premiering. Har stått i ett katastrofalt storm slash regn oväder och stängslat, flyttat hästar, städat och röjt undan. Så nu är det väl mer eller mindre färdigt inför imorgon. Jädra surt väder detta alltså, nu har det visserligen slutat regna men blåsten viner ju runt som den gula pippin gör på tecknat, Miip Miip.. WRROOOOM.... 

Efter klubben så svängde jag in och köpte ett svett täcke till Calle och nu kom jag precis hem. Ska strax åka ut till Calle men vi båda lär väl blåsa bort!? Flyga en liten tur kanske..!? Eller flyga av snarare.. Haha.

Så måste jag förbi lägenheten också, och få slingat håret och få gjort 17 frågor på skolarbetet. Shit, någon som vill dela liv med mej för jag hinner inte med mitt själv. 

Ger upp...? Nä aldrig, jag sätter igång.. Tillbaka vid datan ikväll, kanske. Om jag hinner, orkar.. Ja, ha det gott !! Kram <3

Av Pernilla - 31 juli 2009 01:59

... e John Blund?

Come and get me your bastard.. Ligger ju här och väntar på dej, ett erbjudande du f*n inte kan mostå. Ta mej, medans du kan.. Your lost...


LOSER.... 

Jag ska sova snart, med eller utan din hjälp.... 

Av Pernilla - 31 juli 2009 00:05

Blir nån annan än Fearless, de va ju en sån där kina film och det orkar vi inte med...


Av Pernilla - 30 juli 2009 23:23

Ja tittat på film igen då, oj vad många det blivit det sista.. Men det har vart sånt busväder nu och då fullkomligt älskar jag att krypa ner under täcket och titta på film =)

Nu har jag sett Push, inte en film i min smak. Den var rörig och lite väl enformig om samma j-a väska och skit. Men killen i filmen var snygg så det var ju nåt och titta på ;)

Nästa film som kommer tittas på blir Fearless. Se vad de č för en...


Imorn ska jag in till ridklubben och jobba lite med syster. Fixa lite hagar och byta plats på hästar och så tror jag. Sen ska det tränas på Calle och så måste det bli en del skoljobb klart också. Imorn är det ju dessutom fredag så får väl sätta ölen på kylning?! =)

Men får bli hyffsat lugnt för på lördag är det ju premiering på klubben så då får man ju in och kika. 

Shit, kom precis på att jag skulle ju bokat transporten idag till måndag, måste komma ihåg det imorn. Fasen vad jag hade velat haft en egen, men de krävs ju pengar till all skit man vill ha också =P

Hm undra om man orkar se en film till? Ska ju upp hyffsat tidigt imorn ju, a annars får jag somna till den =)

Natti natti <3


Av Pernilla - 30 juli 2009 18:45

Idag har jag och mamma vart iväg och shoppat, vi åkte först till trollhättan och sen var vi in en sväng på torp. Hittade en del jättefina kläder himla billigt så jag är nöjd.

Skulle vart ut och ridit nu egentligen men det både blåser storm och ösregnar så de får nog va för idag.

Men nu ska jag bädda ner min trötta kropp efter shoppingen och mätt är jag också efter att ha syndat med pizza och dessutom huvudvärk på detta, så nu blir det nog en film och sen ska jag plugga.

Skriver mer sen.... Kram <3



 

Av Pernilla - 30 juli 2009 02:12

Mm, sett klart på materials girl nu och visst, helt klart sevärd. It had its moments.. Om vi säger så !

Men nu måste jag nog sova, herre gud. Kl č snart halv 3....

Natti på er... 

 

I know u think im hot  ;)

Av Pernilla - 30 juli 2009 00:08

Precis sett klart en film nu - suburban girl. Helt ok faktiskt, dock lite småtrist emellanåt.

Jag och syster satt för en stund sen och tjöta lite filmer under nattblosset och kom fram till båda vi två har blivit totalt psykiskt ärrade av en film, guess who. Jo - The ring!

Finns fler skräckisar som satt sina spår men inte som denna. FY FAAAAN säger jag bara.... The grudge har jag lite besvär av också men mest när boss på nåt underligt sätt får för sej att låta lite som den där snorungen gör i the grudge =)

Älskar skräckisar men vågar aldrig varken se dom själv eller sova ensam efter en och då man lever singel nu så blir de inte många skräckisar sedda förtillfället. Håller mej till dom där uppiggande "tjej" filmerna som ger en hopp om livet, kärleken och all annan skit...

Men nu ska jag se på Material girl som precis är klar här nu... 

Sov gott folket!!! Kram  <3


 


Ovido - Quiz & Flashcards