pillllans

Alla inlägg under juni 2011

Av Pernilla - 30 juni 2011 20:49

Kom hem från stallet för en stund sen.

Igår red jag i paddocken, det var väldigt varmt trots att jag red vid 20 tiden. Så passet blev på 30min. Men Calle gick underbart och jag var supernöjd. Vi kämpade på bra    Traven kom sej mjukt och fint och det väldigt snabbt. Utan 45 min uppvärmning... Kändes bra !


Idag var tanken också ridning, men det regna som faan. Så det blev lite promenad / longering / bom och hinder skuttande / BUS / skritt & belöning.. typ !

Lite aktivering i alla fall  


Resten av veckans planering ser ut....

Imorn - Dressyr

Lördag - Bommar

Söndag - Skritta ut....


Lite bilder på busen från idag och igår....

         
Den finaste pållen . . .



Förövrigt så börjar jag min nedräkning nu, 17 jobb pass kvar till semestern... LÄNGTAR !!!!! Ska bli gudomligt gött !!


Förresten, ska sälja ett snyggt blårutigt fleecefodrat regntäcke med halvhals från Hansbo strl; 155cm.  

Har även en vit flughuva från Termo Master i strl Full. (För stor för Calles lilla huvud..) Med öron och kardborreknäppning...

Kommentera vid intresse....


Nu ska jag snart i säng, hoppas på mer sömn än vad jag fick inatt...


Ciaoo ...


//Pillan


Av Pernilla - 28 juni 2011 21:34

Hoppas ni alla hade en härlig midsommar. Jag hade det helt underbart!! Jobbade midsommarafton och sen tog jag och älsklingen det lugnt, åkte till Ellös och mamma en sväng och hälsade på.

Helgen blev det lysekil. I lördags åkte vi iväg med båten och i söndags åkte vi hem. Sjukt härlig helg !!

Lite random bilder från helgen..............


                 

     

     


Tack alla för i helgen och älskling; DU är bäst !!!!



Idag i stallet så släppte vi ihop Calle & Sara med Sorina (Jills häst som anlände i lördags) Det gick toppenfint och dom blev vänner direkt. Kul när flocken utökas, nu är dom hela 3 st  

Den nya lilla ponnyn får dock gå själv, hon ska inte ha så mycket mat som våra stora....

     Härligt dom har det, jag har tur som står inhyrd på ett sånt fint och trevligt ställe och med goa stallkompisar !!  


//Pillan

Av Pernilla - 23 juni 2011 11:46

Väntar på att 3 ska ringa mej. Dom råkade fela med mitt abonnemang för runt 1 månad sen vilket jag inte upptäckt förrän nu. (Lång historia...) Så jag fick ringt 3 förut och förklarat allt men det var inga problem att lösa så dom skulle ordna allt så det blir rätt. Jag ska också förlänga mitt abonnemang och få ny telefon. Då kom jag till frågan; Vilken telefon? Jag är ganska konservativ av mej så det nya touch systemet faller mej inte i smaken. Haha... Jag är väl en av få ?

Jag vill ha en mobil med knappar. Till min fasa såg jag dock av utbudet att touch verkligen slått ut knapp konkurrenterna. Så det var inte alltför många att välja på. Men har nog iaf fått bestämt mej nu.

Sony Ericsson Zylo.

För jag vill nämligen ha fällbar lucka också. Så den får nog duga!

 

 

 

Igår kom den nya ponnyn till stallet förresten. Ursöt !

   

Hon var dock ett riktigt sto för så fort jag närma mej med Calle så tjöt hon som bara den.

 

Den nya hästen som ska komma, kommer på lördag. Så i nästa vecka ska hon släppas ihop med Calle och Sara. Kul med ytterligare en kompis i flocken. Om det funkar, men det ska nog inte vara några problem.

 

Calle fick vila igår, precis när jag stod klar och skulle rida så var det som om himlen öppnade sej   Jäkla typiskt. Lite rädd om "nya" Albion sadeln också, så var inne på en barbacka tur i regnet. Men jag vill också ha Calle torr. Så det blev 1½ timmes av mys / pyssel i stallet istället. När Calle var torr så fick han täcke på sej. Får hålla han lite torr nu också när det regnar / blåser så mycket. Fick fyllt vatten och bytt hage igen, till hästarnas stora glädje   

I e.m / kväll så blir det dressyr i paddocken i alla fall.

 

Men nu ska jag fortsätta städa lite, så man får gjort nån nytta på sin lediga dag.

 

Caioo. //Pillan

Av Pernilla - 21 juni 2011 21:56

Känner mej lite småseg nu... Jobbade 7-17 idag och har därefter haft och göra. På jobbet idag var jag riktigt redig, gick en promenad om 27min på lunch rasten   Så jag kunde med lite bättre samvete ta en bit tårta på APT mötet vi hade idag. Chefen bjöd på tårta då det var sista mötet för sommaren. Och faan vad god den var !!

 

I stallet idag fick jag lite sällskap. Charlotta och Caroline gick och greja i stallet eftersom den nya ponnyn kommer imorgon kväll. Ska bli kul med en ny !

Calle idag var pigg och glad. Fick provat det nya tränset på honom och det passade bra. Så det fick han ha på sej idag. Finingen, fick tagit ett par bilder. Han är dock skam inte lätt och fota.....  

Visst blev han fin ?

 

Boss idag hann/orka jag tyvärr inte gå någon långpromenad med. Får kompensera det imorn. Gäller och hinna allt när man slutar 17. Imorn slutar jag halv 3 så då blir det massa Boss tid och även ett dressyr pass på Calle i paddocken.

 

Nä nu ska jag runda av min kväll innan det får bli och sova, hoppas dock att hjärtat kommer hem från verkstaden snart. Saknar! Vart ihop 1½ år och jag blir bara mer och mer kär! Helt sjukt. Men lyckligt lottad är jag och världens finaste är han!

 

Nä, god kväll på er gott (?) folk !

 

//Pillan

Av Pernilla - 20 juni 2011 20:52

Helgen som gick var jag ledig och jag har haft det himla bra! I lördags körde jag cadillac för första gången   Jag och älsklingen åkte ner till Allmag en sväng och kikade nämligen så då fick jag köra för första gången (var nog mestadels för att Björn skulle kunna sitta bredvid och dricka öl..)

Fina bilar var det, en del mer än andra. Jag saknar ju "raggar" intresset men visst, charger m.fl var ju snygga!

På kvällen var det fest för ett par kompisar som fyllde år så det firades med jätte partaj! Kul var det! Synd att huvudvärken skulle komma och förstöra allt men som tur var så var kl redan halv 2 så det gick väl an ...

 

Calle blev longerad över bommar i lördags och han skötte sej så jäkla bra. Så fint han lyssna på mina kommandon framförallt och sen att han rörde sej trevligt var ju också kul. Fina häst!

 

 

Igår... HAHA.... Var en äkta slappardag !! Helt sjukt.. Jag och hjärtat rörde oss knappt ur fläcken (soffan) Men eftersom det regna och var sisådär väder så kändes det helt OK att sega bort dagen. Faktum är att vi hade det riktigt mysigt också!

Enda avbrottet jag gjorde var för att åka till Calle...

 

Idag i stallet så bestämde jag mej för att rida igenom honom lite lätt i paddocken. Calle var pigg och lite på tårna och tyckte att det mesta i omgivningen var väldigt spännande idag, även de nya grannarna som kom bort till paddocken för och longera. Jag var mittuppi mitt pass så dom fick vänta tills jag ridit klart och i deras väntan tog dom en promenad. Efter 30 min i skritt, trav och lite studsig galopp så gick Calle bättre och lyssnade fint! Så då avbröt jag.

Imorgon ska jag prova Calles nya träns som kom idag    Ska fota så jag kan visa er imorn!

 

Nä nu ska jag titta tv lite innan (för min del) kvällens slut. Kom precis in efter en promenad / jogging tur med Boss. Var ute i skogen i 40 min. Glad hund som har sprungit, rullat, busat, lekt, plaskat, badat och rejsat. Som nu sover gott.....

 

 

  

 

Trevlig kväll på er !


//Pillan 

Av Pernilla - 8 juni 2011 21:32

Ja idag har det då vart varmt. Jag och syster tog en promenad med Boss runt Ellös i förmiddags och jag tror vi var lika svettiga & trötta alla 3   När vi nådde hamnen lät jag Boss svalka sej lite och det uppskattades. Han ville nog helst av allt bada helt men det får bli en annan dag...

 


Det blev ingen ridning över bommar idag. Jag hade huvudvärk när jag kom till stallet så orkade liksom inte rida. Så beslöt mej för att longera istället vilket var jättebra för det var ett tag sen nu. Calle skötte sej super och trava på fint. Det var dock väldigt varmt så efter 20 min i trav så fick det räcka. Vi tog en promenad i kvällssolen på 20 min också. Hur mysigt som helst!! Vi gick bl.a ner till Stora vägen så Calle fick hälsat på de nya grannarna (igen) och sett åsnan ännu en gång. Den är dock fortfarande lika intressant :)

Så jag har haft en toppenkväll i stallet !!
Några bilder från idag kommer nedan...

     

 

Imorn kanske det får bli bommar istället då!? Ja vi får se...

Nu ska jag iaf lägga mej i soffan och glutta tv en stund. Trevlig kväll på er !!


//Pillan

Av Pernilla - 8 juni 2011 10:08

Idag är jag ledig. Himla skönt, speciellt eftersom jag inte har massa inplanerat. Mer än stallet och Boss långpromenad då.


Igår red jag Calle i paddocken ca 30 min. Han vart ganska spänd vilket är helt förståligt eftersom han har stått i hela 3 dagar!! Så ridningen igår gick bara ut på att få honom lugn och avspänd vilket lyckades. På slutet gick han mycket trevligt i traven och trampa på så då vart jag nöjd.

Idag ska jag också rida i paddocken men med en cavalletti serie på 4 bom är tanken.

  Bild på finingen sen igår :)




      Boss i sommar solen :)


Nu ska jag greja lite innan jag får ut på promenad med Boss...

Hoppas ni får en trevlig dag!


//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards