pillllans

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Söndag!

Av Pernilla - 10 mars 2013 10:15

Kom precis hem ifrån stallet, haft morgonens stalltjänst idag! Det gick smidigt men jag tror att jag ska börja tänka på att sakta ner min arbetsfart lite. När jag mocka & yvde runt en massa så fick jag som små kramper i magen - sammandragningar. Mindre bekvämt att gå runt med i alla fall.... Nu får man väl dom oavsett vad man gör men jag har i alla fall fått de i samband med tyngre lyft eller när jag jobbar på lite för snabbt.

Jo, apropå bebis så kände jag något så otroligt mysigt/häftigt igår kväll när jag gick och la mej. Emellanåt är det en liten karate kid i magen för det sparkas en massa. Men det har jag "bara" känt på insidan.. Igår kväll när h*n sparka kraftigt så la jag handen på utsidan och KÄNDE hur den lilla foten sparka i min hand. Hur coolt som helst och känslan var obeskrivligt härligHoppas att Björn också snart kan tajma in och få känna det för han blev nog lite avis på mej igår  


 





Till e.m ska jag tillbaka till stallet för Maria ska hoppträna för Ika Snis och jag ska givetvis titta på och så ska jag även få filmat lite för det fick jag inte gjort sist gång.

Sen ikväll bär det av till jobbet igen för natt 1 av 2  


//Pillan


 
 
Meela

Meela

10 mars 2013 11:54

Underbart! Det är den absolut bästa känslan om man inte fattat att man är på tjocken :D Vilken fin kula du har och kom ihåg att andas i mellan. Jag var i stallet tills jag förbjöds av stall chefen.. man måste komma ihåg att andas mellan
Kram

http://cherriegirl.bloggo.nu

 
Missjeni

Missjeni

13 mars 2013 19:52

Min sambo kände första rörelserna utanför magen förra veckan, så himla underbart att kunna dela det med honom :D

http://jeni.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ˝ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards