pillllans

Alla inlägg under oktober 2011

Av Pernilla - 31 oktober 2011 09:39

Förra veckan har vart fullspäckad med för det första - jobb. Har med dagens kommande kvällsjobb gått 8 dagar i rad och utöver jobbet har det vart så mycket så har bara inte hunnit med bloggen, alls.



Med Calle finns det inte mycket och uppdatera er om. Det blev inte riktigt som jag tänkt mej. Calle tappa en sko förra måndagen som lyckades få med sej en bit av hoven, så Calle fick ofrivilligt stå några dagar tills hovis kom och slog på skon och efter det har Calle bara skrittats. Konstigt nog var det inte framskon som jag drog ur en söm som lossna utan en baksko, så han har väl busat i hagen...

Men denna veckan ska vi igång igen, med alla skor på   Och imorgon kommer hovis för och fixa iordning de andra 3 hovarna på honom. Så är han nyskodd igen - gott!

Idag ska vi skritta / ta det lugnt i paddocken !

Har också fått en spånleverans så nu klarar vi oss läääääänge  





Det hemliga jag nämnt om tidigare i min blogg, har sen jag blogga sist, hunnit bli färdigt och det blev precis som jag ville    Jag har sagt upp mej!! För att jag har fått ett nytt jobb!

Just nu jobbar jag i hemtjänsten i Södra och jag slutar inte för att jag inte trivs utan för att jag vill göra något nytt, lära mej nya rutiner, träffa nytt folk och skapa fler erfarenheter. Utveckla mej själv vidare... Så i sen somras sökte jag en natt tjänst och jag fick det!!!!

Visste att det skulle vara många sökanden så gav väl lite upp redan när jag skicka in min ansökan. MEN! Av 60 sökanden så får JAG tjänsten    Känns så jävla kul och det kommer bli skitbra i mitt liv med och jobba natt. Jag trivs ju med och jobba natt också, har bl.a kört för VTD över ett år och dessutom vart vikarie på Strandgården natt där jag nu också fått tjänsten.

FATTA! Calle dagtid och slippa mörkret typ varenda dag. Att få mer fritid och möjligheter känns BRA!

WOhoooo!!!!

Den 1;a dec börjar jag på mitt nya schema men den 27 nov gör jag min sista dag i Södra för 28-29 och 29-30 nov ska jag på Intro.
  


   



/Pillan

Av Pernilla - 30 oktober 2011 21:23

Ska försöka få bloggat imorn !!

 

//Pillan

Av Pernilla - 21 oktober 2011 16:25

Morgonen kunde inte starta bättre. Kl 8 åkte jag till stallet för och möta Ann-Sofie för en ridtur.

Det var -4 imorse och frostklätt överallt. Men solen gick upp och det var vindstilla! Så kallt väder, men fruktansvärt fint & vackert. Helt perfekt!!!

Vi skrittade runt Björneröd med ett par mindre travpass. Det var så sjuuukt mysigt och ett fruktansvärt härligt sätt att starta dagen på.

Calle var väldigt pigg idag  



Efter stallet åkte jag till mormor & morfar för kaffe & frukost med dom och även mamma som var där. Boss fick sprungit & busat av sej en massa och favvobilden från idag är med mamma och Boss....

Boss älskar och hoppa och han gör det jävligt högt ska ni veta. Se om jag kan filma honom någon gång så får ni se.


Ett par lekbilder till....

       



Resten av dagen spenderas hemma. Måste få städat, tvättat undan och så. Himla mysigt! Älskar och gå hemma och greja  

Ikväll blir det nog även ett glas vin till hemma pysslet.. Ännu bättre!



Förresten, fick vägt mej idag. -2,5kg och jag kan nu få på mej lite jeans som jag inte haft förut.. JÄÄH!!! Känns ju skitkul och nu ska det fortsätta på denna vägen... Jag kämpar på!!


 

//Pillan

Av Pernilla - 20 oktober 2011 20:50

Skrittade ut Calle en halvtimme idag och fyy var mysigt det var, att sätta sin frusna rumpa mot en varm hästrygg, det är gott    Vi red ut en sväng men avslutade sen med några minuter i paddocken, med lite volter, halter m.m på långa tyglar. Han lyssnar jättefint på sitsen!!

Ett par bilder från idag !!

 


  



Sen fick jag dragit ut en söm som hade satt sej lite dumt. Den hade liksom lossnat en cm nästan och sen vikt sej... Liten del saknas där som ni ser. Men nu är det bara 10 dagar kvar tills hovis kommer, så hoppas skon sitter tills dess utan sömmen    


BRRRR förresten, vintern is coming !!

//Pillan

Av Pernilla - 19 oktober 2011 19:15

Det går bra för mej nu

Riktigt bra !!


 

hahaha

//Pillan

Av Pernilla - 18 oktober 2011 12:58

Vart iväg på det där "hemliga" jag nämnt, det var nästan lite jobbigt. Gick nog inte så bra för mej...   

Men!! Det blir bra oavsett, det vet jag. Så jag tar det som det kommer helt enkelt!! Känns i alla fall gott och ha det gjort, nu kan man bara vänta och se helt enkelt !!


 




Precis fått köpt en julklapp till förresten, har ni börjat inhandla det än ? Lova mej själv att vara ute i god tid detta året så man kan hinna få njuta av lite julefrid för en gång skull. Och än så länge går det ju riktigt bra för mej    Fått köpt 4st redan och en är planerad, bara inte inhandlad ännu. Jag har ju ganska stor familj = mååånga och handla till    Tänk att det knappt är 2 månader till jul, herre guuu !


Nu ska jag ta det lugnt och njuta av ledig e.m, vid halv fem blir det stallet och rida Calle. Hoppas det lättar på detta deppiga väder!!


//Pillan

Av Pernilla - 18 oktober 2011 07:07

Vilket väder     Jag dricker kaffe nu men ska strax bege mej till stallet och släppa ut hästarna... Sen ut till Ellös en sväng!!



Idag är jag både lite förväntansfull & spänd för vad som kommer hända. Man kan ju inte annat än hoppas på det bästa!!


 

//Pillan

Av Pernilla - 17 oktober 2011 18:50

Vin & internet är aldrig en bra kombination för mej... Jag bara tittar runt på allt jag vill ha och har en stooor tendens att liksom bara ... klicka hem det! Skit kul men dyrt...

Detta är bara en del av det jag siktat in mej på som jag vill ha. Blev tipsad om Pegasus benskydd som är aningens billigare än PC skydden. 

   

Också jättesnygga och enligt rykten, väldigt bra. Jag är sugen på ett par såna här med !! Hehe....


Vi får se vad det blir med denna kvällen, kanske "vinshoppar" något fint..!


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards