pillllans

Alla inlägg under april 2015

Av Pernilla - 30 april 2015 21:35

Hemma efter en helt okey dressyrträning, hade ingen bra känsla ikväll men ändå fick jag igenom ett par fina skänkelvikningar och galoppfattningarna från skritt satt bra. Även galoppen var han superfin i, i båda varven. Så ganska nöjd är jag  




//Pillan


Av Pernilla - 30 april 2015 15:13

Ingen motivation alls idag. Här har det pissregnat nästan hela dagen, lusten för att gå utomhus eller åka någonstans är lika med noll. 
Istället har jag och Holly en lugn och mysig dag inne, allra helst hade jag nog velat krypa ner i soffan framför en bra film, faktiskt. 
Men.... en 2 åring har liite för mycket bus och energi i kroppen, så får nog aktivera henne istället  


 


        

Dom där gråa dagarna, där både inspiration och motivation inte riktigt finns så nära till hands som det vanligtvis brukar göra, dom gillar inte jag. 



Som tur är, så är det torsdag idag vilket betyder träning ikväll! Ser fram emot Aramis mys, hästdoft och att bli svettig i sadeln i strävan efter att bli bättre!



//Pillan

Av Pernilla - 29 april 2015 20:45

Kom precis hem ifrån stallet, Björn kunde avvara mej från hemmet ett par timmar så jag drog snabbt till ridskolan och Maria så red jag Aramis så fick hon titta på  Han har vilat två dagar så trodde inte att han skulle kännas så fin som han faktiskt gjorde. Pigg, mjuk och reglerbar. Kunde jogga av honom lång och låg på slutet och han var såå fin då  



Maria hade med sej nytt set med täcke och transportskydd hon köpt, så vi provade det medans han beta gräs 10min, för att se om han köpte höga transportskydd vilket han gjorde. Han blev sååå tjusig och färgen passade honom jättebra! 


 



//Pillan

Av Pernilla - 29 april 2015 13:30

Det finns ett citat jag, som förälder, tror stenhårt på och det är ett utav Astrid Lindgrens.




 



   


//Pillan

Av Pernilla - 29 april 2015 08:43

Tredje morgonen Holly sover till kvart i 8!! WOPPA! Visserligen va hon vaken vid 4 tiden för då stod hon upp i sängen och slängde kanin på mej, sen vid 6 tiden igen, men lyckades få henne att somna om 



Känner mej såklart pigg och otroligt nöjd, även om man vaknade upp till regn mot fönstrena idag. Det är kallt ute även om det emellanåt spricker fram lite sol. Jag nyttjar morgonen/förmiddag med att få städat och tvätta undan allt här hemma så får vi se till eftermiddagen med promenad. Alternativt så tar jag en joggingtur själv till e.m när Björn kommit hem. Behöver få jogga och få upp flåset! 

Men allt går på rätt håll, hade invägning igår och vågen visade -2kg så nu har jag alltså bara 2 kg kvar till sista delmålet och sen drygt 10 kg kvar totalt!! Glädjen är på topp och på 1 år har jag nu gått ner 18kg! Hejja mej  


 



//Pillan - räknar kalorier och förbränning som aldrig förr......

Av Pernilla - 28 april 2015 09:26

Solen lyser och förhoppningsvis blir det varmare väder idag än va det vart de sista. Förra veckan satt jag ute i linne och sola, igår tog jag vinterjackan på mej när jag & Holly skulle ut och leka. Inte alls okey! Vill väldigt gärna ha värmen nuuu. Som mamma tycker man ju dessutom att det är väldigt smidigt såklart att slippa dra på sitt barn tjockare kläder, överdragsbyxor m.m.  


   

Lekte ute på ängarna igår.

 

Idag ska vi åka ut till mormor & morfar och se om dom är hemma så vi kan ta en fika och umgås  innan vi tar en promenad och leker utomhus.. & sen till e.m drar jag till stallet och rider F. Härligt!!



/Pillan

Av Pernilla - 27 april 2015 19:26

Hämtade ut ett paket idag, nya ridbyxor  Satt som ett smäck så dom funkar fint!



 

Det blev ett par Mountain Horse Jordan ridbyxa, nersatt från 1100:- till 479:-, gilla rea!!



//Pillan


Av Pernilla - 27 april 2015 08:41

Glädjen när ens dotter låter en sova ut till kvart i åtta!!! Woppa, vad härligt. Jag som la mej på tok för sent igår också. Kan inte minnas sist hon sov så länge!? 




 

Idag har vi som vanligt, promenad och leka utomhus på vår planering, bara ta det lite lugnt efter den fullspäckade helgen som var.


//Pillan


Ovido - Quiz & Flashcards