pillllans

Alla inlägg under oktober 2013

Av Pernilla - 30 oktober 2013 18:56

  

Aww, hur gullig var inte lilla Crabat som föl?!  


//Pillan



Av Pernilla - 30 oktober 2013 08:02

Idag är det lingondressyr på ridskolan (dressyrtävling för små ryttare) och Ellen ska vara med så jag & Holly ska åka ner och titta   Efteråt blir det nog en liten sväng till torp, ska köpa ett par grejer som komplement till mina julklappar. När det är gjort har jag bara ett par st klappar kvar, så himla skönt



     Calle ala ponnystyle

 

 


Funderar på om jag ska knoppa Calle på lördag, kan ju alltid försöka men det är allt annat än kul för så fort jag ska fläta honom så får han plötsligt head shake syndrome  



//Pillan

Av Pernilla - 27 oktober 2013 18:18

Idag var jag & Calle med på hoppträning, kan faktiskt inte minnas sist jag var med på det.. Men det gick helt klart okey och jag är nöjd. Även om jag inte stod för några stilpoäng så var känslan bra igenom övningarna. Det var hur kul som helst och med en grym tränare som gör en positiv & glad i sin ridning, då blir allt så mycket roligare  

Calle fick gå dubbelpass idag, Maria var också med och hon red i gruppen efter och det gick jättebra för dom också! Så imorgon får nog Calle bara joggas igenom en stund efter hopp passen idag....



I fredags så red jag och ett par tjejer till, privatlektion i dressyr (Vi ska ju dressyrtävla på lördag) Så en andra dressyrträning sen i mars för mej & Calle kändes mer än välbehövligt såhär inför tävling. Det gick ganska bra och jag är nöjd! Jag ska faktiskt försöka vara mer nöjd över min ridning, jag är så otroligt trött på mej själv som får sån jobbig prestastionsångest och då bara blir kass och slutar rida eller gör fel. Hädanefter ska jag andas, vara mer fokuserad och när det går skit ska jag inte stressa utan bara ta det lite piano och komma igen... Det ska jag träna på så mitt mål på lördag med Calle är att andas på banan & ha roligt!!! Strunta i hur det ser ut inför alla andra  



 

Min finaste bästa Calle... Åh vad jag älskar min häst!  



//Pillan

Av Pernilla - 20 oktober 2013 07:00

Med mössa på huvudet (brr) och kaffet i handen så beger jag mej strax till stallet. Fodring, utsläpp & funktionär blir det idag  Maria är med på KM;et med Calle, hon ska hoppa 70cm 2 ggr. Kommer gå toppen


       


//Pillan

Av Pernilla - 19 oktober 2013 10:59

Känner mej velig. Men är det svåra beslut så är det och det sista man vill.. är ju att ångra sej! Funderar så mycket på allt så jag mår dåligt snart. 

Hur som helst red jag ett pass igår kväll efter lektionerna var slut i manegen, fick sällskap av C och det var jättetrevligt. Skönt att inte hamna ensam med stall spökena om kvällen  hehe....

Calle gick fint redan från början så det tog inte långa stunden tills takten i traven satt och galopperna bara flöt på! Min finaste, underbaraste skäckkompis   



//Pillan

Av Pernilla - 18 oktober 2013 07:42

Då var det fredag igen  Denna helgen blir det hästlukt! Ikväll ska jag ner och rida och även imorgon, och på söndag har jag först morgonens stalljour och efter den blir det att stå som funktionär på KM;et, på banan. Hade velat vara med men jag har hoppat på tok för lite under en längre tid men ska ta mej i kragen och börja hoppa mer igen, det är ju kul  Börjar med hoppträningen nästa söndag!



 

Fortfarande ingen vinst på triss till mitt drömstall  60:-, kan köpa mej en grep. Haha...

Önskar att jag hade mer tid & pengar faktiskt... men nu är det som det är och Calle förtjänar det bästa. Så jag hoppas såå på att hitta det där kärleksfulla hemmet till honom nu  

& tills dess att det sker, får jag ta mej mer tid med honom, och bara ha roligt nu! 



 


//Pillan                  

Av Pernilla - 16 oktober 2013 14:12

Igår var jag & Holly på torp och idag åkte vi till Göken en sväng + hämtat ut paket. Igår fick jag handlat nya pyjamaser till Holly från H&M, en Newbie body och så flera julklappar! Hur gött är inte det, att julklappsbollen är i rullning och snart är hälften av alla klappar inslagna & klara. Så gott att vara ute i god tid...!
I början på nov ska vi åka ner till Gekås en sväng också så köper nog några där då, i alla fall till Holly och så. Jag gillar deras barnavd. därnere 



Har ni börjat handla julklappar än?



 

Holly igår 4 mån

 

//Pillan

BVC

Av Pernilla - 14 oktober 2013 14:33

Idag var jag & Holly till bvc för att mäta & väga, oj vad min lilla skrutta växer   Imorgon är hon 4 månader redan och ibland förstår jag inte riktigt var tiden tar vägen. Låter klyschigt, men så är det...

Eftersom Holly fyller 4 mån imorgon tänkte vi fira det med smakportion, dock får det vänta lite. I samråd med min bvc sköterska pga att Holly igår återigen blev kass i magen. Så då är det bättre givetvis att magen får stabilisera sej utan ny mat i magen. Vi båda tror att det har ett samband med hennes förkylning hon hade för ett par veckor sen. 

Fick ny tid till BVC också och nästa gång är det dags för *trumvirvel* vaccination  Tydligen så blir reaktionen ofta densamma på dos nr 2 som dos nr 1. Tackar för den liksom! Jag har nog alltså en vaken natt tillsammans med gnällig och febrig bebis att se fram emot. Men det blir då det....


 

Mitt absolut finaste, mitt allt

 

 


Helgen som gått har vi (eller möjligtvis Björn) städat upp allt "byggskräp" på utsidan för nu är allt klart utomhus  (Lite målning kvar men det får vi ta till våren..) 

Så härnäst välkomnar vi snickarna inomhus till att göra klart kök & sovrum, pellen vad jag längtar men det känns skönt att i alla fall kunna bocka av utsidan och att det är klart! Det tar sej...!!


     

Såhär är vårt kök just nu, vackert   



//Pillan



Skapa flashcards