pillllans

Alla inlägg under januari 2014

Av Pernilla - 25 januari 2014 19:30

Förra veckan åkte jag på feber & förkylning, det hade väl räckt. Men nä, i tisdags hamna Holly i över 40 gr feber och förkylning, febern höll i sej och var hög så i torsdags åkte jag till doktorn med resultatet - kraftig virusinfektion och fick bl.a Bricanyl utskrivet. 

Igår blev hon äntligen feberfri men näsan har/är vart lite täppt så det har vart jobbigt både med mat & sömn. Jag skojar inte om jag sovit sammanlagt 9 timmar sen i tisdags, känner mej helt färdig och med ett par läckra påsar under ögonen   Hoppas lilla Holly snart får sovit goare och därmed också jag  Björn blev också sjuk denna veckan.... 


Hoppas vi är friska och pigga nästa vecka!


    Känns som vi bott i soffan, nermysade hela veckan...

 

 


Sen sist jag skrev här så har Holly både blivit 7 månader

 


samt vart ute i snön i sin pulka för första gången 
   


 **



& något som vart väldigt uppiggande och så jäkla kul denna veckan var i torsdags kväll. Då började jag rida lektion igen  Nog för att jag saknar Calle massor, men eftersom jag bara ridit honom och knappt suttit på någon annan på flera år, så är det väldigt kul nu att få prova massa nya. För det finns väl inte mycket som stärker ryttarkänslan så som att rida på olika typer utav hästar!?

Så hästen i torsdags, Baracka, hade jag aldrig ridit innan men han var jätte trevlig, väldigt rolig och jag är också nöjd över lektionen. Känns skönt bara det med tanke på hur självkritisk och negativ jag kan vara! Åh som jag längtar till nästa lektion  

+ att jag vart hos min medryttarhäst i veckan också och ridit, fina lilla pärlan. Hur mysig som helst och jättekul att få chansen till stall och ridning nu det jag hinner med, efter att jag sålt Calle.


Calle får jag uppdateringar om, finaste Calle bus  allt går bara bra och hon är så förtjust i honom och tycker han är underbar. Det värmer otroligt och jag hoppas verkligen att han hamnade rätt, känslan säger mej att han gjort det! Han kommer alltid betyda speciellt för mej, underbara skäck!


 

Jag & Calle för 4 år sen! i typ -20 gr... Brrrrr



//Pillan

Av Pernilla - 13 januari 2014 19:50

Hoppas ni alla hade en trevlig nyår & god fortsättning på er!

 


Allt rullar på hos oss, Björn lägger mycket av sin lediga tid på att spackla, måla, slipa u name it. Bläää vad trött jag är på detta nu, jag vill ha huset iordning och klart!! & jag vill inget hellre än att börja greja & måla fint i Hollys rum  

   

Älskade lilla Holly som blir 7 månader på onsdag! 

 

 

 

 

 

Förra veckan gjorde jag ett av mina bästa "shoppingfynd" på länge tror jag, en *trumvirvel* Crosstrainer!! Jag har nämligen tröttnat totalt på dåligt jäkla promenad väder som gör att jag hamnar för mycket inne & stillasittandes när jag faktiskt behöver motion mer än någonsin med all denna övervikten efter graviditeten (& lite innan den )

Så nu, varje dag, trampar jag på så gott jag kan men hua den är jobbig tycker jag. Men det ger väl nåt resultat till slut hoppas jag... Idag vägde jag mej och det är 1kg ner, alltid något, man får vara glad för det lilla!!



//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards