pillllans

Alla inlägg under januari 2015

Av Pernilla - 29 januari 2015 06:45

Idag fyller världens finaste sambo år, så nu har jag överraskat honom med en puss och en flaska whiskey   

(Även min fina systerdotter E fyller hela 9 år idag, så har packat med hennes present )


Så nu bär det av mot mötesplatsen där vi ska samlas allesammans, sen mot Lindvallen.


 

Ska bli så roligt att åka pulka med Holly och vara ute och leka i snön  


//Pillan

Av Pernilla - 28 januari 2015 08:49

Idag ska det städas klart här hemma, packa allt, lämna Nemo hos hundvakt och bilen ska städas. Fullt upp! Imorgon vid 7 åker vi till Sälen. Ska bli jättemysigt och kul med en helg borta  


Började så smått att packa igår och trots att Holly är minst och inte ens åker skidor så är det hon som har den största packningen   Utöver kläder, blöjor, lite leksaker så ska hennes käraste "puff" med, pulka m.m Tur vi har stor bil med lastutrymme! 




//Pillan


Av Pernilla - 27 januari 2015 07:41

Flera +gr igår och regn hela dagen, idag -1, bläää.. Jag hatar verkligen när det ska pendla mellan - och +gr så det fryser på och töar om vartannat.



Eftersom jag visste att det förmodligen skulle bli halt ute idag, så passade jag på och gjorde mina ärenden igår. Fick blankt papper på min XC90 m.m och efter besiktningen åkte jag & Holly ut till mormor och morfar för fika och en mysig pratstund. Jag är verkligen sååå tacksam över att såna otroligt underbara morföräldrar. Dom betyder allt för mej! Dom har alltid stöttat mej och vi kan prata om allt. Älskar dom så otroligt mycket!!  Holly blir överlycklig när vi åker dit, hon leker och tjoar för fullt! Morfar har en lång tid suttit och försökt få Holly att säga hans namn, dock utan resultat. Men igår, då säger hon Allan. Lyckan var total hos morfar, haha. 




Idag ska jag passa på att städa här hemma och börja packa för Sälen, vi åker tidigt på torsdag morgon. Då är det skönt på söndag kväll att komma hem till ett städat hus  


Holly i Sälen förra året!

Blir pulka för henne detta året med, men tänk när hon är lite större och man kan ta på henne små söta pjux och skidor  

 

 


//Pillan   

Av Pernilla - 25 januari 2015 08:09

Veckans sista dag och den tänker jag & Holly tillbringa på bland annat klubben, då det är löshoppning idag. Mamma tar med sej kaffe och bulle så ska vi sitta och mysa på läktaren. Vilket jag hoppas Holly går med på. Det kan vara en utmaning att få en 1½ åring att sitta still i vagnen när myrorna i blöjan vaknar till  

Men eftersom min kära sambo åkte till Skåne idag för att köpa ytterligare en bil (som att det inte räcker med dom vi har, haha) så får Holly vara med mej. 




I veckan har vi passat på att vara ute i snön och leka och igår kom det ju massssor med snö. Så hoppas det ligger kvar några dagar så vi får fler tillfällen att busa i snön. 







I torsdags gick det riktigt bra på lektionen, kände att vi tog ett litet kliv framåt, äntligen! 


 

Maria knäppte en bild på oss!

 


//Pillan  

Av Pernilla - 21 januari 2015 08:25

Oj, vart lite mycket det senaste att jag inte fått tummen ur och bloggat.





Holly har vart sjuk i helgen, någon typ av magsjuka? Hon har i alla fall kräkts två nätter i rad och mist aptiten, men annars vart pigg och glad. Nu mår hon bättre igen och jag hoppas hon vill äta lite idag.

Förra veckan när vi var iväg till Lek & buslandet i Kungälv med min bästa kompis och hennes dotter.



  

Här hemma är jag i full gång med att städa & rensa. Känns som att jag inte gör något annat men har man ett hus på över 200kvm så tar det sin tid  haha. Dessutom leker jag ju med Holly emellan varven också så kan ju inte lägga hur mycket tid som helst. 
Igår fick jag i alla fall rensat tvättstugan ordentligt, fick rensat/sorterat bland hästkläderna och nu har jag en hög med Kingsland, Jacson tröjor m.m som ska läggas ut på tradera. 

Så idag ska tvättstugan städas klart och därefter får det bli ett storstäd utav undervåningen i den mån jag hinner. Eftersom det kommit snö ute idag, så är tanken att jag och Holly ska gå ut och leka en stund sen också  

När det snöar så springer Holly till fönstret och ropar "Mamma, mamma, titta, kolla, seeee"    



//Pillan


Av Pernilla - 9 januari 2015 09:16

& Björn är ledig idag, men vad hjälper det när han ska tillbringa hela sin fredag i verkstaden med två volvos  


Jag & Holly får förhoppningsvis lite besök idag och utöver det blir det en promenad. Ska verkligen försöka komma ut varje dag, julledigheten tog lite väl styggt, så mitt måste är nu att komma igång igen med nyttigare mat och mer motion. 



Igår kväll var det ju dags för lektion igen! Såå roligt, och jag vart så nöjd efteråt. Det gick bara helt okey under hela passet, Aramis var stark och jag red så gott jag kunde. Fick tips och det blev bättre men inte bra. På slutet fick jag riktigt bra tips och hjälp med en övning där Aramis gav efter helt och accepterade mitt stöd. Vilken AHA upplevelse och så jäkla fin han vart dom sista varven. Avslutade verkligen på topp! Eftersom det var en svår övning så kändes det extra kul att jag red den såpass bra som jag ändå gjorde samt att Aramis gav efter. Sådana här pass är ju verkligen roliga eftersom man verkligen får rida, få tips, prova och ha något att kämpa med samt att det är nyttigt för jag lär mej nytt. 

Jag ska fortsätta på denna linjen nu som jag startade så fint med igår, att verkligen r i d a till 100%!


 

I somras!

 


//Pillan

Av Pernilla - 8 januari 2015 08:46

Ibland handlar jag ingenting på länge, men ibland handlar jag en hel del samtidigt   Klickade ju hem två Hv Polo tröjor häromdagen som jag fastnade för. Sen kom jag på att jag behöver skor, så jag gick in på skopunkten och klickade hem tre par. & idag startade jag min morgon med att lägga en stor beställning på H&M. Haha... Så denna månaden har jag handlat för, typ tre   Men har även fått handlat lite presenter till dom som fyller nu härnäst i familjen, och det känns så skönt att ha avklarat det i god tid tycker jag. 

Nu är det väl bara en grej kvar på min behöver lista - ridbyxor. Men det tycker jag är lättare sagt än gjort att hitta snygga, bekväma och till ett humant pris. Så det får jag fortsätta leta efter....



 


Idag ska jag dels städa klart här hemma och sen ska jag & Holly ut på promenad och ikväll börjar min efterlängtade ridträning igen efter 2 veckors uppehåll. Ska bli såå kul att komma igång igen!


 

Jag är taggad på att denna terminen utvecklas mer, att verkligen rida på 100% med det jag har, lita på min ridkänsla och vara lyhörd och suga åt mej av all kritik jag får! Jag vill också förbättra min sits.


//Pillan
     

Av Pernilla - 7 januari 2015 08:00

God morgon hörrni! Kul att statistiken växer, inte vet jag varför, men välkomna hit!



Idag ska jag fortsätta att städa bort det sista utav julen, även om det känns lite konstigt. Jag tycker julen gick så fort iår!? Kanske är det för att man har barn och dagarna fylls och tar slut på ett annat sätt? 



     

Åhhh om bara några veckor åker vi till Sälen igen, dags får våran årliga tur till Lindvallen och skidbackarna. Detta året kommer det dessutom följa med tre familjer också, grymt kul! Utöver oss blir det mina två äldsta storasystrar med familjer, min lillebror och våra kompisar. Gott gäng! 


  3 år sedan och första gången i mitt liv som jag står på skidor, glömmer aldrig när jag knäppte på mej skidorna första gången och försökte balansera mej framåt och kunde för mitt liv inte förstå hur folk kunde prata så mycket om fjällen och hur kul det är att åka. Jag var gråtfärdig... Men, efter några vändor i barnbackarna blev det bara roligare och roligare. 
Förrförra året var jag gravid med Holly så då avstod jag skidorna, förra året var andra gången jag åkte och jag blev lite förundrad över hur duktig jag var. Haha.. Det tyckte dock inte Björn som muttrar ibland om att jag bromsar i svängarna m.m. 

Så i år blir det tredje turen på skidor och kanske till och med att jag kan lämna barnbackarna?

Däremot är ju Holly med så det blir nog mycket pulka åkning istället, vilket ska bli så roligt och mysigt  


Åker ni också till fjällen?


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards