pillllans

Alla inlägg under december 2011

Av Pernilla - 31 december 2011 10:44

Börjar med och önska alla mina vänner ett GOTT  NYTT ÅR!!!

 


 




Ska åka ut till Calle sen om en stund, och jag hoppas verkligen att såret ser ok ut så att jag slipper ringa vet. Hästarna får komma in tidigare idag också, tar ni också in era tidigare ?

Synd egentligen när det är så fint väder, -3gr och lite hårt i backen. Perfekt för Calles bandagerade ben att kunna gå ute, men men....

Det var väl bara idag det skulle vara kallt också. Sen blir det tillbaka till +gr och regn. Bläää, vi har ju inte haft något annat än det i höst och vinter.

Nu får Calle återigen fortsatt vila. Vi som skulle skrittas igång. Men vi får backa ett par steg och ta hand om såret igen. Hoppas han snart är bra igen!!



//Pillan


Av Pernilla - 30 december 2011 18:19

Kom precis hem ifrån stallet. Min tanke idag var att låta Calle få gå ute ett par timmar extra - big mistake !!

Han har tydligen busat/härjat i hagen som värsta jävla dåren vilket resulterat i att bandaget satt sådär och att såret gått upp. Nu ser såret värre ut än vad det gjort innan då jag tycker det läkt på fint, men det är väl bara för han "fläckt" upp det och skorpan är borta. Men det känns skitsurt!! Det blödde, men jag spolade rent det och det slutade snart. Så jag la ett nytt bandage och så får jag se imorgon hur det är. Annars får det bli vet. på nyårsafton. Skitkul, NOT! (Men självklart är huvudsaken att Calle mår bra, men man kan ju inte komma ifrån att det känns trist ekonomiskt med vet. på storhelg...)

Nu får Calle bara gå ut några timmar om han är lugn, sen får jag plocka in honom. Har ett till problem för nästa vecka som jag måste lösa, annars blir det ännu mer trist för min del....

Ush, vad jag gnäller, men jag blev plötsligt så nerstämd!

 

//Pillan

Av Pernilla - 30 december 2011 12:24

Fick nog världens fräckaste häst i julklapp av mina svärföräldrar.

 

Aldrig sett en halmhäst förut, men den č ju nåt såpass fräck !!  



Det går bra för mej här hemma idag. Jag håller på och tvätta undan all tvätt och nu har jag precis fått dammsugit hela nedervåningen och tvättat alla golv. (Vilket måste göras ofta här pga Boss..) Disken är borta och alla bord är avtorkade, pyntade och fina. Nu ska jag fortsätta och röja, plocka undan.

Fin fredag på er !!!


//Pillan



Av Pernilla - 30 december 2011 09:56

Sov gott fram till morgonen, då kom den JÄVLA rethostan igen    Hoppas den snart ger med sej, detta var en långlivad förkylningsvirus skit!!


Idag är jag ledig, så jag ska passa på och få städat och grejat här hemma. Har lagt för lite tid på hemmet den sista tiden och det syns. Så idag ska jag gå hemma och lulla !

Vädret är ju helt toppen idag, jätteskönt och slippa stormarna för det har ju blåst nåt fruktansvärt det sista....

Till e.m åker jag till stallet och jag skrittar honom i paddocken idag. Inga krav alls utan ska mest skritta honom varm en halvtimme. Jag har ringt hovis också, får se när hon ringer upp så kan vi boka ny tid för nu är ju benet ok så nu kan han skos. Jag vet bara inte hur jag ska göra med snösulorna??

Tanken var ju att det skulle kommit vinter så jag kunde få på han sulor denna skoningen. Men med all lera som är och ingen snö i sikte så vet jag inte? Jag får höra med hovis vad hon tycker. Klart att sulorna inte är så käcka i lera liksom.....

Hur har ni det ?


Satt och kollade runt lite efter schabrak på nätet, skulle ju vilja ha ett beiget som passar till benlindorna jag köpt. Men så kom jag på mitt presentkort jag fick nu i jul på 1300:- hos 3 hästar. Så jag och Ann-Sofie ska ta en dag och åka ner och kika   

Men har ni några tips på hästsidor gärna med mellandagsrea nu?


    

//Pillan

Av Pernilla - 29 december 2011 19:36

Vilket helvetes väder det vart idag rent ut sagt. Riktiga stormbyar och emellanåt ösregn. BLÄÄÄÄ!!!

 


Fick i alla fall startat dagen med och släppa ut hästarna. Sen var det hem och dricka kaffe innan jag och Björn åkte iväg och handla lite. Jag fick köpt mej en jacka idag - skitbra!! Den var dessutom på 50% rea så det blev 315:-  

Sen var jag in på öns bästa affär = Kiwi, fick köpt ett skitfint fat och lite "tags" till (såna man sätter på presenter..) Summa = 80:-.

Så har jag också fyndat 4st beiga Equiline benlindor till Calle = 90:-. Så jag är nöjd över dagens inköp  


Ridningen fick tyvärr skippas, fanns inte en chans och vara ute i vädret idag. Tog in hästarna lite tidigare och det uppskattade dom nog, och få stå inne me hö istället... Dom gick skänkelvikningar in från hagen för det stormade så.

Fick bytt bandage på Calle och det ser allt bra ut. Hoppas verkligen det läker ihop fint nu!

 

Tuffa bandage han får.



Nu sitter jag och myser med ett glas vitt tillsammans med världens underbaraste - min Björn   I januari firar vi 2 år. Helt underbart och jag är så lycklig tillsammans med honom. Kan bara hoppas att det blir många år till!!

 

 Finast !


//Pillan

<3

Av Pernilla - 28 december 2011 20:07

Kom nyss hem, har vart iväg hos svärföräldrarna på en supergod middag och 3 fina glas vin till detta som satte sej som ett smäck. Ahh...  Jobbat två nätter så nu är jag ledig till på söndag kväll.

Igår åkte jag som jag nämnde, till Torp för och kolla in rean. Det blev ju Hööks och givetvis fick jag köpt något i alla fall.


Piké, ville haft den i blått också men den fanns inte i strl.. Så köpte jag "min" tjocktröja som jag så länge velat ha men aldrig fått köpt. Nu fick jag den till halva priset istället, så de lönade sej ju och vänta med de köpet...

Så hittade jag ett fleecefodrat stalltäcke på 50% rea, så jag tänkte. Varför inte? Snyggt i färgen också... Satt fint på Calle med!


   

Calle lerskit på bilderna, var lite ivrig att prova täcket, så gjorde det före spolspiltan 

  Han blev väl fin?


Benet är nästan som vanligt igen också - helt bra, inte alls något svullet längre men inte riktigt lika "torrt" om man jämför med det andra benet. Såret läker fint och den stora bulan han hade över såret är helt borta nu, PHU   Trodde det skulle bli bestående men, men det klarar sej nog bra!! Han får dock gå bandagerad om såret ett tag till, tills det läkt ihop sej ännu bättre. Gott sen när han kan gå ute hela dagar, nu tar jag in honom redan vid halv 4 tiden på e.m så bandaget inte hinner bli helt genom smutsigt. Såret måste ju givetvis hållas helt rent!

Så han ska skrittas en vecka till nu har jag bestämt, sen börjar jag lägga in lite kortare travpass. Idag fick jag dock inte ridit. Det var ju klass 2 varning idag, blåste och regna som sjutton. Men imorgon hoppas jag få skrittat en halvtimme i alla fall.

Bilderna var det också ja, tyvärr är bilderna från när benet var som värst svullet borta. Kan inte fatta var dom blivit av? Har några bilder nu bara, det tråkiga är att det syns kasst på bild. Man har känt svullnaden mycket mer än vad bilderna visar. Men kan ju ändå lägga ut några stycken och även på såret. ((Klicka upp bilderna för och se dom större....))

   

Som ni ser, lite tjock om benet. Detta var dock taget dagen efter han var som värst så svullnaden var mycket värre än detta. Ni ser hur kotan och skenbenet "går ihop".



Här är det bättre...


Hade bara en bild på såret och jag ångrade mej om och lägga ut den också. Det ser nästan värre ut på bilden än va det var / är. Så jag struntar i den, tror jag. Men ni ser ju på bilderna ovan vart såret sitter och lite hur det är   



Imorn ska jag börja dagen med och släppa ut hästarna, sen ska jag och älskling iväg och shoppa!!


//Pillan

Av Pernilla - 27 december 2011 07:15

Nu har jag precis jobbat färdigt, det har ännu en gång vart en trevlig natt. Jag älskar verkligen mitt nya jobb.

Så nu ska jag hem och sova ett par timmar och sen bär det av mot Torp och rean    Ska springa in på Hööks med en gång och se om jag kan göra nåt fynd eller hitta det jag vill ha.

    

//Pillan

REA

Av Pernilla - 26 december 2011 10:21

Ja nu är mellandagsrean i full gång och den gillar vi. Kollade precis på Hööks hemsida och fick se en del utav grejerna jag siktat in mej på, nu för halva priset! Hur bra är inte det?! Tyvärr så hinner jag inte riktigt in dit idag, men imorn ska vi åka in en sväng. Hoppas mina grejer i rätt strl och färg finns kvar. Får la alltid shoppat något.

Idag ska jag en sväng till Ellös och sen till stallet och Calle. Sen börjar jag ju jobba 9 ikväll så tanken är ett par timmars sömn innan det också. Men till morran när jag slutar 7 så blir det och sova ett par timmar, sen direkt till Torp   

Ska ni iväg på någon rea?



Calle ska få skrittas i paddocken några dagar nu för och se hur allt verkar, hoppas han är OK och att det bara fortsätter gå på rätt håll.


//Pillan

Ovido - Quiz & Flashcards