pillllans

Alla inlägg under september 2012

Av Pernilla - 30 september 2012 20:36

Vart en lååång dag idag. Åkte till stallet i förmiddags och red ut med Ann-Sofie innan jag tog tag i boxen och alla grejer. Fick mockat ur boxen + skurat den så lär ha lite träningsvärk imorgon, phuu.. Känns i högerarmen. Fick packat alla grejer och gjort iordning höpåsar m.m

Sen vid 18 tiden kom Maria med transporten så då lasta jag Calle (som återigen gick på direkt, duktigt!) och åkte in till ridklubben. Calle vart lite spänd och frustig på vägen upp till stallet men stod snällt och tugga hö i boxen & spana runtom sej. Orkade inte varken bada Calle ikväll eller packa ur alla grejerna i bilen, så det får jag göra imorgon istället. Ska ju vara där hela dagarna nu mån-fre för att släppa ut/ta in honom och se så allt funkar och att han sköter sej. + rida och mocka givetvis.. Så det blir många timmar på klubben i veckan - mysigt!! Kommer kännas som förr, när jag var mindre och hade det som mitt andra hem 


 

Sista dagen med Sara i hagen...




   

 I sin nya box   



//Pillan

Av Pernilla - 30 september 2012 10:04

Då bär det av till Livetorp nu, ska rida ut en sista gång med Ann-Sofie (sorgligt det kändes när jag skrev så..) Mocka ur boxen samt skura den! Packa alla grejer och få flyttat dom och till e.m kör vi in Calle till klubben. Så himla snällt att Maria kunde ställa upp och köra eftersom jag saknar laglig bil och dra med  V70;n är ju inte fullt fungerande och med mitt B körkort får man ju inte dra hur som helst, tyvärr. Får satsa på släpkort framöver kanske....


Nä nu får jag dra mej!!


Idag så skiljs bästisarna åt !  



//Pillan


Av Pernilla - 29 september 2012 15:19

Ja jag är glad, möjligtvis Calle som borde vara mest glad   Hämtade ut mitt paket idag, allt som jag beställde kom med!!


  Älskar HW!


Köpte 2st Rambo fleecetäcken, både i brunt och grått eftersom jag älskar båda färgerna och inte kunde välja, haha. Det blåa är också snyggt men 3st kändes för mycket  

Så blev det ett Rambo net cooler också eftersom jag saknar ett tunt svett täcke, köpte också ett Rambo cotton cooler eftersom jag "bara" har ett svetttäcke, inte fel och kunna byta.

Sen köpte jag ett Amigo flugtäcke så vet jag att jag har ett nytt till nästa sommar. Köpte allt på 50% rea och då får man passa på tycker jag  

Åh vad Calle kommer bli fin!!


****


Nu har jag vart på ridklubben en sväng, tittade när min systerdotter red lektion, gu vad stor tjej hon blivit. Rider själv och är så duktig !!

Nu är boxen torvad och klar där också + att jag har flyttat lite grejer. Ska fortsätta packa lite i Livetorp sen när jag åker dit om en stund. Får bli barbacka ridning idag för min del, Calle har fått hårsäcksinflammation på ryggen fick jag se imorse, så han får vara utan sadel ett par dagar. Han blir extra känslig under fällning och han har haft såna här bulor förut ett par ggr. Ska faktiskt ta och införskaffa mej en fårskinnsvojlock som jag kan använda när det blir såhär. Så det andas bättre! Han får slippa sadel tills dom minskar och börjar försvinna men då dom gör det så kan det ju vara käckt med fårskinn istället för schabrak.

Har ni häst som fått/får bulor någon gång?



//Pillan

Av Pernilla - 29 september 2012 07:15

Då har man jobbat klart sin andra natt som dessutom var en natt jag tog på mej extra, inte helt fel med extrapengar  

Nu ska jag åka till stallet och släppa ut hästarna och ha lite morgonmys med Calle! Sen ska jag hem och sova, är ganska trött nu.

När jag vaknat sen så ska jag åka till ridklubben och ströa upp Calles nya box så den är färdig inför flytten imorgon  Wie, så spännande & roligt detta ska bli! Men som jag också nämnt tidigare, lite ledsamt att lämna Livetorp. Men jag kommer ju åka dit både med & utan Calle och hälsa på  

När jag ändå är på ridklubben och fixar klart boxen så ska jag passa på att lämna lite grejer i skåpet som jag tagit med från stallet. Så blir det inte och flytta alla grejer på söndag! Kan ju vara skönt för man har ju en del  

Sen efter ridklubben åker jag tillbaka till stallet och fixar för Calle, rider en tur och sen har jag insläpp & kvällsfodring!

    

     

//Pillan

Av Pernilla - 26 september 2012 09:07

Fyllde världens bästa mamma år. Var ut med present & blomma och fick kramat/pussat henne grattis. Åh vad jag älskar henne!! Jag har verkligen haft tur med att fått världens finaste människa i mitt liv. Kan sväva ut med hur mycket positivt här som helst men kommer ändå aldrig lyckats att få ner i ord hur mycket jag älskar henne! Min fina, fina förebild! Säger det igen, blir jag hälften den människa hon är, så är jag nöjd!!

Jag & mamsen 1½ år sen...


****


Igår kväll så åkte jag till stallet. Ridturen blev väldigt kort, det spöregnade och var kallt. Brr!!

Men tycker ändå att jag och Calle var snygga  


            

Gjorde ett internt skämt igår mot min älskade pojkvän. Björn är väldigt speciell med tycke & smak när det gäller häst. Enligt honom så ska jag endast använda bruna eller vita grejer till Calle eftersom han är just brun & vit. Så mina blåa grejer är inte ens ok! Han tycker heller inte att det är OK när det blingar i pannan på honom (pannbanden) för han tycker Calle ser ut som en böghäst. Men så säger han ofta; "Så länge han inte är rosa så är det ju lite ok i alla fall..."
Så kunde inte låta bli, smyckade ut min prins i rosa och la ett par bilder på FB så Björn fick se.. Trodde han skulle spy när han fick syn på dom  

Jag kan ju tillägga att jag aldrig haft något rosa på Calle någonsin, äger inte ens ett rosa nosludd! Men jag tycker nog ändå att han blev lite söt i outfiten?!  Vad tycker ni? Hiss eller diss?


****


Nu ska jag sätta igång och göra lite nytta, tanken var en helt ledig onsdag utan massa måsten, men den blev ganska snart fylld med massa ärenden.. Spån, torv, ridklubben, banken, stallet, fotbollsträning m.m Fast ändå skönt och ha att göra   


//Pillan

Av Pernilla - 24 september 2012 07:15

Kommer jag säga när denna måndagen är över! Nu har jag slutat jobbet precis, ska åka hem till mamma och sova några timmar nu, för att sen åka tillbaka till jobbet för läkemedelsutbildning kl 13-14. (Därför jag sover hos mamma som bor i Ellös så slipper jag resvägen hem, fram & tillbaka )  

Sen blir det direkt till stallet för hovis kommer till Calle kl 14:30 och när han är skodd/ompysslad och stallet är klart så ska jag hem och göra middag, äta & gå och lägga mej en stund för ikväll börjar jag jobbet igen... Dagen går i ett!

Hinner/orkar tyvärr inte med ridning idag så han får vila, men imorgon ska det bli en liten kul grej i stallet. Så då blir det massa pyssel, mys och ridning.. OCH massa bilder  Ska bli jättekul!


    

//Pillan

Av Pernilla - 23 september 2012 16:16

... helgen bara susar förbi.

Igår var det bröllop för min sambos bror och hans tjej. Hur fina som helst var dom och det var jättetrevligt!!

Idag har jag vart och kollat på fotbollsmatch, min systerson som spelade! Duktiga dom är!!



  

Haft en bra helg, fast det har vart lite fullt upp, ikväll börjar jag jobbet igen. Hur har ni haft det?


//Pillan



Av Pernilla - 21 september 2012 15:11

.... och det hade jag massa av imorse när jag åkte till stallet och mötte Ann-Sofie. Var i stallet vid 8, vi släppte ut hästarna och sen gjorde vi iordning Calle & Sara. Vi red ut i skogen ca 40 min och sen när vi kom tillbaka gick vi in i paddocken en halvtimme. Fick travat igenom Calle och tagit en del galoppfattningar, (mest fattningarna vi tränar på för att stärka honom där) han var ganska fin i traven men extra fin i galoppen. Lät honom rulla på ett par varv i galopp också vilket gick över förväntan, han trampade på ordentligt och sänkte sej. Paddocken är så liten och underlaget är inte top notch så inte lätt att "få plats" med Calle där.


Ann-Sofie knäppte en bild på oss ute i skogen imorse...


Vi slapp regnet helt & hållet imorse så känns lite extra skönt och sitta inomhus nu när regnet smattrar på utsidan. Blir väl att fortsätta denna dagen med städ och mys inomhus... Fast jag är lite sugen på att åka tillbaka till stallet och tvätta Calle och pyssla med honom... Får la se vad jag bestämmer mej för!


//Pillan

Skapa flashcards