pillllans

Alla inlägg under december 2012

Av Pernilla - 31 december 2012 09:31

Vill önska alla ett riktigt gott nytt år, och hoppas alla får en trevlig kväll.





Idag mår jag lite bättre och jag har sovit lite bättre inatt också. Ska göra mej iordning om en stund, tänkte åka till stallet sen. Jag har insläppet där idag och tänkte ta hand om Calle i samma veva. Sen ikväll kommer Maria, Karl-Johan och barnen hit på middag så det ska bli jättemysigt 

Passar mej perfekt eftersom jag inte är så mycket för nyårsfester, kan tycka att det är så överreklamerat med att man "måste" göra något!? Folk börjar ju nästan fråga redan i oktober vad man ska göra på nyår. Som att det skulle vara viktigt? Jag har oftast mycket roligare en vanlig lördag kväll  Så tummen upp för lugna nyårsaftnar för min del!


  

//Pillan

Av Pernilla - 30 december 2012 19:31

Tidigare idag så började jag må lite bättre, sakta men säkert, har alltså inte vart helt soffliggandes idag - skönt! Så har fått gjort lite nytta här hemma, men mest tagit det lugnt.

Det bästa av allt var stallet förut, Maria åkte med mej ner så red hon för det hade jag aldrig klarat idag. Andnöd för inget - check liksom. Men fick klappat om Calle och även vart ute en liten stund vilket gjorde gott. Hagarna var OK så imorgon är det en glad Calle som får komma ut i hagen igen  Känns superbra!


 

Min tuffa halmhäst jag fick i julklapp förra året - så cool



Nu ska jag bädda nej mer i soffan resten av kvällen.


//Pillan 

Av Pernilla - 30 december 2012 09:57

Jag som hade någon förhoppning om att jag skulle vakna upp lite piggare idag. För det första har jag knappt sovit alls, och sen när jag vaknade ur den lilla sömn jag fick så var jag inte bättre  Typiskt!!

Får bli en dag på soffan idag med, se om jag orkar mej ner till Calle senare idag? Tveksamt men får väl försöka...

Blev i alla fall glad när jag släppte ut Boss idag och fick se en GRUS parkering utanför, ingen is. Allt är borta! Fasen vad gott.. Ska bli kul och se hur det ser ut vid stallet och i hagarna. Gott att dom snart kommer sej ut igen 




//Pillan      

Av Pernilla - 29 december 2012 16:03

& jag ligger nerbäddad i soffan och lever på Alvedon, strepsils och nässpray. Roligare kan man ju ha  Känner mej helt färdig idag, hoppas det vänt imorgon och att man är lite piggare.. Tycker det känns tragiskt och ligga helt still och inte orka göra något. Timmarna bara går förbi en....




Jaja, Maria var snäll & tog hand om Calle idag. Det hade jag aldrig orkat. Förresten, hon hopptränade ju igår och det gick skitbra 

Imorgon hoppas jag som sagt må bättre så jag kan åka till stallet.

Hoppas detta vädret fortsätter också, underbart med +gr och regn nu. Egentligen vill jag ju givetvis ha vinter, flera -gr och massa härlig snö. Men eftersom det bara vart halt & jäkligt det sista när det töat & sen frusit på så slipper jag hellre allt det. Så jag hoppas verkligen att det håller sej +gr/regn nu tills all is är borta..


 


//Pillan - tar och somnar om - igen....

Av Pernilla - 28 december 2012 15:34

Förkylningen kom, som väntat. Sovit ganska dåligt inatt och inte mått så bra idag heller... Ska ta 2 alvedon nu och bädda ner mej i soffan och bara vila...


  



//Pillan

Av Pernilla - 27 december 2012 21:59

på att jag börjar bli förkyld, känt det lite smått hela dagen men det känns bara värre & värre. Rädd för att jag kommer vakna dunderförkyld imorgon  Lagom kul i såna fall!



Jag har i alla fall fått storstädat hela övervåningen idag och kommit ganska långt med nedervåningen (ända nackdelen med stort hus, städandet.) Så imorgon (om jag orkar) ska jag fortsätta med storstädet.

Var till Calle tidigare idag och fixade iordning för honom & pysslade med honom, och så var jag ner en andra gång nu ikväll och kvällsmockade + kollade när Maria red Calle på lektion. Gick riktigt bra, tycker inte man kan förvänta sej allt av honom nu när han stått inne såpass länge heller.

Imorgon ska Maria vara med på hopplektion kl 9 så det blir upp hyffsat tidigt imorgon, tanken är att vi ska släppa honom lös i manegen en timme innan hoppningen börjar så han får chans att rejsa av sej lite, kanske tar det lite överskottsenergi!? Man kan ju alltid hoppas  


 






Så vill jag även skriva med ett Grattis här till min älskade kompis Patricia som i med & motgångar alltid funnits vid mej  Älskar dej såå mycket & hoppas din dag har vart guld trots att vi inte setts idag  Puss på dej!!

 


//Pillan

Av Pernilla - 27 december 2012 10:43

Hade helst av allt velat strunta i dammsugaren och åkt till Calle och ridit/grejat istället. Men jag måste verkligen få storstädat här hemma idag. Eftersom Calle stått inne så har jag vart hos honom minst två ggr varje dag + att det vart jul och massa ärenden så hemmet har inte riktigt vart prio ett det sista.. Så idag måste jag få städat undan ordentligt, jag jobbar ju i helgen så då är det skönt om det är färdigt!

Calle får helt enkelt vänta ett tag, går nog ingen nöd på honom


   

Idag är det -gr och jättehalt, ska strax ut och salta här. Jag vill ha bar mark nu så hagarna är OK och man kan rida ut lite.



//Pillan

...

Av Pernilla - 26 december 2012 21:31

Planar ut på soffan nu.. Gott mycket folk på torp idag, fast det var ju som sagt väntat. Fick inte handlat mycket heller men vi tog något varv bara.

Jag & Maria kom precis hem ifrån Calle nu, jag hade kvällsfodringen ikväll så vi fick fodrat alla hästarna m.m, kvällsmockat för Calle och så fick han rejsat av sej i manegen vilket nog var skönt för honom.


 


Det är såna här dagar som det är just nu under vintern när det är så jäkla halt & isigt som man saknar sommaren.


//Pillan - beger sej mot soffan

Ovido - Quiz & Flashcards