pillllans

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Prinsen <3

Av Pernilla - 8 mars 2013 15:04

Igår stod det tömkörning på schemat! Jag red först fram honom en kvart och värmde upp honom och han kändes helt okey! Sen gick det jättebra när tränaren tömkörde, det är verkligen så häftigt att se på. Både för att få sån duktig hjälp men också för att se sin häst gå så fint  

När J var färdig med Calle så fick jag sitta upp för att känna på honom och jag säger bara My gosh  

När Calle bara trampar på och jag inte har något i handen, bara en pärla under mej. Åh då blir jag lite extra kär i min häst!! Finaste finaste Calle........




     

Jag fick filmat en del också, men för respekt av min tränare så vill jag fråga om lov först innan det läggs ut någon film här.



*******************************



Idag stod det dressyrlektion på schemat - samma svåra övning som i tisdags. Men idag gick det så mycket bättre   Fast inte till en början dock, då kändes det ganska kasst, fast Calle kändes också lite stel till en början och jag misstänkte starkt träningsvärk sen tömkörningen igår.

Men efter en stund in på lektionen så mjukna Calle & jag började rida bättre så tillslut hittade jag honom så jäkla fint & Calle gick wow!! Galoppfattningarna sitter som ett smäck nu vilket är skitkul, och galoppen var också bra. Han var dock ganska pigg idag och mitt i lektionen kom Lovisa och satte sej på läktaren och hon var nästintill livsfarlig enligt Calle så han fick ett litet spel. Sen tjafsa han lite och tog galopp på stället och spände till, men det släppte ganska snart igen och då var han bara pigg & käck!



Jag bara älskar min häst något så otroligt mycket  

 

   

Lovisa tog ett par kort på oss idag!


//Pillan

 
 
fridan

fridan

9 mars 2013 15:34

fina calle!!! :) är det en tömkörningstränare som hjälpt dig eller en "vanlig" tränare? :)

kul med en härlig känsla!!!

sv: ja jättekul och jättenyttigt. jag rider så mkt bättre med någon på marken som skriker på mig :P

http://kaloescha.blogg.se

 
Fanny

Fanny

9 mars 2013 16:27

Kul att det gick bra, jättefin häst! :)

http://fawila.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards