pillllans

Alla inlägg under juli 2015

Av Pernilla - 31 juli 2015 14:30

Det närmar sej dagis inskolning för Holly (med skräckblandad förtjusning från min sida ska jag vara ärlig att skriva. Jag är nervös!!) 

Men jag tror att hon kommer ha jätteroligt, men självklart vill jag helst ha henne hemma hela tiden   

Jag är ändå glad att jag vart mammaledig i 2 år och att hon vart hemma i 2 år och nu 2 mån. Jag skulle aldrig kunna tänka mej en tidigare inskolning än så, what so ever!


Hur som helst, jag förbereder inför dagis starten nu med att märka upp alla hennes saker med namn, rensa och sortera garderoben m.m Idag hämtade jag även ut en ny väska på posten som jag skickat efter till henne. Visst är den hur söt som helst!?  


   


Väldigt bra att stjärnan är i reflex samt att namn står på, gör det enkelt att se vems det är. Tror hon kommer bli rätt ensam på dagis med sitt namn också. Så fick man en keps till också!


//Pillan

Av Pernilla - 31 juli 2015 09:02

Precis hemkommen från stallet, var där vid 7 imorse. Igår kväll vattnades manegen samtidigt som Maria red så kunde inte träna på staket. Men en sprinkler mitt i manegen blev nog med miljöträning   Gick skitbra igår i alla fall! 

Imorse bar vi fram dressyrstaket, samt att Maria red igenom programmet en gång. Han såg fin ut! 


 


//Pillan


Av Pernilla - 30 juli 2015 20:46

Nu drar jag strax ner till Maria och Aramis för en sen kväll i stallet. Det ska bäras fram dressyrstaket så de får träna, samt att det ska rida igenom LC programmet. Jag själv återtog min LB anmälan på lördag, så jag peppar och hjälper Maria istället. 


 

//Pillan



Av Pernilla - 30 juli 2015 16:26

Igår kväll blev det tjejkväll, jag & Jill satt hemma hos henne med go dryck och tjejsnack, sen åkte vi till Fagerfjällsparken och lyssnade/dansade till Moderna Tider.



  

En rolig kväll, dock känns det lite segt idag! Men inte gjort så mycket, mest suttit still i bilen som sällskap eftersom Björn fick för sej att åka och kolla/köpa en bil, igen. Ni anar inte hur många bilar vi har  


Jaja, nu ska jag sätta mej och måla lite med Holly, alldeles perfekt aktivitet såhär på e.m


//Pillan


Av Pernilla - 29 juli 2015 08:31

Om en stund hämtar jag & Holly min syster (en utav alla ) och drar till Torp för ärenden och lite shopping. 


 


//Pillan  

Av Pernilla - 28 juli 2015 13:34

Idag lyckades jag med något som jag sparat för väldigt länge, det känns fantastiskt! Blir lite A men inte B i denna texten, men så glad så behöver ändå skriva det, haha. 

Ska nog fira med ett glas vin ikväll tror jag  


  En glädjebild på min saknade prins  


//Pillan

Av Pernilla - 27 juli 2015 16:38

Blev inte den shoppingen som jag hoppats på idag. Imorse åkte jag, Maria och barnen iväg till både 3 hästar och My one samt att jag mötte upp en tjej för att prova hennes stövlar, ett par Sarm Hippique, men dom passade tyvärr inte. Hittade heller inga passande stövlar i affären, och jag hittade heller ingen kavaj som jag också är ute efter. Så det fick bara följa med två par ridstrumpor hem idag.


Stövlar för mej är jättesvårt, ofta ställer mina höga vrister till det och idag var det mina breda fötter. Haha... Jaja, bara att leta vidare och tills dess får jag ha skor och chaps  Har aldrig provat ett par hööks stövlar, så på onsdag när jag ändå ska iväg till Torp en sväng, så kan jag lika gärna prova deras Trento stövel, som är den jag tycker är snyggast. Är det någon som har erfarenhet av Hööks stövlar?


 


Nu blir det middag här och ikväll är det dags för nattjobb igen!


//Pillan


Av Pernilla - 26 juli 2015 21:00

Kollar TDB med jämna mellanrum för att se om det dykt upp någon passande tävling, men icke. Nästa tävling som är aktuell för oss är 31 okt. Åhh så långt dit. Men tävlingarna innan har antingen fel klasser för oss eller så ligger dom på mina jobbhelger och då blir det ju desto svårare. Kul med åtminstonde en start till detta året i alla fall. Sedan ska vi i vinter träna massor på basic arbete och våra brister, och nästa år är målet att starta flera LB, få mer rutin, och känna oss lite stadigare där!



//Pillan 


Ovido - Quiz & Flashcards