pillllans

Alla inlägg under juni 2012

=)

Av Pernilla - 30 juni 2012 17:55

 

Tittut ...



//Pillan

Av Pernilla - 30 juni 2012 14:17

Kunde inte låta bli, så åkte iväg imorse för och shoppa - igen, 3;e dagen i rad. Men visst är det kul och handla nytt!?   Fick köpt lite nytt och fint till hemmet och det bästa av allt, 2 nya solstolar - gööött!

Fick uträttat ärenden också och även hämtat mitt H&M paket på tappen, har ju visst råkat göra lite beställningar därifrån med. Jättefint var det och passade bra så jag är nöjd!



Har också sysselsatt mej med Boss idag. Igår kväll la jag märke till att han slicka sej på höger framtass heela tiden. Idag fortsatte det, så jag kollade igenom honom och jajjemen, tassen var helt irriterad/röd med utslag. Så fick kollat upp detta och det berodde på att han inte tål hundfodret han fått. (Han fick äta ett nytt foder för ett par dagar) Men det tålde han alltså inte.

Så nu har jag klippt bort pälsen så det kan lufta bättre, och han blev väl inte alltför fin i en halvklippt framtass?!  

 


Lite svårt bara och få honom att inte slicka, men svårare att lägga om tassen. Så jag får hålla koll på honom + tvätta rent med vatten ibland så får vi se...

Men han är verkligen den snällaste hunden jag vet, han är så himla enkel med allt. Man kan klippa och göra hur som helst med honom & han lyssnar på en och sitter helt blick stilla. Aldrig att han är svår... Märks ju också när vi ska till veterinären, han älskar verkligen dom. Något av det bästa han vet är att få gå in i ett undersökningsrum till en veterinär, men det är väl uppmärksamheten & klapparna han gillar, min übersociala hund  Fick klippt klorna och lite öronhår på honom idag också 



Nä nu får jag fortsätta här hemma en stund till, sen blir det stallet!


//Pillan


Av Pernilla - 30 juni 2012 08:29

Dricker kaffe och planerar dagen, fast har väl inte så mycket och planera? Haha.. Lugn lördag väntas! Ska utöver storstäd här hemma få rensat ur bägge mina garderober (både hästkläder & "vanliga") Känns som det behövs!

Åker till Calle lite senare, tänkte mej ett lättare pass i paddocken idag. Ska nog även få rensat lite i stallskåpet så jag har ordning där med.

Så idag blir det städ & röjdag för min del!


   

 

                                   


//Pillan

Av Pernilla - 29 juni 2012 20:35

Fick inte handlat riktigt som jag ville idag men kom i alla fall hem med ett Kimberly regntäcke med halvhals, svarta Roeckl handskar och 3 pack tunna strumpor - och allt var på 50% Rea så det var ju bra...

Det drog dock ut på tiden lite så Ann-Sofie var gullig och titta till Calle för mej idag. Tror inte han blir för ledsen av att "bara få vara" i hagen idag


   


Nu ska jag njuta av en lugn kväll, kall cider till det också tror jag bestämt....


//Pillan

Av Pernilla - 29 juni 2012 12:42

Inte nog med att jag var iväg igår och köpte ett par nya ridtröjor, skitsöt klänning, örhängen m.m Nu ska strax jag och Maria iväg på REA shopping   Hoppas på att få handlat en del bra saker...


 

Jag & Maria .



Annars blir det lugnt idag, ingen ridning. Ska bli dunderväder till e.m med åska/blixtrar och en massa regn (ovanligt?!)  Så när vi är hemma från dagens shopping sen så blir det pyssel & mys med Calle bus.


Nä nu ska jag åka och hämta Maria.


//Pillan

Av Pernilla - 26 juni 2012 11:17

Gott och starta dagen med ridtur!

Jag drack bara morgonkaffet imorse och sen åkte jag till stallet. Skrittade i paddocken en stund men underlaget var inte OK där efter allt regn, så jag begav mej ut en liten sväng så jag fick travat på grusvägarna. Red inte så länge men gott och komma ut lite. Flygfäna var ganska jobbiga och vi fick dessvärre en broms på oss (hatar dom) så Calle kicka och slog med bakbenen, stackarn....

Calle var förövrigt beige idag....   

   



Nu ska jag fortsätta med dagens måsten + få solat lite förhoppningsvis. Idag är det ju till & med Juni väder   Ikväll börjar jag jobbet, natt 1 av 2.


//Pillan

Av Pernilla - 25 juni 2012 15:42


 

Här kommer en liten film från lägret, tog med lite från när det kändes ganska bra men även när det kändes dåligt. Som te.x på volten när vi skulle trava och Calle försökte fly undan jobbet och tog galopp hela tiden. Men ibland gick han himla trevligt i traven med  

Men då när vi hittade takten så otroligt fint och han gick WOW, det blev inte filmat.. Men den känslan lever jag på och den ska jag ha som mål med mina ridpass, att hitta den!



Det kommer bli lite ändringar för Calles del framöver, men inga nyheter som är spikade än så behåller dom för mej själv lite till   


//Pillan




Av Pernilla - 25 juni 2012 08:06

Jösses vad det regnar ute, det har ju inte vart uppehåll sen igår & det verkar heller inte bli något uppehåll på hela dagen. Jag ska om en stund göra mej iordning och åka till stallet. Kommer plocka in Calle & Sara för några timmar så dom får stå torrt.


kl 8–12Regn.  Gjelder for: kl 8–1211°2,0 – 3,9 mmLett bris, 4 m/s fra nordLett bris, 4 m/s fra nord
kl 12–18Kraftig regn.  Gjelder for: kl 12–1812°4,8 – 12,7 mmLett bris, 4 m/s fra nordvestLett bris, 4 m/s fra nordvest
kl 18–24Regn.  Gjelder for: kl 18–2413°0,3 – 2,4 mmLett bris, 5 m/s fra nordLett bris, 5 m/s fra nord

 Inga dåliga mängder idag ....





Efter stallet åker jag ut till mamma en sväng och hälsar på. Boss är där men han ska få komma hem idag  Gu vad jag saknat honom. Men det är jättehärligt att han kan få vara hos mamma då jag har fullt upp eller är iväg...


//Pillan


Skapa flashcards