pillllans

Alla inlägg under november 2016

Av Pernilla - 30 november 2016 08:22

När det var black friday rean fick Holly som sagt shoppat en del, men jag passade även på och köpte ett set till bebis från Polarn o. pyret. Det paketet hämtade jag ut igår. Så himla små kläder, tänk att Holly vart så liten  

Eftersom vi inte vet könet på bebis så fick det bli ett set som funkar till båda. Fastnade för mönstret.


     

199:- delen men jag fick det för 177:- ihop, fri frakt. Bra deal.

Av Pernilla - 28 november 2016 19:02

Igår hade vi en helt fantastisk dag nere på Liseberg. Jag, Holly, mamma, Maria och barnen var det som åkte dit. Barnen fick åkt flera karuseller, fikat gott och spelat på choklad och godishjulen. Hollys första gång hon spelade så vann hon stjärnvinst! Turtjej  


 


Kusinerna hade så roligt  

       


Så himla mysigt på Liseberg och det är ju verkligen vackert med alla ljus i parken sen när det mörknade ute. Gick och kikade i alla små stånd där det såldes allt ifrån korv, delikatesser och fårskinnstofflor till julsaker. Svårt att inte hamna i stämning då! 

Av Pernilla - 26 november 2016 09:59

Ja det undgår väl ingen att det är black friday som pågår. Igår var jag med mamma och syster in till Torp för shopping, men det var mest Holly som fick shoppat  Både ny pyjamas, kläder (fast hon har en hel garderob full), diadem, ny kudde eftersom hon äntligen inser att hennes är platt.

Hon har sovit med hennes platta babykudde fram tills nu nämligen, haha. Men hon har vart helt frälst i den och huvudsaken är ju att hon sover gott. Men nu tyckte till och med hon att den var platt så nu ville hon köpa en ny. Sen har hon sovit helt fantastiskt gott inatt, ingen hosta heller och det underlättar ju såklart att huvudet höjs upp lite. Men hon sa själv imorse när hon kom upp att hon älskar nya kudden och att hon "sovit jättegött". Haha. Nu får platta kudden vänta tills bebis kommer för Holly ville ge den till bebis 


 

Tog på krafterna igår att shoppa ..


Så det blev en lång dag igår men väldigt kul att shoppa loss och kolla rea såklart!! Idag blir det något annat i alla fall för vi tänkte åka iväg på julmarknad. Så himla mysigt!!  



Av Pernilla - 24 november 2016 14:15

Idag har vi vart hos barnmorsan som Holly säger   Det var första gången Holly var med och jag tycker det känns bra att hon får vara det framöver nu så hon känner sej delaktig. Vi lyssnade på hjärtljuden, tog blodtryck m.m och Holly berättade om bebis och ultraljudet för barnmorskorna som den stolta blivande storasystern hon är  Mitt hjärta smälter!! Hon är helt fantastisk och varje dag är jag så stolt över att få vara just hennes mamma. 


 

Bild från ett par veckor sen.


Sedan har vi vart förbi stallet och klappat på hästarna och sopat stallet vilket är en av Hollys favoritsysslor där, och så har vi handlat på affären och hämtat mer tidningar och kartong så jag kan fortsätta packa ner köket här hemma. En härlig torsdag helt enkelt, och som jag tänker avsluta i stallet ikväll med dressyrträning. Åhhh längtar!



Av Pernilla - 23 november 2016 08:54

Visst är det gott med sovmorgon, men förvisso har det vart mycket vaket på nätterna det sista pga Hollys hosta samt sent i säng på kvällen. Men ändå! Sovmorgon är ändå sovmorgon. Får väl passa på att njuta extra mycket nu innan våren ifall bebis får för sig att ha samma sömnrytm som Holly hade, vaken varje timme  


Lever på något lyckorus sen i måndags och ultraljudet, det är verkligen så fantastiskt att få se sin bebis. Nu känner jag bebis buffa mer och mer i magen också. Underbart! Tänk när Holly kan få känna sparkarna. Hon är stolt storasyster redan nu  Berättar för alla hon träffar att mamma har en bebis i magen och att hon ska bli storasyster. Goa unge! Hon kommer göra den rollen så fantastiskt bra!

   





Av Pernilla - 22 november 2016 08:28

Igår eftermiddag var det äntligen dags för vårt ultraljud, som vi längtat! Det var både förväntansfullt men också lite pirrigt  

Det är så otroligt häftigt att ligga där och får se sin bebis på skärmen! Sen att vi fick höra alla perfekta mått och hur bra allt såg ut kändes bara såå skönt. NU känns det verkligen på riktigt! H*n skutta runt därinne i magen och både sträckte på sej, gapa och svalde en gång och sparka runt och låg som en räka. 


  


I april är det beräknat att vi ska få ett litet syskon. Jag blev flyttad från 17/4 (min mormors födelsedag) till den 16e istället. Det var samma med Holly att dom flyttade mej en dag, från 15/6 till den 14/6 och där gick vattnet den 14e men Holly kom den 15e  

Ja man vet ju såklart aldrig när det är riktigt dags för dom att titta ut. Åh tänk vilken mysig vår och sommar vi har framför oss. Jag längtar!! 



Av Pernilla - 21 november 2016 12:15

Nu kom vi precis hem ifrån doktorn. Jag ringde imorse så Holly fick en tid idag eftersom hon hostat drygt en månad nu och sent igår kväll blev sämre med feber och kräkningar (som nog kom utav den jobbiga hostan). Allt visade bra idag, både när han lyssna, kollade i munnen, sänkan and so on. Förmodligen är det virus skit hon haft otur att åka på för andra gången om nu då. Vi väntar svar på ett test till men det är nog inget det heller. Men det känns så skönt att få kollat upp ordentligt så man vet! Han kunde skriva ut hostmedicin men det bästa är ju att klara sej utan om det går och eftersom hon ändå får sovit hyffsat på nätterna så tackade jag nej till recept.


 


Hon var väldigt tålmodig och duktig idag även om det efter både topstest och stick i fingret inte var något vidare kul längre enligt henne. Då kom tårarna, men vi fick tagit testerna i alla fall.


Så nu är vi hemma en liten kortis bara. Ska ladda om för att åka och hämta min syster Christina snart och så ska vi iväg på äventyr. Jag är såå nervös!! Men både hoppas och tror att det ska gå bra idag   Återkommer senare om detta!!

Av Pernilla - 20 november 2016 14:02

Satt mej med kaffe en stund nu efter att först ha vart ute hela förmiddagen och grejat/städat/planterat och efter det fått packa ytterligare ett par lådor i köket. Holly blev tyvärr förkyld inatt och har mest hostat. Så himla typiskt och det var ju inte länge sen vi var förkylda. Jag vaknade också förkyld men hoppas det inte blir värre i alla fall. Imorgon ringer jag vårdcentralen om hennes hosta är kvar för nu stärks mina misstankar om förkylningsastma så känns värt att kolla upp det, så vi vet! 



Imorgon har jag dessutom en superviktig tid till e.m som jag längtar oerhört till. Det ska förhoppningsvis bli hur mysigt som helst  Längtar!!!



 

Det Holly tagit till sin uppgift, att mata fåglarna!

Skapa flashcards