pillllans

Alla inlägg under juni 2013

Av Pernilla - 12 juni 2013 11:45

Det är med tårar jag skriver om Boss sista tid i livet. Det gör fortfarande så ont att tänka på honom, ibland går det bättre, ibland bryter jag nästan ihop av saknaden & den tomhet han lämnat efter sej. Han har, självklart, även lämnat otroligt många fina minnen och för det är jag evigt tacksam. Lika tacksam är jag för att fått äga världens snällaste, finaste och mest trofasta vän

 


 


Livet är inte alltid rättvist och sjukdomar drabbar dom som minst förtjänar det.. Kommer alltid vara lite bitter på det!


Som ni kunnat läsa i tidigare inlägg om Boss var ju att han fortsatte få epilepsianfall och kraftiga sådana vilket gjorde att jag fick vända mej till veterinär igen och då blev vi remitterade till Blå Stjärnan i Göteborg.

Vårt första besök på Blå Stjärnan innehöll blodprover som var OK, vi ultraljudade även levern och den var också OK. Så nästa steg var att antingen göra en datortomografi/CT (kosta 8-10,000:- och jag fick höra att allt som oftast så täcker inte försäkringen det utan man får bekosta det själv, vilket förvisso inte spelar mej någon roll då jag skulle ge allt om det vore för Boss bästa.) eller provmedicinera Boss för och se om det skulle funka.

Jag valde att göra en CT, för att förhoppningsvis få mer svar innan en ev. medicinering, vilket jag också fick... Dock ett mycket tråkigt sådant. Veterinären hittade en hjärntumör  och jag fick veta att det inte fanns något som skulle kunna rädda Boss ifrån hans anfall, de skulle bara bli fler och även kraftigare. Så jag valde, eftersom Boss sov så gott i narkosen under CT;n, att aldrig väcka honom ur den.......

Jag är, med facit i hand, nöjd över mitt val att jag gjorde CT;n. På så vis slapp Boss både en medicinering & fler anfall och jag utsatte honom inte för mer onödigt lidande utan fick göra det som var svårast för mej, men istället bäst för honom. Att låta honom somna in.....  

Om just Boss och min sista tid tillsammans lämnar jag utanför bloggen.



  Boss  


2005-02-26

-

2013-05-23 

 

   

   


     

 





 



                 

                          

                                           Det finns en saknad som alltid stannar

det finns en saknad som aldrig ger sej av,

det finns en saknad som alltid blommar

en sådan saknad har jag..... 

  





Vill också tillägga hur nöjd jag är över Blå Stjärnans omhändertagande om oss, lika tacksam är jag till Agria som trots allt ersatte CT;n och hjälpte mej smärtfritt igenom den sista, jobbigaste tiden.



//Pillan

<3

Av Pernilla - 6 juni 2013 13:01

Saknaden gör verkligen ont, och tomheten gör sej påmind hela tiden! Känner mej så otroligt ensam utan min finaste vän. Förr har alltid tanken av att vara utan Boss vart olidlig, bara tanken har gjort att det knytit sej i magen och tårarna kommit...

& nu är tiden här....  


älskade Boss vad jag saknar & älskar dej!

 

  

 


//Pillan

Av Pernilla - 3 juni 2013 21:15

Mår allt annat än bra just nu  otroligt tuff tid med så mycket tårar som jag aldrig tidigare lyckats fälla på så kort tid  Därav ingen bloggning från min sida, saknar både lust & motivation för tillfället så återkommer en annan dag...



Bebis mår i alla fall bra ska tilläggas, h*n ligger redo och jag har börjat känna på lite förvärkar så det känns att det närmar sej, är ju i v.39 nu, nästa lördag är det sagt så vi får se. Spännande  



  Jag och älskade Boss för några år sen....  


//Pillan

Skapa flashcards