pillllans

Alla inlägg under februari 2016

Av Pernilla - 22 februari 2016 13:24

Dricker kaffe och kom precis hem efter att ha hämtat Holly från farmor och farfar. Jag blev nämligen inbeordrad och fick jobba natten som gått nu men eftersom jag inte hade dagis så kunde farmor ställa upp och passa henne. 

Så det blev ändrade planer, min tanke var Ikea idag men istället så har jag sovit morgonen och nu blir det kaffe och piggna till  


Hela helgen som gått har jag fokuserat på vårt förråd på övervåningen så därav Ikea i veckan, jag måste köpa fler plastlådor att packa allt i m.m Det känns verkligen såå skönt att få rensat och städat alla skrymslen och förråd här hemma. Jag ska göra om en hel del inredningsmässigt också så igår gav jag bort ek hyllor till lillebror och hans nya lägenhet eftersom vi nog kommer byta ut ek i vardagsrummet mot annat nu samt att vi ska renovera och riva vägg här hemma i sommar så kommer inte ha samma plats för allt längre heller. 


Det är väldigt roligt att göra om och inredningsmässigt har jag velat göra något åt vissa rum länge, men liksom inte fått tummen ur och gjort något. Men nu äntligen....



Älskar vårt gamla hus och längtar tills den dagen då vi har renoverat färdigt och har det precis som vi vill  



Av Pernilla - 19 februari 2016 06:43

Då vaknar man upp till helg och förvisso har jag en ledig sådan men inga storslagna planer faktiskt! Det blir lugnt för att kurera oss efter förkylningen. Imorgon ska jag på möte, men det är nog enda fasta punkten inskrivet i kalendern. 

Idag är i alla fall tanken att åka till Uddevalla och köpa ny dammsugare, våran har lagt av. Eller ja.. sladden har. Jag får rucka på kontakten 782932874 ggr för att bara få gjort hallen. Vi kunde ju bara bytt kontakten i och för sej, men den är gammal så nu får det bli en ny! Kanske att det blir lite mer shopping när vi ändå är iväg, man vet aldrig  






Av Pernilla - 18 februari 2016 19:35



Går igenom mina hästalbum och känner att det bara tårar sej i ögonen av alla Crabat bilder jag har. Saknaden är så stor! Min finaste och busigaste Calle     Fortsätter och rensa en annan kväll....


Av Pernilla - 17 februari 2016 14:33

Efter att den tuffaste jobbnatten sen jag gick gravid på jobbet nu är gjord, så kan jag med facit hand säga att jag skulle nog inte jobbat ändå. Men det gick ju bra! & nu ska jag njuta (läs kurera mej) på min 8 dagars ledighet som väntar! På mitt 8 veckors schema har jag 2 st 8 dagars ledigheter inlagt, och det blir verkligen som små minisemestrar  



  

Av Pernilla - 16 februari 2016 14:40

I så fall gör jag det nu! Halsen och förkylningen är värre och inte nog med det så smällde det till ett ryggskott inatt på jobbet. Mina underbara kollegor hjälpte mej så allt gick fint ändå!


Jag har ju såklart inte sovit särskilt gott idag och på toppen av moset är det tisdag och Björn jobbar alltså över så jag får hålla mej vaken och stå för dagislämningen ikväll med. Sen ska jag ta tabletter och smörja ryggen i hopp om att fixa kommande natt också. Efter denna natt är jag nämligen ledig 9 dagar, så jag känner lite för att verkligen ge allt och fixa denna natten också innan jag kan vila upp mej en vecka  



 

Bild från häromdagen. Dessa kompisar alltså! Nemo är hur tålmodig som helst, sen passar jag givetvis så Holly inte leker för mycket med honom  


Av Pernilla - 15 februari 2016 10:40

Helgen som gick vart lugn för min del, i lördags var jag på tävlingsmöte ihop med mitt dressyrlag. Vi pratade ihop oss om lite olika saker inför Bohuscupen och sådär. Det ska bli jättekul att tävla i lag för första gången. Vi är ett gott gäng och jag är övertygad om att vi kommer ha det trevligt med fika, pepp och roliga tävlingsdagar!


Första omgången går i april på hemmaplan och det är egentligen den jag är mest nervös över. Haha... Aramis har ju sen tidigare vart mest spänd på hemmaplan, "stängt" av och helt enkelt kört sitt race. Men det är träning oavsett och förhoppningsvis har han förstått att han inte behöver jaga upp sej på hemmaplan  Jag ska ta tillfället i akt att träna på detta nu innan. Stänga av banan med dressyrstaket och be en kompis rida samtidigt för att sedan gå ut så jag kan rida igenom programmet! 



Igår åkte jag ner till klubben för att titta på när Maria hopptränade! Tyvärr hade hon en väldigt dålig känsla och det var inte deras bästa hopp pass. Men stundtals blev det fina språng och bra också... Det kan ju inte gå helt kalasbra jämnt! 


 




Nu ska jag dricka varmt, igen! I helgen vaknade jag med ett rivjärn i halsen. Det gör ont att svälja och jag mår inte helt 100. Måste kurera mej snabbt under dagen för ikväll är det dags för jobbet igen! Man får ju knappt hinna bli frisk innan man blir sjuk igen. Just denna tiden på året är verkligen inte rolig med allt som går. Kompisen ligger i magsjuka och då känner jag mej nog ändå tacksam för mitt halsont  

Av Pernilla - 10 februari 2016 15:40


Idag promenerade vi förbi Grindsbysjön och tillbaka, en sväng på ca 6km. Riktigt härligt väder bortsett från sista kvarten när det började regna. Men annars var det stilla och friskt ute! Älskar bara tanken av att vi går mot våren nu, det blir både roligare men också lättare att komma igång när det ljusnar ute och blir mildare väder!! Visst, det är fortfarande bara februari, men det går på rätt håll i alla fall  


Av Pernilla - 10 februari 2016 08:38

Ser att statistiken ökar medans min frånvaro här gör det med! 


Hur är det med er!? 

Jag dricker fortfarande av morgonkaffet men ska väl snart få startat dagen. Ibland segar jag så på morgonen, men det kan vara skönt det också! Idag ska jag dels komma mej ut på promenad, men också passa på att städa här hemma. Igår tog vi en långpromenad ute i Ellös med lillebror, vi gick utmed vattnet och det är verkligen så härligt att byta ut mina tassemarker mitt på ön där jag bor mot havet och ellös där jag är uppväxt!   



Igår red jag också lektion, på torsdag är min träning inställd pga årsmöte på klubben, så jag passade på att rida igår istället! Det gick inte lika bra som förra veckan dock. Aramis var stark och jag lyckades bara rida loss det stundtals, han var pigg och låg på för mycket. Men det kan ju inte gå bra jämnt, haha. Bara att kämpa/träna vidare....




Ovido - Quiz & Flashcards