pillllans

Alla inlägg under mars 2010

Av Pernilla - 29 mars 2010 13:32

Ja då var helgen över, likaså min 3 ledighet.

Idag börjar jag jobba halv 3, ska starta med en teamträff till kl 16 därefter blir det jobb som vanligt.

Helgen har vart himla bra i alla fall. Fredagen blev det först shopping i UA med Ida och till kvällen blev det mys med min älskling och i lördags drog vi till Christers en sväng. Det var trevligt och lagom lugnt. På söndagen så var det dressyrclinic med Stefan Jansson på klubben så det var jag in och titta på med Maria. Det var väldigt intressant och kul att se!


Idag startade jag dagen med att släppa ut hästarna och efter det och att stallet var färdigt så åkte jag och T iväg till 3 hästar & Sjöängen. Men konstigt nog så blev det inga fynd. Fast har redan shoppat lite, köpt ett jättefint träns till Calle som kommer på posten inom några dagar   


Nä nu får jag nog byta om och göra mej klar för jobbet....



  

 Förresten . . . Jag har världens underbaraste kille   


--pillan--

Av Pernilla - 25 mars 2010 22:11

Kom nyss hem. Vart på stallmöte hos en av stallkompisarna. Vi åt våfflor och drack kaffe och hade det hur trevligt som helst. Så himla roligt och träffas utanför stallet ibland. Ser fram emot våran vinkväll vi planerat in   

Men nu ska jag snart sussa tror jag. Upp ganska tidigt imorn och hämta Ida och åka iväg till Uddevalla och shoppa. Inhandla Calle grejer, kläder, alkohol och apoteket. 

Full rulle !! Fasen vad härligt. Hatar och inte hålla mej sysselsatt. Att flänga runt och hålla igång är det absolut goaste. ((Sen att man någon söndag i månaden hamnar endast i soffläge är tillräckligt stillsamt, men det har ju sina orsaker varför man hamnar så också........   ))

Som te.x på söndag, då lär det bli en sån dag för på lördag blir det Christers och partaj. Så söndag lär jag få samla krafter bara för och orka ta mej till stallet   


Vill så gärna komma igång ordentligt med ridningen och träna. Gott nu när vädret börjar ordna upp sej och syster kommer och hjälper till, TACK!!!! Så himla roligt när transporten syns till under all jäkla snö igen och vi kan börja ut och åka Maria. Jag längtar!!!


Nä nu får det nog bli sängen... Zzzömn i ögonen....

Natti....


                                   

--pillan--

Av Pernilla - 25 mars 2010 13:28

Ja idag jobbade jag bara till 11. Hur skönt som helst då jag är ledig nu fredag/lördag/söndag   

Har haft ganska tuffa jobb perioder det senaste så det ska bli gott att vara 3 ledig.

Idag ska jag och mamma iväg till Henån på ärenden och närmare kvällen till så ska jag iväg på stallmöte. 



Man ser verkligen tydligt nu hur våren kommer med stormsteg! Så himla efterlängtat och underbart. Snön smälter och det blir mer liv & rörelse. Man märker snabbt sånt när man bor i Ellös och jobbar på "strana" hur sommargästerna börjar komma ut till sina stugor och hur båten till K-ön blir mer fullsatt och folk börjar komma ur sina hål alltmera. 

Vi har ju haft en riktig jäkla vargavinter vilket många kanske inte trott? Åtminstonde inte ägarn till denna båten? Flera såna här har fått ligga i hela vintern och visst, det är ju mindre exclusiva båtar men att man inte bryr sej? Tar upp dom? Förstår inte de, förstår ännu mindre hur personerna som äger dom stora båtarna i mollsen kan låta dom ligga kvar i hamnen. Vi snackar båtar för flera miljoner :- som ligger på DYRA vinterplatser året runt.     Drabbar väll ingen fattig antar jag?


Jag längtar till första båt turen ut mellan holmarna. Grilla, bada, fiska och fyyy vad mys


Längtar lite till på måndag också då jag får veta om lägenheten blir min eller inte. Guuu vad jag hoppas!! Var ju där och kika igår (fast jag vet hur dom ser ut) men roligt och titta ändå. ALLT kommer ju att bli bytt, tapeter, målning, golv, allt i badrummet osv.

Det känns ju extra bra! Får man det som man vill ha + att det blir fräschare!


Men nää... Nu har jag precis ätit frukost (fibergröt som vanligt) och ska kissa Boss innan det får bli stallet och Calle!

Förresten, har lyckats gå ner 1,3kg men det är väl av dom typ 5kilona som jag gått upp under vintern må jag tro? haha....

Ha en underbar vårdag!!


                                   

--pillan--

Av Pernilla - 24 mars 2010 13:30

Hinner inte skriva så mycket. Ska om en stund till jobbet men innan det så ska jag förbi och titta på lägenheten. 

På måndag får jag beskedet om den blir min eller inte, så vi får hålla tummar & tår att det går min väg. 


   Det som göms i snö kommer fram i tö . . . .

Men till och med en bilstol? Hmm ....


--pillan--

Av Pernilla - 23 mars 2010 09:13

Idag har jag och Boss startat dagen med att släppa ut hästarna    

Han tycker nog att det är himla kul att få följa med matte trots att han inte är jätteförtjust i hästar.


Nu har jag precis fått pratat med LG om min data. USB mojängen jag fick hem funkade inte. Så nu har jag fått talat dom till rätta att få in min data på service och åtgärda min hårddisk. 

Vårt härliga teknik samtal löd i stil med detta....

LG snubben; Starta upp datan och tryck på F12.

Jag; Ja, det händer ingenting, bara felmeddelande från start.

LG snubben; Du ska komma in på boot menyn så testa igen...

Jag; OKEY.... (10sek) Nää samma sak. Händer inget.

LG snubben; Men starta om igen så trycker du F12 med en gång. 

Jag; JAA, det är det jag gjort men visst, jag gör det IGEN. 

Efter 10 sek, nää samma sak. Det går inte....!!!!

LG snubben; Okey men nu ska du trycka F10.

Jag; Jaha? F10? det bör väl vara F11 som står för felsäkert läge?Jaja... Nää det går i alla fall inte det heller.....

Det spelar ingen roll vilken F knapp jag trycker på, det går inte!!!!

LG snubben; Men vad är det för felmeddelande då? Du bör komma förbi.

Jag; NÄÄÄÄ jag kommer inte förbi, inte ens med USB skiten och det står ERROR.

LG snubben; Jaha... Ja då får den in på service, det är ju hårddisken.

Jag; Nähääää? Det menar du inte?? *ironi* Det har vi ju konstaterat för länge sen. Tog bara 2 veckor innan ni på LG haja det! 

Nog för att jag är väldigt oteknisk men när jag nästan fatta mer än dom som sitter med det som jobb, då är det illa.

Jaja, den ska in på service i alla fall och går det inte på garantin. Då jävlar blir jag arg   


Men nu släpper vi det och går till något betydligt roligare ämne. 

Nämligen lägenhet!

Jag fick lägenhets erbjudande på posten igår om en 1;a här i Ellös   På bottenplan och i det huset jag ville ha. Så det är ju bra!! Men nu ska man inte gå tankarna i förväg, stod ju tydligt på pappret att det kan finnas fler som erbjudits detta objekt. Men å andra sidan. Jag har alltid fått lägenhet tidigare trots det så man har väl god chans i alla fall? Så jag ska om en liten stund ringa till hon som har den så jag kan se den och även till bostadsstiftelsen om att jag vill ha den!!

Ska proppsa på att få den helrenoverad. Inget är gott nog åt Pillan   

Ska bli så himla skönt med eget igen. Jag trivs väldigt bra hos min mamma. Vi funkar ju super ihop! Inte konstigt i och för sej när hon är världens bästa mamma   

Men det är ändå gott med en egen vrå, jag är ju trots allt 23 år och flyttade hemifrån när jag var 14-15 år. Så jag är van vid det! 

Men jag återkommer igen om hur det gått!!


Nu ska jag pyssla lite....


--pillan--

Av Pernilla - 22 mars 2010 09:46

Ja Maria jag ska försöka blogga lite mer   hehe... Men veckan som gått har vart fullspäckad med bl.a jobb 7 dagar i rad och annat påhitt som gjort att data tiden fått stå åt sidan. 

+ att min data är fortfarande ur funktion .... Får sno mammas lite.


Idag däremot är jag ledig. Hade ganska många timmars sömn att ta igen då jag gått med huvudvärk pga trötthet. 

Så idag får jag återhämta mej sen veckan och bli pigg på nytt så jag kan ta nya tag för den kommande veckan. 

I helgen har min syster vart hos mej och ridit Calle. Så himla roligt och gulligt att hon kommer och hjälper till   

Igår red vi ut tillsammans. Det är ändå något av det roligaste. Att få rida ut med sin syster. Eftersom jag står i ett så fint stall med goa stallkompisar så får jag lov att låna häst just för att vi ska kunna rida tillsammans. 

Igår blev det ett lån av Sara.

   Jag och Sara 


  Maria och Calles läckra rumpor


   Maria och Calle 

Sen längtar jag också till att paddocken är tinad så man kan rida där. Härligt och rida ut men himla gott och kunna varva med paddocken. 

Igår när vi red runt Björneröd så fick vi se jädrar va vatten och översvämningar det blivit av detta vädret. På ett ställe var det vatten över vägen så vi fick gå igenom och på ett annat ställe var nästan hela grusvägen under ett hav. Känns lite trist att markerna är och kommer förbli så blöta eftersom Calle hade sån jobbig/svår mugg så är det lite oroväckande. Ja vi får se....


Idag ska jag putsa träns och tvätta lite grejer som ska ut på tradera. Har ju en del nytt som behövs och köpas in så lika bra att få sålt det gamla   


Så nu ska jag nog starta dagen så jag kommer igång och få gjort något vettigt!!


Ha det fint...


--pillan--

Av Pernilla - 17 mars 2010 21:15

Ja det blir ju som sagt inte alltför mycket bloggande från min sida, dels för jag sitter utan dator och dels för att jag jobbar och har fullt upp denna veckan.

Men passar på att skriva några rader medans jag ändå är inne på mamsen data   

Jag har nu nästan bestämt klart hur nästa tatuering ska se ut. Men det är fortfarande liiite kvar på den... Got damn vad jag vill ha gjort den NUUUU.......!!!!! Bara pengarna som saknas, men nu har jag jobbat massa extra denna månaden så kanske att man får undan lite pengar till mitt "tattoo-konto" så att säga. Hoppas !

 

Behöver en del nytt till Calle också, så som regntäcke (och så dom där sadlarna jag pratat om tidigare). Ja, alltid är det väl nåt man tuktar efter? Gu vad jag hade velat vinna lite pengar    Det hade löst mycket!


Hittade några gamla bilder här på mammas data och jag blev lite paff över en bild. Vilka minnen den väckte till liv   

Här är jag och Maria, min gamla bästis sen Dingleskolan. På denna bilden är vi 16 år gamla ! Hahaha.... Herre guuu, lite sus i kupan hade vi allt här. Och hemsket va jag ser kramsjuk ut   

Fest i bygdegården i Tanum om jag inte minns fel.


Sen hittade jag en ganska rolig bild på mej och min förra häst "Lisa" (Clarissa E; Rocky 770) Eller ja, hon ser lite kul ut!


Nä nu får nog Boss kvällskissas och sen får det bli sängen för min del. Trött är jag och imorn är det jobb 7-16,30 som gäller.

Så gó kväll !


--pillan--  

Av Pernilla - 14 mars 2010 13:16

Ja mina uppdateringar har inte vart dom bästa. Men min dator är ju som sagt fortfarande paj. Pratat med LG och inväntar nu ett USB minne på posten som ska återställa felet OM det ligger i mjukvaran. Om nu inte detta funkar så får datan in på service för då är det hårddisken. Hur som haver så försvinner ALLT. Då jag vart så dum och inte kört någon backup (inte skyndat mej med det då det är nästan en ny data)  Så mina bilder och alla andra program blir som borta. USB minnet raderar allt och är det hårddisken så blir det ju samma sak där. Känns mycket tråkigt   

Vart med om detta en gång tidigare, fast det var inte en trasig data då utan då var det jag som var dum igen. Hade ALLT i min killes data och när det tog slut mellan oss så radera han allt och jag fick inte en bild tillbaka. Surt det också. Hade ju egentligen haft MASSA fina bilder som jag nu aldrig kommer få åter.

MEN.... Inte behöver vi deppa för det!

Positiv som jag är så får jag helt enkelt se de så att jag får ta nya fina bilder. Igen.....

Men visst, gamla bilder är ändå minnen.... Skulle vilja se de första bilderna jag tog på Calle...

Har i alla fall några "gamla" bilder kvar och här är en av dom .

Här är bland det första gångerna jag hoppa (förlåt) skutta med Calle


Och en ny bild får ni här.

Nämnde ju tidigare om en box tavla jag beställde på Scandinavium. Häromdagen så fick jag den. Visst är den fin    Fast den är mycket finare i verkligheten! Jag är kanon nöjd och den pryder Calles boxdörr mycket fint!!


I helgen har jag vart ledig, jobbat 8 dagar i sträck så sovmorgonen igår och idag var himla goa. Desto goare med tanke på att jag vart hos Björn!

Men imorgon är det jobb igen som gäller. Jobbar hela nästa vecka. Från mån-sön. Tagit på mej en del extra jobb m.m för att jag har en del som jag måste få sparat ihop till. Bl.a en hoppsadel till Calle och en ny dressyr.


Just nu sitter jag hos min syster i tassemarkerna. Hon och K-J skulle iväg på äventry så jag passar ungarna. Än så länge har det vart tecknat och glass och väldigt lugnt. Så himla mysigt med barn !! Känner dock ändå att det är bra långt kvar tills det blir egna. Haha... Så detta med att passa systers är alldeles lagom   


Nä nu ska jag ta en kaffe . . . !


--pillan--

Ovido - Quiz & Flashcards