pillllans

Alla inlägg under september 2009

Av Pernilla - 30 september 2009 17:12

Ja idag känner jag mej nöjd över mig själv, något jag inte känt på väldigt länge. Jag har fått pluggat klart Handledning och fått den tillbaka godkänd så nu är den klar + att jag fått gjort färdigt kursen Lindrande vård och skickat in så den hoppas vi på också blir godkänd Skrattande

Pluggat HELA dagen, stod upp 9 imorse och har suttit sen dess, men nu blir det snart middag och sen blir det stallet, ridning och insläpp av hästarna.


Glad glad, skuttar vidare.......


--pillan--

Av Pernilla - 29 september 2009 17:14

Vet att jag inte bloggat på länge, har faktiskt varken hunnit eller haft lust till det. Dom senaste dagarna har jag vart lite i ide, struntat i både bloggen och fb o allt annat med för den delen. Känt mej off, vart irriterad på folk som saknar ryggrad trots att jag borde skita i det och låta det vara deras förlust, enbart deras. Skrikandes

Men i vilket fall som helst.. Det har väl i stort sett vart som vanligt annars, med både mej, djuren och allt annat.

Dock har det hänt en del nytt sen jag skrev här sist. Våran BOJ transport hämtades i onsdags och vi är supernöjda/glada Skrattande

  

Lite suddig  bild men.. Ni ser ju ändå. Blev guld dekaler som jag så gärna ville ha så jag är jättenöjd Flört


Sen den 25;e så fyllde världens bästa mamma 50 år Kyss Stort grattis i efterskott !!!!


Kom precis hem för en stund sen nu, vart iväg och shoppat en del idag efter jobbet. Var ner till 3 hästar och fick köpt foder och regntäcke m.m Sen bärde det av till rödets gård så jag fick handlat lite gotta till Boss, älgkotor, lammburgare och gu vet vad det var för godis jag stoppa i påsen till han Oskyldig

Så nu kan båda mina älsklingar äta gott här framöver, hehe...


Imorn och på torsdag är jag ledig, gu så gott Tungan ute  Ska inviga transporten på torsdag då jag tänkte åka iväg och träna, se vad Calle tycker om den men är övertygad om att den får godkänt Flört


Nää jag får nog stoppa lite i magen och sen åka till stallet för att tillbringa några kvällstimmar där. Men återkommer nog senare ikväll  !


--pillan--


Av Pernilla - 21 september 2009 14:20

Tar mej lite tid att blogga, inte ens hunnit med det dom senaste dagarna... Tyst  Har fullt upp - as usual.

Min helg har vart lite hektisk men bra. I fredags så hoppa jag Calle igen, hoppade lågt och tränade på att få tillbaka honom efter hindret då det är lite sisådär med den saken. Han sticker absolut inte sin väg men han blir stark och ligger på. Det gick jättebra och vi lyckades fint med uppgiften. Dock efter hindret och svängen en gång så gjorde vi en vurpa. Vi skulle galoppera ur svängen och antar då att Calle snubbla till eller nåt? Frambenen försvann inunder han iaf och bogen slog i backen och jag for åt sidan. Det gick jättebra trots allt och Calle klarade sej bra. Dock har jag fortfarande lite ont i nacken, men det ger sej väl. Satt upp och hoppa lite till och det gick fint!!

Hela helgen har jag jobbat, fredag kvällen blev lugn men lördagen blev mer vild, haha Skrattande Började med kalas slash bröllops fest hos syster, MYCKET trevligt. Sen for vi (jag & tre kompisar) vidare till Baden. Var hemma halv 5 på söndag morgon. Hehe... Hade skitskoj!!

Calle har fått vila under helgen, han har dels behövt det och dels har jag inte hunnit med. Men idag ska vi plöja igenom dressyr tjafs tänkte jag. Från och med idag så stallas Calle också in. Idag är ju kallare än vanligt och det sägs ju bli skitväder i veckan.

Kom nästan precis hem ifrån jobbet så nu ska jag äta lite...

Ha de fint !!!


--pillan--

Av Pernilla - 18 september 2009 12:01

Pust, känns som jag aldrig kommer bli färdig med skolan. Skrikandes È så jäkla le på det så om ni bara visste. Inte skam ger jag upp men motigt känns de... Ska försöka få gjort mycket här nu idag då jag är ledig från jobbet.

Imorse var jag ut till Calle och tog av han sitt natte täcke och oj oj så kelen han var. Stod och mös med han länge i morgonsolen - det är livskvalitet det!! Kyss Han har det senaste blivit mycket mer mysen och puss sjuk av sej. Inte klagar matte över det, hehe Flört

Nu ska jag verkligen försöka plugga och få en del gjort, till eftermiddagen blir det hoppning på Calle och det med utspökade hinder Obestämd Hehe...

Vad tycks om min nya header? Det är min syster C som är så duktig, tack syster Skrattande


--pillan--

Av Pernilla - 16 september 2009 11:32

Vad fin Calle var i traven igår. Jag satt ner, med stark betoning på satt Flört i traven på en samlad, lösgjord häst med faktiskt riktigt trevlig takt o tempo. För en gång skull gick det flera varv som jag inte behövde rida i varje steg utan att han gick där trevligt och jag kunde tänka lite på mej själv, på min sits och därav lyckades jag sitta ner också. När Calle går samlat i ett bra tempo så går det. Men så fort han tappar det och blir lite ryggspänd så är han världens skumpigaste. Det tycker jag verkligen. Träning givetvis men känns kul dom stunderna då allt börjar klaffa Skrattande  Först red jag ut en sväng med K (nya tjejen i stallet som kommit med hennes två mycket söta ponnier) och sen red vi en stund i paddocken.

K och jag är vänner sen tidigare men alltid haft våra hästar i olika stall och därav aldrig ridit ihop så, så det känns ju skoj att vi kan göra det nu.

Idag ska jag jobba kväll så börjar kl 16, ska åka ut om en stund och rida. Rida ut blir det nog med ett par låga skutt i paddocken, imorn tänkte jag longera honom och på fredag är det hoppning igen som gäller. Ska bygga upp några "skrämsel" hinder då med presenning, blommor och färgglatt. Ja allt som Calle kan tänkas titta mycket på. Lite träning inför tävlingen, vi har ju "bara" hoppat mest vanliga hinder och tunnor m.m Så får nog börja spöka ut hindrena lite Tungan ute

Hade vart fint och hittat hoppsadel också, men men... Först tyckte jag inte det var så kul att rida dressyr i min hoppsadel men nu tycker jag inte det är lika kul att hoppa i min dressyr sadel. HAha... Obestämd

Hoppas transporten hinner komma till tävlingen, hade ju vart perfa och fått invigt den då. Den skulle ju preliminärt komma den 25;e så vi får hålla tummar o tår för detta Skrattande

Nä nu ska jag få gjort lite nytta tror jag... Ni får ha en trevlig dag!!


--pillan--

Av Pernilla - 15 september 2009 16:41

Lite bilder sen ridningen igår. Kommer mer  Tungan ute


          


--pillan--

Av Pernilla - 14 september 2009 13:35

Har ganska fullt upp, känner inte mycket till fritid i mitt liv förtillfället. Men jag älskar att ha och göra så mysigt det! Igår var det fixar dag i stallet, det blev kl 11-18 så jag var helt slut när jag kom hem, mest i högerarmen efter att ha bonkat i stolpar med gummi klubban. Men mycket blev gjort så vi kan vara nöjda Skrattande  Åkte hem och åt efter det och vilade men fann aldrig orken till ridning så Calle fick en vilodag. En ganska välförtjänt sådan, han har ju gått varje dag nu så. + att igår så bytte vi hagar på pållarna så nu fick dom en stooooooor med maaaaassa gräs så han gick nöjt och åt. Flört 

Idag så blir det hopp träning på busen, senare till e.m Jag har vart in på klubben nu på morran och nu ska jag få satt mej och pluggat. Min syster M kommer och ska vara med och hoppa Calle idag, vi har beslutat oss för att starta honom varsin klass den 27;e. Himla kul att vara två, se på varann och hjälpas åt lite. "Tävla" mot syrran, haha. Hon slår mej nog i hoppningen och jag tar nog henne i dressyren, eller vad säger du M? Flört  Kul ska det då bli.

Men jag återkommer ikväll om hur hoppningen på Calle gick, det blir ju trots allt M´s första gång på Calle över hinder Skrattande  JJJAAAAA, det slog mej precis (mitt smarta jag) haha. Att nu när vi åker ut två st ikväll så kan vi ta kort på varann = hopp bilder!!! YES, har ju bara hoppat ensam så knappt en enda bild ju. Åh vad kul. Får ni bildbevis ikväll också, hehe...

Ha det gott så länge !!!


--Pillan--

Av Pernilla - 12 september 2009 21:11

Ja visst har det vart skönt nu när vädret har vart bättre, känns med en gång. Jag är en riktig väder människa och kan få oanad energi i kroppen bara av att det är sol och fint Cool

Idag red jag ut Calle i skogen - barbacka. Hur mysigt som helst. Iförrgår red jag ut han en halvtimme och sen blev det hoppning i paddocken. Igår gick han ett dressyr pass i paddocken så idag kände nog vi båda att vi ville "slippa" paddocken. Vi tog en från min sida ofrivillig galopp ute idag. Vi har fått två nya hästar i stallet och tänkte då Calle var sååååå nyfiken på dessa nykomlingarna att vi skulle rida förbi deras hage på andra sidan vägen och "spana lite" Skrattande  Sagt och gjort, Calle fick blåst upp sej lite och visat upp sej så red vi förbi dom och fortsatte uppför backen, tänkte fortsätta trava då vi tränade mycket på nedsittning (givetvis kanske när man är utan sadeln Flört) och hörde snart ett sånt dönande i backen. Då kom ju dessa nya hästar i full perra. Herre gud, haha... Därav min och Calles galopp resten uppför backen. han blev ju hel taggad Tungan ute

Imorgon blir det hoppning igen. Får tränas nu inför klasserna han ska gå den 27;e.

Nu ska jag bädda ner mej och glutta på massa avsnitt av Laguna beach, blir snart The hills. Imorgon blir det stallet hela dagen då vi har fixar dag där. Då ska det röjas, fixas och donas Glad

Ha det gott !!!

   


--pillan--

Ovido - Quiz & Flashcards