pillllans

Alla inlägg under augusti 2009

Av Pernilla - 15 augusti 2009 23:57

Beslöt mej för att vara hemma ikväll trots allt. Känner inte för att träffa nåt folk, orkar nog inte med det. Vill bara vara för mej själv. . .

Suttit i sängen och slappat hela kvällen. Sitter och skriver på msn med min storasyster Tina nu (som för närvarande sitter uti vardagsrummet, ca 3 m utanför min dörr) och vi drar skämt på msn som vi sedan hör hur väl den går hem eller inte. Hörs hur vi sitter här och knappar och fnittrar... LOVE YOU the most darling !  <3


Vet ni vad det absolut finaste è i mitt rum ?

Jo.....  Boss  <3 <3

Min underbaraste nallebjörn är han. . . Nu är han dessutom en sovande, snarkandes nallebjörn. Ligger helt utslagen nedanför sängen.


Fan, hade velat sätta på en bra film, en riktigt bra film. Men servern ligger nere och jag har ju redan sett dom som ligger på datan. Mupp också . . .

Men kanske att Tina har nåt på sin data därute så vi kan titta på nåt ihop ? 

Visst vill du de Tina !? *blink blink*


Puss


Av Pernilla - 15 augusti 2009 18:36

. . . hell !!!

Fick bara sådär poff en känsla av att vilja gå ut ikväll iaf, baden. Ja det hade vart skoj ju.. Hm, nu blev de lite jobbigt. Ja vi får se.. Ska iaf strax dra mej ut mot stallet. . .

Puss

Av Pernilla - 15 augusti 2009 15:59

Ligger nerbäddad i sängen, gjort de nästan hela dagen... Var på Mollsen igår, wärdshuset och det va skoj. Tog ett par öl hos M efteråt innan det blev hem och få lagt sej. Känner mej riktigt trött och seg idag och här è ju sånt trist väder så känns ingen större mening att göra så mycket idag. Blir ingen ridning heller, här blåser och regnar på tvären. Dom snackar om storm till kvällen!? Får nästan god lust att ställa in Calle inatt i såna fall.

Nä nu ska jag nog sätta på en film och bara vara resten av dagen. Ingen utgång för min del ikväll . . . Så behöver ni chaufför kan ni ringa =)

Puss

Av Pernilla - 14 augusti 2009 02:29

Precis tittat klart på film, Bill nånting hette den. Drama komedi med Jessica Alba. Den var bra, rolig! Men nu è ju kl redan halv tre nästan så får nog ta och stänga igen mina söta ögon nån gång...

Hoppas ni sussar gott <3


Åh imorn är det helg. Sista semesterhelgen... Vet ni vad som hade suttit fint då!? Jo....


 


puss

Av Pernilla - 13 augusti 2009 21:43

Precis vart ute på en lååååång promenad med Boss. Stackarn ligger helt utslagen under hans vattenskål. Blev lite längre runda än vad jag först trodde. Men ibland är det så fruktansvärt skönt, man kan gå och gå i all evighet känns det som. Så lyssnar jag på MIX under tiden och de bitar av promenaden som sker i skogen så händer det att jag sjunger med, haha.... Ljuvligt i alla fall!! Jag funderar på väldigt mycket när jag är ute och går, inte så det blir jobbigt krävande utan mer att jag får mej mina tankeställare. Dagens ämne som for genom huvet på mej var vänner, vad är egentligen vänner!? Jag är väldigt besviken förtillfället, på många. Ser inte mej själv som något offer som blivit "utan" dom utan de è ju deras förlust. Men vad trist hur allt kan bli, hur allt kan ändra sig. Sen gick det väl lite tankar i huvet på mej om att lämna ön, men det gör det ju sådär ibland. Känner väl att jag behöver komma iväg till ett nytt ställe med bara nytt folk och där ingen känner mej. Men så känner man sej ju lite "fast" här pga diverse omständigheter. Det är inte lätt, halva mej vill härifrån NU innan paniken hinner sprida sej medans min andra halva vill stanna, fortsätta i denna "trygga" men alltför vana miljön och umgås med de lilla kända folket här som faktiskt är stjyssta.

GAAHHH, jag blir galen av alla tankar. Borde ju egentligen strunta i vilket och bara fortsätta mitt race utan alla andra dårar som sviker än. Its YOUR lost, all yours !!

Känner mej som en trasdocka förtillfället, a ragdoll baby a ragdoll !


PEACE   WAR


Av Pernilla - 13 augusti 2009 19:28

Stannar här, tills vidare iaf... Så hang in HERE :)

Puss

Av Pernilla - 13 augusti 2009 16:54

Trött idag med, körde lite folk till uddevalla igår. Trädgårn av alla ställen, lagom kul att stå där nykter, oiordninggjord med bara massa fulla 18-åringar. Nää verkligen inte mitt typ av ställe att hänga på. Det enda positiva med att fylla 23 nu i augusti, är att kunna gå till Baden i vetskapen om att man till 110% kommer in =)


Idag gjorde jag och min syster M slag i saken. Detta som vi gått och funderat och kikat på är nu under förhandling. Vi har nämligen beställt efter en sprillans ny Boj vagn efter våra behag =)  Känns skitkul...!! Det blir en extra hög, extra bred Boj bravo med gulddekorer och diverse fina tillbehör. Vi ska skriva våra namn på varsin sida också i guld. Blir nog riktigt fint! Jag tycker, likaså min syster att Boj är helt klart den bästa vagnen och vi har ju också verkligen stött på deras trevligaste, mest serviceinriktade försäljare också tror jag!? =) Längtar tills våran vagn anländer. Ska skäcken ut och åka, ofta!!! Haha... 


Apropå skäcken.. Idag slogs det på tappskon som han lyckats få av sej. Det kom ju ett sånt härligt åskeväder i lagom tid då jag anlände till stallet. Hann inte mer än knäppa fast Calle så kom det en sån j-a smäll så Calle slängde sej och jag märkte på han att han vart nervös under dom största knallarna och blixtrarna. Stackarn.. Han ville inte alls stå inne i stallet själv under detta vädret, fick höja radion men ändå stod han och skria nervöst. Hm, tur att inte jag är åskrädd utan att jag kan förmedla ett lugn till han när det smäller så =) 


Men nu har jag fått ätit lite middag, så nu ska jag smälta maten framför studierna och sen blir det en långpromenad.


Kram <3


Av Pernilla - 12 augusti 2009 19:42

Vilket duktigt plugghuvud jag vart idag. Fått gjort massa, fasen va gott. Om det nu blir sol och fint imorn så SKA jag till stranden. Så ska plugga hela kvällen så jag faktiskt kan vara lite "ledig" imorgon. Så har jag fått vart ute på en liten joggingtur idag också och en liten skogspromenad med mamma och nu om nån timme ska jag ta mej en promenad runt ellös. Känner mej så aktiv och redig *klappar mej själv på huvet* och tänker duktig flicka =)


Nu ska jag återgå till plugget innan den där kvällspromenaden blir av...

Kram <3

 

Ovido - Quiz & Flashcards