pillllans

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Seg idag . . .

Av Pernilla - 13 augusti 2009 16:54

Trött idag med, körde lite folk till uddevalla igår. Trädgårn av alla ställen, lagom kul att stå där nykter, oiordninggjord med bara massa fulla 18-åringar. Nää verkligen inte mitt typ av ställe att hänga på. Det enda positiva med att fylla 23 nu i augusti, är att kunna gå till Baden i vetskapen om att man till 110% kommer in =)


Idag gjorde jag och min syster M slag i saken. Detta som vi gått och funderat och kikat på är nu under förhandling. Vi har nämligen beställt efter en sprillans ny Boj vagn efter våra behag =)  Känns skitkul...!! Det blir en extra hög, extra bred Boj bravo med gulddekorer och diverse fina tillbehör. Vi ska skriva våra namn på varsin sida också i guld. Blir nog riktigt fint! Jag tycker, likaså min syster att Boj är helt klart den bästa vagnen och vi har ju också verkligen stött på deras trevligaste, mest serviceinriktade försäljare också tror jag!? =) Längtar tills våran vagn anländer. Ska skäcken ut och åka, ofta!!! Haha... 


Apropå skäcken.. Idag slogs det på tappskon som han lyckats få av sej. Det kom ju ett sånt härligt åskeväder i lagom tid då jag anlände till stallet. Hann inte mer än knäppa fast Calle så kom det en sån j-a smäll så Calle slängde sej och jag märkte på han att han vart nervös under dom största knallarna och blixtrarna. Stackarn.. Han ville inte alls stå inne i stallet själv under detta vädret, fick höja radion men ändå stod han och skria nervöst. Hm, tur att inte jag är åskrädd utan att jag kan förmedla ett lugn till han när det smäller så =) 


Men nu har jag fått ätit lite middag, så nu ska jag smälta maten framför studierna och sen blir det en långpromenad.


Kram <3


 
 
maria

maria

13 augusti 2009 20:27

Känns jätte skoj =) NU är den beställd!!! Sedan blir det ut o tuta o köra...

http://www.mariascarpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 14 mars 2017 07:37


Igår var vi kollegor ut till Gullholmen för att äta gott och umgås. Det var supertrevligt! Jag och några till valde sista färjan hem vid 21 och vissa sov över i stugan som vi bokat.  Men dels var jag ändå nykter och sen är det lite svårt att lösa m...

Av Pernilla - 13 mars 2017 10:45


Hemkommen från barnmorskan nu, fick träffat min nya idag eftersom den förra har slutat precis och börjat jobba i Uddevalla istället. Lite knepigt att göra ett byte såhär sent i graviditeten, men såklart så går ju det bra med. Hon var jättetrevlig den...

Av Pernilla - 12 mars 2017 06:30


    Alltså hur fin morgon? Björn ska ut i skogen om någon timme och jag och Holly har lite mysmorgon framför tecknat. Hon ska få stekfrukost snart och jag ska dricka kaffe innan jag intar min frukost, yoghurt. Jag är redan lite trött på flytan...

Av Pernilla - 11 mars 2017 07:55

Den rubriken kändes extra skön att skriva, haha. Nu är tandläkarbesöket gjort och jag kan beskriva det som hemskt jobbigt. Men 1 ½ timme senare med två tandläkare så var tanden ute i alla fall. Trist bara att den skulle ha så dålig tajming och behöva...

Av Pernilla - 10 mars 2017 08:30


Ja alltså. Värken blir bara värre och värre så idag har jag fått en akuttid till tandläkaren för att dra ut den onda visdomstanden. Behöver jag ens nämna hur jävla nervös jag är?  Men det är otroligt skönt att få gjort det idag, att slippa gå och h...

Ovido - Quiz & Flashcards