pillllans

Alla inlägg under augusti 2009

Av Pernilla - 2 augusti 2009 04:01

Drog till puben förut, en sväng. Helt ok, något som var riktigt kul var att jag träffade en gammal bästis till mej. Vi umgicks JÄMT förr, var alltid i stallet, jobbade på ridskolan, red, hon hade sommarhästar och vi hade svinkul. Inte träffat henne på flera år då hon bott utomlands. Fasen vad skoj och få träffat henne igen. *glad*  Träffade faktiskt några till som jag inte sett på jääättelänge, sånt e alltid kul.

Nu ska jag äta varma mackor, lite hungrig. Sen ska jag sova. Imorgon blir en (nästan) heldag i stallet med min Calle. Åh vad mysigt (och lite bråkigt) det kommer bli <3    =)

Så nu ska jag mumsa och jag hoppas ni sover gott efter en härlig lördagkväll....

Puss och tjoohoooooooo


Av Pernilla - 1 augusti 2009 21:40

Hm, bloggagratis.se har vart nedstängt hela e.m men nu funkar det så får skriva lite nu. Idag har jag vart på premiering, tittat på massa fina hästar och pratat med lite hästfolk man känner. Trevligt !!

Sen åkte vi till "middle of nowhere" ((myckleby)) för att hälsa på min syster och ta en fika då hennes dotter fyllde 2 år idag, stora tjejen nu. Gu vad fort det går, allt går fort, FÖR fort. Speciellt sommaren. 

Sen kom jag inte mer än hem så bytte jag om och for till Calle. Då paddocken var översvämmad till stor del idag med så red jag ut en sväng. Dock så skedde dagens sadelprovning i paddocken. Den gick, förhoppningsvis ganska bra. Sadeln låg bra på men är liiiiiite osäker om den är liiiite för smal!? Ska kika mer på detta imorn, tänkte ta med sadeln till lägret så kan ridklubbens expertis ge sitt omdöme!Det är en stubben i alla fall, om ni ville veta!? =)

Annars var den jättego ridtur, dock något kort men.. Fick travat igenom honom och tagit ett par galopper ute. Han var pigg och glad och jag lät han vid ett tillfälle i galoppen sträcka ut benen vilket var mycket uppskattat =)

Efteråt spolade jag benen (igen) försöker ju träna på detta så han är lättare att duscha. Hm, efter idag så är jag gott övertygad om att både kedjan och bremsen åker fram imorn vid duschen. Haha, nädå skämt åsido. 

Han är (sen jag köpte honom) en "varannan dag" häst när det gäller vatten. Ena dagen tittar han på mej som att; "Men hallå? Som att jag skulle bry mej om slangen och vattnet?"  och andra dagen så har han hoppat i sin nervösa åsnedräkt och bara VÄGRAR. Slänger sej, är jättelöjlig med vattnet och det slutar med att vi får tjafsa och ta en diskussion innan spolning. Hm, jag får helt enkelt träna mer än vad jag gjort. Det ger sej...

Nu när jag inte fick "rida igenom han dressyrmässigt" idag så hoppas jag att paddocken är såpass torr imorn för då får det bli en genomkörare där!


Nu sitter jag med en grogg bredvid mej, min "livsdryck" razz & pk =)  Tror jag går ner till puben en sväng sen...!? Får se. 

Har massa bilder tagna från dagens aktiviteter men orkar nog inte lägga in de nu... Visar väl nåt imorn kanske....


Nä nu ska jag fortsätta slurpa gott så, ha en trevlig kväll !! 


Kram <3

Av Pernilla - 1 augusti 2009 07:46

Här är SOL idag, SOL SOL SOL SOL SOL  ÅÅÅÅHHHHH vad jag e glad nu. Vad härligt, fint väder igen. Inget regn...! =)

Jag och mamma ska om en stund åka in på premieringen. Ska bli skoj!!

Vad ska ni hitta på då ? 

Kram <3

Ovido - Quiz & Flashcards