pillllans

Alla inlägg under augusti 2009

Av Pernilla - 9 augusti 2009 21:58

Ja gu vilket hejdundrande väder här är. Åskar och blixtrar som bara den.. Ska snart dra ur datan, lägga mej tror jag. 

Slänger in några bilder på mej o Calle sen lägret på ridklubben.....

Visst är vi fina :)



Lite svettiga efter en timmes dressyr träning....





Kram o god kväll på er <3


Av Pernilla - 9 augusti 2009 16:56

Idag är jag trött. Känner mej lite små hängig, sådär så man vill bädda ner sej framför en bra film. Kanske får göra det ikväll =)

Hade iaf trevligt igår.. Blev några öl med kompisarna!


Nu har jag precis vart ute i stallet med K & H =)  H har ridit Calle för första gången. Tanken är att om dom nu trivs med varandra d.v.s, att H ska rida Calle ibland. Jag har ju vart medryttare på K`s häst tidigare och ridit mycket med H. Men dom fick tyvärr ta bort sina två hästar tidigare i våras så förstår att det känns tomt för dom.

H red i alla fall Calle väldigt bra idag. Det är aldrig lätt att sitta upp på en ny häst och finna alla, ibland "luriga" knappar på dom. Men det gick bra så hon ska följa med ut snart igen och rida honom. Så det känns skoj ! H går ju på ridskolan men visst är det skönt att få känna lite "eget", kunna rida själv, rida ut och göra lite som man vill =)  + att jag får lite avlastning så jag hinner plugga klart m.m. 


Men nu ska jag fortsätta plugga vilket blir den enda sysselsättningen för mej resten av denna dag.

Kram <3


Av Pernilla - 8 augusti 2009 16:38

Behöver lite action ikväll. Supa loss lite och bara vara. Dricka kalla öl i denna värmen med goa kompisar. Nice!

Going nuts here... Sitter och försöker råplugga trots att jag tappar fokus totalt emellanåt. Det är då jag hamnar på fb eller här på bloggen ;)

Fått pluggat ute på altan en stund idag, lyckas slå två flugor i en smäll. Plugga & få liite färg =)  Inte fel, känner mej gott vit och blek och ful efter julis deprimerande regnväder. 

Nä får väl så sött återgå till pluggandet i kursen geratrik , läran om ålderdomens sjukdomar och behandling. Ganska kul kurs faktiskt, precis läst in ett helt kapitel om faktorer som påverkar sexlivet för äldre. Säger bara en sak; stackars dom gamla.... Banne mej inte lätt.... 

Nä puss o tjo på er! Ha det lovely..... <3


Av Pernilla - 8 augusti 2009 12:28

Underbart väder idag med. Härligt !! Sitter ute på altanen och pluggar, har tre frågor kvar bara på en kurs men så kör jag fast - big time. Fixar f-n inte frågorna så lämnar dom tre så länge så har jag börjat på nästa kurs som är Geriatrik. Bara hunnit gjort 4 frågor men kursen verkar ganska kul. Men vad jag längtar tills jag är färdig, slippa ha massa skolarbete hängandes över mej jämt och ständigt!

Denna dagen kommer i stort sett bara innehålla plugg för min del, förutom till kvällen. Då tar jag en paus och sticker och rider Calle. 


Hoppas ni har en härligare dag i solen utan massa "måsten"....

Kram på er <3


Av Pernilla - 7 augusti 2009 14:12

Stod upp 7 imorse och åkte till ridklubben. Red Calle i paddocken vilket tack vare H gick jättebra. Han gick bättre än vad han gått tidigare i veckan. Sen red jag ut en sväng och skrittade av honom. Jag ser verkligen upp till H, hon är min idol i hästvärlden =)  Så jag är nöjd och mitt självförtoende som fick sej en rejäl törn igår steg verkligen idag tack vare H. Fick pratat en del och fick massa tips utav henne. Kanon...!

Sen kom syster så vi lastade Calle (som tog 5 min bara igen) och körde hem honom och efter det åkte vi hem till min syster och tog en fika =)

Nu kom jag nyss hem så ska ta en dusch, se om jag hinner plugga nåt och sen ska jag åka och passa systers barn en stund....

Ikväll vette sjutton vad som händer.. Sova i hyffsad tid för en gång skull kanske...!? 

Kram <3


Av Pernilla - 6 augusti 2009 23:29

Känner mej totalt värdelös inom hästvärlden efter denna kväll. Orkar inte ens skriva nåt om de. Imorn ska jag åka till klubben och hämta hem Calle....

God natt

Av Pernilla - 6 augusti 2009 10:06

Sol idag igen, helt otroligt! Imorse var jag och Anna in till klubben och fodra + släppte ut våra lägerhästar. Ikväll är sista kvällen på ridlägret, känns jättesorgligt för både jag och Calle har skitkul + att vi lär oss oerhört mycket. Ikväll ska vi få titta på två st riktigt fina dressyrhästar i svår klass för och se swhvunget och samlingen på hög nivå. Ikväll åker de flesta hem men jag stannar med Calle tills imorn så kör vi hem han på förmiddagen. Tänkte rida honom imorn på morgonen innan hemfärd. Skritta ut honom lite och rida runt anläggningen så han får se lite och sen rida igenom honom och mjuka upp han lite i paddocken.

Just nu befinner jag mej i ingenstans igen, sitter hos min syster och passar hennes barn med mamma här i tassemarkerna. Min syster och hennes kille håller på att lägga grus runt stallet och gör iordning. Blir verkligen skit fint!!

Men nu ska vi ut med ungarna en liten sväng...

Ni får ha en riktigt härlig dag i solen!!!

Kram <3

Av Pernilla - 5 augusti 2009 23:24

Kom ganska nyss hem ifrån klubben. Kvällens pass på Calle gick sååååååååå bra. Enligt mej själv, en jätte skillnad från igår. Jag är verkligen helnöjd och inte bara över honom utan också över mej själv, fast inte lika mycket som över Calle =)  Dock så går galoppen i 120 knyck så det får jobbas på. Jag fick mej ett gott skratt förut på lektionen, trodde nästan det skrattanfallet skulle lyckas få av mej där en stund. Haha.. Vi red på volterna, jag på C volten så galopperade vi. Vilket går fort, fööör fort på Calle. Så kläcker min fina tränare ur sej något i stil med om att man kan bara genom att se min ridning därav kunna ana min körning. Han påpekade att om man skulle möta mej i en rondell så skulle det vara med livet som insats. Haha.....

Nä nu är jag trött och jag har satt kl på halv 7 för då ska det faras in till klubben och fodras och släppa ut gulle pållarna.

Lägger in några bilder från idag, visst är vi fina!?






Natti........


Ovido - Quiz & Flashcards