pillllans

Alla inlägg under augusti 2009

Av Pernilla - 23 augusti 2009 15:40

Inte haft tid till och blogga, eller lust heller för den delen. Funderar på att sluta skriva här... Får se...

Igår var jag ut iaf, efter jobbet som slutade 22. Hamnade på puben det sista och jag hade en trevlig kväll. Var ut i fredags också, samma där. Puben.

Idag var jag ner på rassy och kollade båtar då det vart öppna varv här denna helgen, och jag har bestämt mej för att gifta mej rikt. Jag ska ha båt, hus, husvagn och hela kitet. 

Nu ska jag ner till jobbet, börjar 16. 

Ha det gott!


--pillan-- 

Av Pernilla - 21 augusti 2009 18:53

Kom precis hem ifrån stallet. Idag red jag ut en sväng på Calle och sen hoppade vi i paddocken. Det var riktigt skoj och på tok för länge sen vi hoppade. Han hade nog minst lika roligt (om inte roligare, hehe) än mej. Red lite lösgörande och lite volter och hopp hopp hopp. Sååååå kul och jag är såååååååå nöjd över honom. Nu ska jag in i duschen och göra mej iordning för ikväll blir det till att dricka några kalla....

Ha en riktigt mysig fredag kväll!!


--pillan--

Av Pernilla - 21 augusti 2009 12:51

Idag är jag ledig, gott det, och imorn fick jag bytt ifrån min dag till kvällen så ikväll blir det nog att dra ut en sväng. Ska få pluggat idag också, måste det! Sen ska jag ju ut och rida också.. Igår red jag i paddocken och Calle var till en början lite envis, lite uppblåst och nojig. Vet inte varför men det släppte fint sen i alla fall och tillslut gick han riktigt fint. Galoppen var helt underbar, mjuk och hyffsad i form, fick ner han i en låg form och han var avslappnad. Så jag är jättenöjd över gårdagens pass.

Nu sitter jag och kollar runt på tatueringar, vet en säkert som jag ska göra men vill ha fler. Det č så snyggt!!! 

Men nu får jag sätta igång och plugga.. Annars kommer jag aldrig igång...

Ha en trevlig fredag allesammans =)


--pillan--

Av Pernilla - 21 augusti 2009 12:51

Idag är jag ledig, gott det, och imorn fick jag bytt ifrån min dag till kvällen så ikväll blir det nog att dra ut en sväng. Ska få pluggat idag också, måste det! Sen ska jag ju ut och rida också.. Igår red jag i paddocken och Calle var till en början lite envis, lite uppblåst och nojig. Vet inte varför men det släppte fint sen i alla fall och tillslut gick han riktigt fint. Galoppen var helt underbar, mjuk och hyffsad i form, fick ner han i en låg form och han var avslappnad. Så jag är jättenöjd över gårdagens pass.

Nu ska jag sätta igång och plugga.. Annars kommer jag aldrig igång...

Ha en trevlig fredag allesammans =)


--pillan--

Av Pernilla - 19 augusti 2009 13:56

Kom hem från stallet för en stund sen. Red ut Calle till en början, galopperade fram honom och red sen in en stund på banan. Red där ganska aktivt 20 min innan jag avslutade ute på ängarna. FY säger jag bara vilken pärla han var idag. Han var så pigg och härlig ute, lyssnade jättefint. Inne på banan likadant men så mjuk, pigg och han trampade på riktigt bra. Fick han riktigt lösgjord och fin så jag är jättenöjd. Sen när jag red ut igen så tog jag en galopp uppför ena backen och vi båda kände att vi ville öka, samlade upp han innan jag ställde mej i fältsits och släppte efter rejält på tyglarna och bara drev. Calle spetsade öronen och ökade rejält, fick sträcka ut på benen ordentligt. Åh vad underbart det var. Sen red vi en sväng på långa tyglar och bara njöt, jag och mitt hjärta.

Efteråt släppte jag han i den nya hagen och Calle såg överlycklig ut med massa nytt gräs framför sej så nu går han och tuggar i en takt han knappt hinner med =)

Nu har jag hunnit med en kaffe, ska göra mej iordning för jobbet. Laga mat, äta och sen ta en promenad till jobbet. Slutar 22 ikväll och imorn jobbar jag bara 7-11. Ha det gott !!

 

--pillan--

Av Pernilla - 18 augusti 2009 22:59

Idag var första jobbdagen. Kändes helt ok, tar nog dock några dagar innan man kommer in i det igen. Men det blir nog bra... Sitter och försöker plugga också, vill ju fortfarande bli färdigutbildad så jag kan släppa skolan OCH få högre lön givetvis. Hehe...

Idag red inte jag, utan det gjorde H min medryttare. Calle hade tydligen vart lite envis idag men han kan ju vara det + att hon har ju inte ridit han särskilt många ggr så han testar nog hennes gränser lite kan jag tro!?
Var dock ändå ut till stallet idag och fick gjort iordning en ny hage till Calle, vill ju gärna att han äter så mycket bete som det bara går (nästan). Han behöver det. Så imorgon efter träningen så släpps han där. Tänkte hoppa lite imorn, skutta snarare. Hm, jobbigt att hoppa runt i en dressyrsadel. Önskar mej hitta en hopp snart. Hade underlättat om jag fick sålt mina två sadlar som jag har hängandes här till ingen nytta, haha..  Ja det är då mycket man vill ha. Men nu är i alla fall transporten beställd! Fasen vad gott det ska bli. Ut och åka ofta och alltid ha möjligheten att bara vakna upp på morgonen och känna att IDAG vill jag åka iväg och träna. Så mycket enklare med egen transport än att hitta en och hyra, lämna och hämta o.s.v Nä detta kommer bli så smidigt....
Annars har det väl inte hänt något nytt här hos mej!? Vart ganska lugnt.... Faktiskt.
Känner mej inte på topp för att skriva särskilt mycket faktiskt.. Ska försöka få pluggat ett par frågor till innan jag släcker nattlampan....

--Pillan--

Av Pernilla - 17 augusti 2009 15:01

Tog inte lång tid.. Blogspot har redan muppat sej ett par ggr för mej, inte publicerat inlägg m.m Så jag kommer tillbaka hit iaf.....

Av Pernilla - 16 augusti 2009 10:24

Stod upp för en stund sen, hunnit få i mej lite kaffe vilket alltid är prio 1 på morgonen. Känner mej riktigt trött, hade lätt kunnat sova nån timme till. Men ska åka och hämta ett nygift par och köra hem dom har jag lovat. Så fick snällt gå upp i alla fall. Men jag piggnar väll snart till kan jag tro. Ska sätta mej och plugga när jag kommer hem. Har en del att göra. . . Här är ju skitväder idag med, blåser och regnar som 17. Så det får bli en innedag idag med. . .

Nä nu ska jag göra mej iordning lite!

Puss


Ovido - Quiz & Flashcards