pillllans

Alla inlägg under juli 2009

Av Pernilla - 21 juli 2009 14:01

ja det var ju måndagsklubben igår så ja var på magasinet. Jag hade riktigt kul. Det var mycket folk och det var mycket kompisar men även en del okänt. Blev lagom sus i kupan också så jag var på G =) 

Idag har jag dock legat såhär utslagen.... Mamma var så söt och fota mej..

Så det blir en lugn dag idag. Ridning lite senare förhoppningsvis om det avtar och blåsa så förbannat. Helst av allt skulle jag bara vilja köpa pizza, COLA och godis-choklad och bädda ner mej framför en bra skräckis. 

Av Pernilla - 20 juli 2009 17:47

Haha, ja så låter det nu när jag öppnar ölen, pshshhh. Så gott!!

Kom precis hem ifrån stallet. Ridit Calle i paddocken idag och hoppade, skitkul! Märkte redan från start att Calle hade en pigg dag då han inte ens ville stå stilla på gången först. Väl ute i paddocken frusta han, trippa på stället och var oerhört känslig för skänkeln och kommandona. Red fram honom ordentligt och mjukade upp honom och när han kändes fin så red vi på hindret (60cm) och jäklar, blev väl kanske inte överdrivet förvånad när Calle gjorde ett mindre bocksprång efter hindret. Haha... Svängen blev för tok för snäv efter men fick snabbt samlat upp han igen. Red på hindret igen när han kändes fin & lyhörd och denna gången blev det bara bättre. För varje språng vi gjorde så blev dom bara bättre och bättre. På slutet gick han som en klocka i mina bågar runt hindren och anridningar. Jag är nöjd och tror absolut att Calle är det med!! När vi hoppat färdigt och jag red av honom så var galoppen så jäkla fin, rund och samlad på honom. Det gjorde nog susen att få skuttat av sej lite tror jag *fniss*

Men nu ska jag duscha och göra mej iordning så får jag dragit iväg på förfest och sen till mollsen. & Rosy, hoppas vi ses där :)

Ha det gott allesammans och ha en riktigt härlig kväll....!

Puss o kram  <3  Pillllan

Av Pernilla - 20 juli 2009 14:29

Precis upplevt den otroliga vandringen med mamma. Vi skulle ta en promenad runt ellös, Boss fick följa också. Men på hemvägen så fick hon för sig att smita in i skogen och kolla kantareller - BAD IDÈ!! Jaja, tänkte jag och följde efter i sandaler och uppvikta jeans. Got damn, på tre röda sekunder så hade jag hunnit bli lerig, pisseblöt och brännässlemärkt över fötterna. Och inte fan hittade vi några kantareller heller, bara till att inse att det stället är borta, istället för skog så var det rör, grus högar och en j-a massa maskiner. (Dom lägger fjärrvärme här på ön) Annars var det en trevlig promenad!

Inte hunnit göra så mycket mer än... Ska till stallet och rida, försöka hinna plugga lite och sen är det ju måndag = måndagsklubben så det blir förfest med kompisarna och sen till världens ände här på ön = mollsen. Ska bli trevligt !

Det blir dock varken joggning eller nedsittning i trav på Calle idag, har emellanåt problem att ta mej nerför trappen här hemma, haha. Tror jag tagit i lite väl mycket med denna träning. Jaja, ska kännas att man gör någon nytta :)  Aight!?


Av Pernilla - 20 juli 2009 00:08

Jag & mamma dricker öl. Firar semestern, så jäkla gott !




Av Pernilla - 19 juli 2009 19:43

Vart ute och sprungit en sväng, tog himlabacken och runt. Det var ganska gott och uppmjukande trots min träningsvärk, imorn blir det bara raska promenader, inget spring inte... :)

Nu ska jag in i duschen, sen fortsätta plugga.. kram <3

Av Pernilla - 19 juli 2009 15:36

Tog en paus ifrån plugget, igen. Valde då att mysa med min björn under tiden. Jag är helt införstådd med att jag verkligen har det mysigaste, underbaraste, snällaste och lurvigaste på 4 tassar. Han är mitt hjärta, som jag alltid sagt. Han följer mej vart jag än går, tröstar när man är ledsen, skuttar och leker när man är glad. Värmer mej när det behövs och finns alltid där. Jag skulle kunna göra precis vad som helst för denna hunden, han är en så stor del utav mej så om ni bara visste. Den dagen han inte längre finns hos mej, då existerar inte jag heller som en hel människa.......

<3 <3 <3 <3 <3

 






 

Av Pernilla - 19 juli 2009 14:05

Ätit mej mätt på omega 3 nu, åt en hel firre makrill till frukost. Gott ! Sitter och pluggar men har lyckats tappa bort fokus och koncentrationen totalt. Hm, om jag ändå vore plugg smart som syster Tina så hade jag snart vart klar.

Visst, det è ju kasst väder idag med så det är ju gött. Finns inte mycket annat kul och hitta på förutom att plugga. Ska till stallet och rida en svänga sen, fast jag har träningsvärk i både rygg och hela benen. Har nämligen tränat MYCKET på att sitta ner i Calles trav vilket krävs en del, enligt mej. Visst det går fint när han går i form, men så hinner jag inte sitta ner mer än några varv och så fort min balans sviktar så tappar Calle formen helt. Klart han inte orkar gå fint när jag skumpar i otakt uppepå. Men det är träning det...Kära A hörde av sig ifrån stallet, hennes kompis hade en stubben dressyr till salu så ska prova den. Hoppas den passar, vill ha dressyr sadel! Hade underlättat mycket !

Tror min jogg tur sen gårdagen också tagit ut sin rätt på min kropp. Det känns att jag tagit i med hårdhandskarna och det är ju bra men... Känns ju värre och gå runt med en gammal nuckas gångstil. Ja det går över...

Nu måste jag fortsätta plugga :)  

Kramar pillan  <3


 

Av Pernilla - 19 juli 2009 12:56

Jag och mamsen var ute på en rask promenad. Ska ju göra detta varje morgon & varje kväll. Så pep vi in i skogen och hittade ganska mycket kantareller. Så vi fick plockat en del. Blir mamma glad, själv äter jag det inte men. Kan vara mysigt och lulla runt i skogen och plocka.

Nu luktar det fisk i köket här, mamma steker makrill som blir middagen sen. Mm så gott! Nyttigt med fisk också =)  ett + i kanten.

Hämtat skolböckerna så ska strax sätta mej tillrätta och börja göra lite nytta på den fronten. Tack alla ni som kommenterat så gulligt om skillnaden på bilderna jag la ut. Känns kul och höra :)  

Kramar <3

Ovido - Quiz & Flashcards