pillllans

Alla inlägg under juli 2009

Av Pernilla - 8 juli 2009 17:59

Snart får jag banne mej lov att börja träna. Både kondis och muskler. Åkte ut till stallet men då det såg ut att vara åska/oväder på gång med lite mörka moln så chansa jag inte utan drog på mej slit & släng kläder för att tvätta i stallet innan ridning. Våran chief har redan börjat tvätta det så skönt om det blir klart snart. Så jag skurade ur min box så fint trots att jag blev mer och mer gelè i armarna, 1 ½ timme senare blev min (eller möjligtvis Calles) gamla box färdig. Kände då både mjölksyra i armarna och lite hungerkurr i magen så jag åkte hem, och här sitter jag nu. Ska slänga i mej lite mat, vila en liten stund för att sen få åka ut igen och rida. Något oväder verkar det inte bli!? Kan ju hålla mej i paddocken ifall om att. Jag älskar åska (vet dock inte om Calle gör`t) men det är mindre kul att uppleva den från hästryggen.

Bra att jag valde skurningen av boxen idag förresten för då träningsvärken kommer imorn (vilket jag vet att den gör) så är jag ledig så jag kan vila =)

Så jag uppdaterar mer senare. Jag är i full gång på min lediga dag !

Av Pernilla - 7 juli 2009 23:48

Av Pernilla - 7 juli 2009 23:34

Ja då var nästan denna dagen förbi = 1 dag närmare semestern =)  Ska bli riktigt gott.

Idag jobba jag till 12 ungefär och sen har jag fått uträttat lite ärenden såsom hämtat & beställt skolböcker. Pluggat lite, städat och rensat, vart till hjärtat Calle såklart m.m Börjar bli ganska så trött nu känner jag men ja har ju sovmorgon imorgon då jag är ledig både imorn och på torsdag. Härligt...!


CALLE LÄSNING . . . 

Jag är mitt uppi en jakt också, på en dressyr sadel! Känner att jag verkligen behöver en bra dressyr sadel så jag kan komma åt skäcken ordentligt. Får ju ett helt annat stöd då än att sitta i allrounden. Bara MÅSTE ha en till dressyrlägret som är om typ 3 veckor.

Nu har han börjat bli buse Calle i hagen igen förresten, upptäcker nytt sår nästan varje dag. Tråkigast var det igår (fast det visade sej att det var Ok men...) då har han lyckats fått ett dumt jack/sår på insidan carpus. Såg fint ut men jag tvätta och smörjde lite som skydd för flugorna. Han var inte alls svullen och han har gått som vanligt men, ibland hinner man bli lite nervös innan man ser att allt är OK.Han har skav och diverse små sår,ibland fattar jag inte hur han lyckas. Mästare på det mesta kanske!? ;) 

Glad bara så länge det inte är nåt större så att säga... 


Nä nu ska jag nog göra mej iordning för natten, är ju trots allt en dag imorgon =)


tjihiii



Av Pernilla - 6 juli 2009 22:40

Nu har jag jobbat färdigt för idag/ikväll. Ska snart gå och lägga mej men behöver alltid varva ner lite efter jobbet innan jag lyckas och somna och vad är då bättre att varva ner till än ett blogg inlägg? =)

Imorn säger dom att det ska bli regn & åska men det skulle det ju blivit idag med så man vet ju aldrig. Hoppas att om det kommer att det inte håller på heeela dagen utan att man får chans till hyffsat ridväder. Tänkte lägga fram bommar imorn =)  

Ja vi får se... Men nu blir det nog sängen, känner mej tom i huvet och har inget vettigt att framföra här i bloggen ändå... Så god natt gott folk!!

Av Pernilla - 6 juli 2009 13:17

Nu kom jag precis hem ifrån Calle. Red barbacka idag och vet ni vad - jag t.o.m galopperade barbacka idag. Inte illa :)  Han var riktigt fin i traven så jag tänkte testa, gjorde en halvhalt och la sen till galoppskänkeln och han fattade den mjukaste och goaste galoppen. Sen avbrottet till traven blev som jag trodde - skumpig! Haha.... Men nu när jag inte fått klippt hans man på ett tag så var det bara att hålla ett ordentligt man tag =)  Mitt lilla troll, så han ser ut nu. Måste få klippt och gjort han fin en dag. Ledig onsdag & torsdag, kanske få tvättat och gjort en heltrimning på han då?

Tog några bilder på han idag så lägger in ett par....



Ser ni manen? Ush som han ser ut och skäms på mej.... Får ta och fixa den - snaaart =)



Nu måste jag göra mej iordning, börjar ju jobbet om en stund. JObbar kvällen idag..... Tjohoo

Av Pernilla - 6 juli 2009 11:05

Här har inte jag skrivit på länge. Har varken haft tid eller lust faktiskt. Vi har ju haft ett så enormt gott sommarväder så man har ju hållt sej utomhus och inte inne vid en data. Jobbat ganska mycket och emellan de vart hos Calle, på stranden och hittat på saker med kompisar. Var ju ledig i helgen så det vart lite sus i kupan både fredag & lördag.

Har inte mycket nytt att skriva trots mitt blogg uppehåll. Allt är som vanligt i alla fall.

Slänger ut lite bilder för nu ska jag ta en kaffe med lillebror och sen ska jag ut till stallet. Har lite Calle bilder att ladda upp, se om jag hinner det sen.

Här fiskas det =)

Det var mer maneter än fisk dock.....


Av Pernilla - 1 juli 2009 23:18

Kom nyss hem ifrån stallet. Jag red ut med A-S en timma. Det var helt underbart. Calle var lite studsig och väldigt pigg men trevlig. Det var en ny väg för mej och Calle och väldigt mycket att titta på =)  På hemvägen var han mycket lugnare och riktigt cool/avslappnad. Älskar denna hästen till 10000000. Han är så dyr i mina ögon att ingen någonsin kommer ha råd till han ;)

Sen medans hästarna fick fodret så gick vi över stänget i en annan stoor hage med MASSA gräs. Fyllde vatten och sen fick hästarna komma ut i denna nya hagen vilket var mycket uppskattat. Så imorgon har vi nog väldigt mätta/belåtna pållar. Jättemysig kväll med ett underbart avslut! Nu får det bli sängen för jag ska ju upp till morran och jobba.

Natti

Av Pernilla - 1 juli 2009 19:32

Mm, vilket underbart väder. I LIKE !!

Nu är jag hemma igen, ska väl gå här och greja tills jag ska åka till stallet. Måste vila huvet en stund, drar fortfarande runt på en seg och lite jobbig huvudvärk som förföljt mej hela dagen. USh ! Varken treo, kaffe eller vila har hjälpt. Jaja... 

Det har vart himla skönt att vara ledig idag, men imorn är det upp till jobbet igen 7-16. Sen jobbar jag fredag kväll också innan ledig helg =)  GOTT GOTT.

Men nu känner jag dunket ännu mer, tror jag kilar ner o tar en tablett. ciao

Ovido - Quiz & Flashcards