pillllans

Alla inlägg under juli 2009

Av Pernilla - 29 juli 2009 21:52

Vart iväg och shoppat idag och fick införskaffat mej ny mobil. Sony Ericsson W995 blev det. Blir nog bra. Hittade lite kläder också (för en gång skull) sen en ny klocka också, nice! Men inget till Calle dessvärre. Fast det är ju bara han som fått grejer det sista när jag vart iväg så gör väl inte så mycket!? =)

Kom hem från stallet för en stund sen, red med Anna i paddocken. Calle gick för det mesta riktigt bra, galoppen var dock "ponny studsig kort" men trots det - trevlig! =)

Så nu ska jag nog bädda ner mej och se en film, ganska trött efter att ha sprungit runt i affärer och sen ridit. Vart och vattnat hos kompisen också då dom drog till bulgarien. FUSKISAR!!! Här č ju skit väder och imorn sägs det komma in ett nytt skyfall över skåne och västkusten!? Jag säger då det......

Huskatt, tack men jag bor på Orust =)  Lite långt tyvärr.... 


Kram  <3

Av Pernilla - 28 juli 2009 21:32

Åh vad jag är nöjd över allt. Allt i mitt liv, allt runtomkring ! Jag är så stolt och nöjd över mej själv, av så många olika anledningar och jag är nog lite kär, i mej själv. Hur ego det än må låta. Jag har fått höra så mycket positiva kommentarer om mej sen "förändringen" som skedde tidigare detta året. Det som gjorde att jag växte som person så mycket och det som gjorde att jag fick mitt liv tillbaka, ett liv jag verkligen älskar. Jag är stark och jag är mej själv. Tack alla ni söta som uppmuntrat och stöttat mej, så kul att få höra så positivt från er !!  <3 <3 <3


Fick papper hem idag, från åklagarmyndigheten. För er som inte visste så vart jag polisanmäld i vintras vilket jag tog upp till kamp och stred tillbaka (polisanmälde han som polisanmälde mej) och idag, ett halvår sen förra förhöret så fick jag papper om att allt är nedlagt. Visste jag ju nästan i förväg men skönt att få det avslutat på ett papper!!


C A L L E - - - 

Provat ytterligare en sadel till med resultat - för smal. Jag VILL ha en Albion men har inte dom pengarna, än. Så hade velat haft en sadel som funkat tills vidare och sen bytt upp mej. Ingen som vet någon bra sadelutprovare nära? Sökt men inte lyckats hitta nån. - - - the serching goes on - - -

Donat som fasen i mitt skåp idag och vilken fin ordning på grejerna det blev. Ser man vad man har ju :)  Kan vara en fördel !

Annars inget nytt, Calle är pigg och glad och nu på måndag är det LÄGER, tjohoo.. Vad kul ! Så då står han på klubben mån-tors kväll förmodligen. 


Men nu ska jag nog lägga mej och se en film!! Imorn blir det en shoppingtripp igen =)

 Kram <3

Av Pernilla - 28 juli 2009 16:52

Är riktigt trött efter igår, var ju på måndagsklubben igen, as usual! Det var kul även denna gången =)   Så idag har jag sovit, ätit bakfyllemat = pizza, slappat och bara tagit det lugnt. Inte lyft ett finger i princip. Men nu ska jag snart åka ut till stallet och rida, funderar på att rida ut en sväng, bara lunka för jag č för seg för något mer avancerat ;)  + att Calle hade nog behövt komma ut en liten vända och jag vill inte rida häst, jag vill åka idag =)


Jag och syster som också var med igår, bara liiiiite sus i kupan har vi ;)




Av Pernilla - 27 juli 2009 11:03

Ja då har man fått gått upp, ätit frukost, druckit sitt morgonkaffe och gjort sig iordning. Väntar på att mamma ska bli klar så ska vi åka iväg och handla lite. Sen när vi kommer hem så blir det stallet och rida Calle och ikväll är det måndagsklubben på mollsen. Blir skoj...!

Idag regnar det, sjukt trist. Igår var det ju ändå sol mestadels utav dagen och jag trodde att vädret skulle fortsätta och bli finare så även vi kunde få njuta av härligt semester väder. Men det är ju tre veckor kvar på semestern så vi får väl se =)

Nu ska vi snart åka så...

Kram  <3

Av Pernilla - 26 juli 2009 22:24

Idag blåste det när jag kom till stallet. Tog i mer och mer.. Så det var nog därför som Calle var lite "på tårna" när jag red fram han ute. Sen blev det dressyr i paddocken. Känns som jag ältar mycket dressyr tjafs med han nu men måste ju trimma inför lägret om en vecka =)

Det gick ganska så skit i 40 min, han visste hur man skulle försöka komma undan och slippa jobba, han tramsade mest. Sen släppte han lite allteftersom och de sista 20 min så gick han KANON. Så jädra fint och lossnade verkligen helt. Jag hade inte mycket i handen men desto mer häst under mej. Han fick in rumpan så fint in under sej och jag kände hur han höjde ryggen och verkligen jobbade rätt. Helt underbart när man når dit. Så jag är mer än nöjd med honom. Mindre nöjd att sadeln som jag provade idag inte heller passade, hamnade i bakvikt. Bara att kolla vidare.... 

Nu ska jag duscha och sen blir det nog sängen, ska upp hyffsad tid imorn då jag och mamma ska åka iväg och shoppa lite. 

Sov gott !! Kram <3

Av Pernilla - 26 juli 2009 13:57

Igår var en härlig dag/kväll. Calle fick gå ett pass i paddocken men värmde upp han och jogga av han ute i skogen/grusvägarna. Det gick bra igår och han lyssnade fint och kämpade på. Duktiga Calle !!!

Sen igår kväll så åkte jag in till Uddevalla och gick ut på krogen en sväng. Det var trevligt... Var en del folk ute tack vare fjordfestivalen. 


Idag har jag sovit ut (inte ovanligt alls) haha. Så ska jag få pluggat lite också och sen ska jag åka och hämta/lämna sadel m.m. 

Ikväll funderar jag på om jag ska hoppa lite med Calle, känner mej riktigt sugen på de. Nja får se.. Blir nog dressyr med då det är sadelprovning =)

Kram <3



Av Pernilla - 25 juli 2009 14:29

Ska strax dra på mej ridkläderna och dra mej ut till stallet. Blir uppvärmning ute och sen dressyr i paddocken.

Ska bara invänta ett par auktionsslut på tradera, budat på lite saker till Calle. 

Dagen än så länge har vart en del i bil, skjutsade folk till stenungsund i förmiddags varav en kille i klänning och strumpbyxor. (Svensexa) haha... 

Sen åkte jag förbi syster M på vägen hem och tog en kaffe, trevligt! Åkte hem en liten svänga bara sen ut till mormor & morfar och sa hej och tog en kaffe där med =)   Men nu č jag hemma igen, fast åker snart till stallet som sagt och rider. Ska greja lite därute idag också tänkte jag.Sen blir det till att hämta lite svensexafolk och sen ikväll blir det nog lugnt...!

Men jag skriver mer sen, saknar Calle nu så får ta och åka ut till min skrutt. 


Kram <3

Av Pernilla - 25 juli 2009 00:54

Åh vad jag har syndat ikväll, köpte chips med dip, lösgodis och en stor cola. Shame on me! SHAME SHAME SHAME !!!!!!

Men man måste ju få unna sej gotta också, eller hur!? Känns desto mindre skoj nu kanske, helt mätt på alla onyttigheter!!

Jaja, får nog bli en längre joggingrunda imorn =)

Ska lägga mej nu, sett flera avsnitt av Gossip girl. Riktigt bra serie det där... 

Denna kvällen har vart lugn, gott! Blev ju en del igår. Imorn vet jag inte vad som händer, kanske blir några öl!? Vi får se... Ska i alla fall ridit ur Calle, ordentligt. Idag och igår har han vart "sämre" igen. Bråkat när jag lett han, inte velat stå stilla för mej, vart lite på hugget så att säga. Kanske konditionen som gått upp på han? Bra det i såna fall.... Ska bli riktigt fint att få in han på lägret i augusti. Få hjälp av J, han är riktigt duktig och jag vet att jag och Calle kommer lära oss väldigt mycket för honom.

Jag har bestämt att Calle ska få "sova över" på klubben under lägret, slippa köra fram och tillbaka + att det kan nog vara både nyttigt och kul för Calle. 

---------------------------------

Ish, har en del tankar i mitt huve, vill definivt inte ta allt här på min blogg även om jag skulle vilja. Det är lite för privat för det. Men en del kan jag ju dra här... Skiter ändå egentligen i vem som läser och vad som sägs om mej! 

Ibland känns det som jag tappar mej själv, jag gör saker eller säger saker som jag inte menar. Det blir ju så dumt eller hur!? Vet ibland inte vad jag vill. Jag vet att jag trivs jättebra som allt är men ibland känns det som det fattas nåt. Vet att en grej är att en av mina bästa kompisar glidit ifrån mej. Självklart är vi vänner men inte på det sättet vi en gång vart, tror heller inte att vi kan bli det igen. Men jag tror också att det finns rätt tid för olika saker i livet. Som ett exempel, detta med killar. Jag tror att det finns flera "den rätte" för en, inte bara en, i vissa tider av ens liv. Allt beroende på vilket stadie man befinner sej nånstans i livet. Vi (jag och min kompis) har gått olika vägar, vill olika saker, prioriterar olika och därav att mycket dött ut mellan oss. Inte mycket och göra men jag vet ju att hon alltid kommer finnas där ändå, bara inte på samma sätt.

Sen detta med killar - jag kommer nog aldrig förstå hur det funkar. Jag vet att så många söker efter någon, någon att älska och som älskar en tillbaka. Det gör inte jag. Det sista jag vill i denna stunden av mitt liv är att ha någon. Jag är livrädd för att få känslor, för att hitta någon. Dessvärre har jag redan lyckats få känslor för en. Man kan försöka motverka det men när det pirrar i hela kroppen av bara åsynen av honom, eller när man blir alldeles varm bara av en kram eller att få höra hans röst. Ja då har man fattat tycke.. Jag är lååååångt ifrån kär, men tycker om honom, ja det gör jag. Har ni några tips hur man bara suddar ut denna skit som jag känner just nu!?  Fan.... Bara bra att han inte känner detsamma. 

Behövde skriva av mej lite.... Det var gött!

Förresten, fått flera fina kommentarer ifrån "anonyma" som inte vill att kommentarerna ska publiceras. Vill bara säga Tack mina "anonyminister" !!

 Nä nu ska jag få lagt mej tror jag, men ska byta rum för det e bra varmt i mitt rum just nu och sen finns det ju tv på nedervåningen =)

Tar Boss med mej och knatar ditåt..... Natti på er !!!

<3 pillllan


 

Ovido - Quiz & Flashcards