pillllans

Alla inlägg under juli 2009

Av Pernilla - 12 juli 2009 22:51

Igår var jag ju på kalas och hade som vanligt supertrevligt. Jättegod mat och kanon trevligt sällskap. Det kan inte bli annat än trevligt och lyckat =)  Thanks!


Sen efter kalaset (ganska sent) så for vi och hämta ett par kompisar för att åka till en annan kompis på fest. Stannade där ett tag för att sedan avsluta den sista halvtimmen på puben med tecquila ;)  Mycket trevlig kväll, lite segare dag idag =P


Gick upp vid 10 snåret idag för och åka ut till stallet och ta emot hovis. Så nu är Calle & Sara nyskodda. Tycker alltid det är en härlig känsla när dom är det. Hann inte rida idag då Calle blev skodd och jag började ju jobbet. Men nu är jag ledig imorn OCH på tisdag så går jag inte på förrän kl 16 på onsdag. GÖTT!!!! Så č det till att jobba onsdag kväll och torsdag dag, fredag dag sen SEMESTER!! Wehoooooo.... Härligt härligt !


Men nu är jag trött och sliten (känner mej hemsk) efter ganska så fullspäckade dagar... Återkommer imorgon igen som förmodligen blir en underbar dag fylld med shopping & annat och sen uteliv till kvällen med kompisar!

Natti..........



 




Av Pernilla - 11 juli 2009 16:32

Trött man kan va då. Var i och för sej uppe på tok försent igår, kom hem vid två tiden och gick upp strax efter 6 imorse för att jobba. Men det var det värt, alltid lika kul och umgås med kompisarna =) 

Det gick helt ok att jobba trots allt men känner mej ju givetvis sliten nu. Slumra till en stund förut efter jobbet men har inte tiden till att ligga & sega. Var precis och körde killarna till förfest och ska väl snart göra mej iordning till kalaset som jag ska iväg på - till mormor & morfar. Ska bli mysigt! Älskar mina morföräldrar så mycket så ni kan inte ana!!

Sen senare vet jag inte vad det blir riktigt, kanske drar till en kompis och dricker lite!? Får se vad kvällen leder till....

Uppd. lite senare maybe... Tjiioo


Av Pernilla - 10 juli 2009 15:09

Idag har jag jobbat till 14. Sen ska jag hämta mamma när hon slutar jobbet vid kvart över fyra för då ska vi ut på äventyr. Ska bli jättemysigt!

Idag känner jag mej mycket piggare, inte alls så nere som igår. Känns himla gott, man kan ju inte alltid vara på humör, tyvärr. Även om man skulle vilja, får glädjas åt att jag till 98% är en väldigt positiv människa som känner sej på topp och dom andra 2% får man helt enkelt genomlida =)  

Sen när vi är hemkomna från våran tripp (jag & mamma) då blir det till stallet. Se hur Calle & Sara har det i regnet. Blött förmodar jag... Lär få ställa in plutten på tork nån timme innan det går att rida. Eller så tar jag han barbacka och kör klätterbackar idag!? 

Efter dagens jobb pass så har jag fem arbetstillfällen kvar innan semestern vilket känns riktigt gott. Jag jobbar imorgon och på söndag. Sen onsdag/torsdag/fredag nästa vecka. Tjohooo... Blir det party och fira semestern nästa vecka =)  

HOPPAS på lika fint väder som vi hade för nån vecka sen. Vill åka iväg lite också på min semester, synd att det är så långt till Anna (Calles tidigare ägare) Hade så gärna tagit med mej Calle och åkt upp och ridit tillsammans. Men jag kan ju kanske få åka upp och hälsa på dom ändå =)

Så har jag några roliga endagstripper att göra såsom Liseberg (af course) och tänkte även Skara Sommarland i år. Deras badpalats ska ju vara j-igt skoj har jag hört =)  Mm, får spana in lite att hitta på. Har ju dressyrlägret en vecka också!

Men nu får det nog bli till att hinna med en fika innan jag hämtar mamsen <3 

Puss o Kram på er !!! 



Jag o min älskade skäck !!

Ish

Av Pernilla - 9 juli 2009 21:57

Går o lägger mej strax... Orkar inte med mer av denna dagen/detta humöret. Hoppas jag vaknar på rätt sida imorn.....

Natt natt


Kanske att man vaknar med detta lčendet imorn?


Av Pernilla - 9 juli 2009 18:37

Ush känner mej så låg, nere. Vet inte riktigt vad det är. Eller rättare sagt, det är nog inget speciellt utan bara en nerstämd dag. Kan ju inte alltid känna sej på topp även om man skulle vilja. Är förtillfället inte nöjd med något utan känner mest BLÄÄ i allmänhet. Så vill ni mej något - återkom en annan dag!

Vad deprimerande.... Vill så mycket men inget blir ju någonsin som man tänkt sej. Ofta i en negativ bemärkelse tycker jag. F*n o bävelens skit. Så känns det! Känner mej inget värd idag, känner mej hemsk.

Ska slänga i mej en korv & bröd och sen göra något som jag vet får mej på bättre humör. Åka till Calle. Räcker att parkera på stallplan så känns allt så mycket roligare/bättre. 


Av Pernilla - 9 juli 2009 15:41

Längtar till stallet och Calle nu. Måste plugga klart en massa sen kan jag åka ut =)

 

Av Pernilla - 9 juli 2009 13:22

Mm, nu har jag slått mej till ro ute på altanen så ska strax packa upp skolböckerna och sätta igång. Sitter just nu med kursen handledning.

Hade sovmorgon idag =)  Sen har jag vart iväg till Orust svarta hål - ingenstans alias tassemarkerna = myckleby. Helt fel sida ö men syster bor där ju så får ju lov att fara dit ibland. Var där och tog en kaffe, C & J var där och passa barnen. Tjöta lite med dom... Sen blev det systemet på vägen hem och tänkte tanken på att svänga in på göken en snabbis men ångra mej snabbt när jag såg 62838300923 bilar på parkeringen. Bläääää. Får bli en annan gång!

Sen lite senare när jag fått pluggat maaaasssa (förhoppningsvis) så ska jag till Calle. Funderar starkt på att longera honom idag. Han hade nog behövt en inspänd träning för linan idag. Återkommer senare om honom med bilder också om vad och hur det blev. 

Men nu ska jag sätta igång och plugga... Tjo o tjim

Av Pernilla - 8 juli 2009 21:16

Kom ganska nyss hem ifrån stallet för andra gången. Fick ju hämtat lite nya krafter innan jag gav mej på att rida. Det blev ett dressyr pass i paddocken idag på Calle. Det gick jättebra idag, lägger in några bilder nedan. Dock kändes det bättre än vad bilderna visar =)  Han var så duktig idag Calle !

Nu blir det duschen och sen mat för min del. Var så korkad förut att jag bara tog på mej en luvtröja, hur svettigt blev inte det efter en timmes träning!? =)  Tjoo på er..........!


Världens finaste <3


Fråga mej INTE varför jag satte mej så tokigt i denna stund, min sits är ju helt åt helsike.... Tur Calle är fin =)



Här far vi förbi kameran i galopp....


Haha, vet inte om jag skrattar på denna bilden eller gör en ansträngd min?!


Mitt hjärta och min allra bästa vän !

Ovido - Quiz & Flashcards