pillllans

Alla inlägg under januari 2013

Av Pernilla - 21 januari 2013 21:37

 

Red en timme idag och till en början vart det en spänd Calle. Skrittade fram honom ordentligt och joggade sen igång honom länge tills han slappnade av och blev mjukare. Tog mycket galopper idag och lät honom rulla på länge, & galoppen gav lite wow känsla idag. Jag satt och njöt varv efter varv, den har verkligen blivit så himla mycket bättre sen jag stalla in Calle på klubben, & bättre ska den bli! Efter allt galopparbete så kom takten i traven och Calle gick på slutet, riktigt trevligt!




Imorgon är det lektionsdags igen, så jäääkla kul  


//Pillan

Av Pernilla - 21 januari 2013 09:21

Idag har jag APT möte inbokat till e.m och tänkte väl att jag skulle ta stallet/ridning innan det. Måste till göken en sväng också för Calle har gjort sönder sin ena vattenhink - igen. Men den som alltid hållt är en papperskorg från göken så ska köpa en sån till. Det små fodertunnorna var tydligen inget att hurra för som vattenhink. Men det bästa vore ju visserligen om han kunde börja dricka ur sin vattenkopp   Att han måste vägra dom!? Dumt tycker jag :)


 


//Pillan

Av Pernilla - 20 januari 2013 11:45

Sitter med kaffe nu och försöker piggna till. Hade en ganska tuff natt på jobbet inatt, det var länge sen jag var så trött  men nu har jag fått sova gott några timmar i alla fall.


Ska få grejat här hemma under dagen tänkte jag, så åker jag till Calle lite senare och rider. Nu går det ju också bra att rida igen. Det har vart lite svårare/jobbigare till & från pga graviditeten. Den första tiden som också höll i sej ganska länge, mådde jag så otroligt illa vilket gick utöver min vardag totalt & jag blev sjukskriven 1 månad.

Att först behöva sadla Calle sen springa & kräkas, tränsa Calle och rida en halvtimme och sen kräkas, sitta upp igen och fortsätta rida klart och efteråt kräkas.. Nä då är det segt!! Som tur var så gav illamåendet med sej tillslut och jag mådde bra igen, tills foglossningarna kom  Det var också den värken jag klagade på här i bloggen. Jag hade svårt & gå och kunde varken sätta/resa mej eller ligga bekvämt. Det gick då heller förstås inte att rida när det gjorde som mest ont, men man får ju härda ut & kämpa på också, så inte nog med att jag lyckats skumpa runt på Calle med ett sjutusans illamående, jag har ridit på så gott jag kunnat med foglossning också, haha. Men nu verkar även den gett med sej och jag hoppas det förblir så!!


 

Som tur är har jag ju Maria som ställer upp och tar hand om/rider Calle lite i veckan vilket passar jättebra för oss båda. Jag behöver lite hjälp & avlastning nu och hon vill komma igång med ridningen igen! Så det är super! Min plan är dock att kunna rida ett tag till, så länge det känns bra har jag sagt till mej själv. Men jag kommer heller inte våga riskera något eftersom Calle dels är en busig häst (jag litar på honom och känner mej trygg på han, men man kan ju aldrig veta med och ramla av..) och sen tycker jag man äventyrar lite väl mycket med ett liv i magen. Så det kommer komma en ridpaus för min del, noga poängtera RIDpaus & inte hästpaus  Kommer vara i stallet & med Calle så mycket jag bara kan, "bara" ridningen som får ligga på hyllan lite. Vilket jag inte alls är sugen på.. MEN, det är ju för en sån underbar sak så det är det ju helt klart värt  

Sen är tanken att Ann-Sofie ska ha Calle 1 dag i veckan också, lite därför hon vart hos mej och "provat" Calle. Så det var ju kul och extra bra att hon fastnade för min prins. Jag kommer ju också kunna longera/promenera och göra annat när jag har ridpausen så det ska nog gå ihop detta  




Förresten så hade jag, inte bara ett hemskt förkylningsvirus & feber när jag startade Nico i KM dressyr förra året, jag hade också mitt ushliga illamående. KANSKE kan förklara våra låga % som några undrat över. Jag var inte ett dugg nervös, inte för tävlingen i alla fall. Jag var mest orolig/nervös för att spy inne på banan. Hade vart taskigt och gjort det istället för en halt/hälsning te.x  Men trots att jag mådde som jag gjorde så var jag med i alla fall & kom dessutom runt banan, så jag är nöjd!  


//Pillan 

Av Pernilla - 19 januari 2013 20:00

Sist jag var i Ullared så hittade jag en jättefin inglasad nåltavla eller vad man ska kalla den? Visste nog inte riktigt vad jag skulle ha den till eller vart, bara att jag skulle ha den.

Men jag satte ultraljudsbilderna i den idag och det blev himla fint, den ska nog få hänga i barnrummet sen och ha lite kort och allt möjligt i. Man kan ju lätt variera & byta ut allteftersom också.


     

Texten;

Memories

We do not remember the days...

We remember the moments



Fint va!?


//Pillan - mot jobbet nu

Av Pernilla - 19 januari 2013 14:38

Ja det är lite surt när man kommer hem trött efter jobbnatten, lägger sej vid 8 & somnar gott men vaknar redan vid halv 11 och kan inte somna om. Suck på den! Det vart inte tillräckligt med sömn men det var bara och kliva upp och ta kaffe. Så känner mej lite sådär halv vaken om jag ska vara ärlig.


  & Calle får en välförtjänt vilodag idag! Han har ju trots allt inte vilat sen tisdag förra veckan.

Ann-Sofie var så gullig och mockade & mös med Calle när hon var på klubben förut. Tack för hjälpen!





Jag får satsa på tidig middag och försöka få vilat en stund till innan jobbet, annars kommer jag vara lagom pigg inatt  

   

                               V.18                                    V.19


& magen växer. Så otroligt mysigt detta och efter ultraljudet igår så känns det bara ännu mer verkligt och underbart!

Jag får ju säga att feedbacken på facebook var så mycket större än vad jag tänkt mej, kan inte annat än tacka & bocka för alla grattishälsningar  


//Pillan

Av Pernilla - 18 januari 2013 20:45

Denna månaden firar jag & Björn hela 3 underbara år tillsammans. Känns jättekul, & att vi också kunde fira med något så speciellt & underbart denna månaden, nämligen med ultraljud idag. Vi ska ha bebis  



Det var verkligen obeskrivligt häftigt och få se vår lille bebbe på skärmen. Så himla mysigt och verkligt! Denna bilden gillar jag lite extra när h*n suger på tummen  I övrigt såg allt fint ut och det var en livlig liten som sprattlade/sparkade runt därinne  Den 14 juni är det beräknat! Så det kommer bli en otroligt mysig sommar  


     






//Pillan


Av Pernilla - 18 januari 2013 07:49

Dagen som jag längtat efter är äntligen här. Känner mej nästan ni vet som ett barn vid julafton eller sådär upprymd som man kan vara vid Lisebergs entrén

Tänker inte berätta än vad jag/vi ska iväg på utan uppd. här så fort jag kommit hem igen vilket blir till eftermiddagen.

Först ska jag skjutsa D till Ellös och sen ska jag vägen förbi svärmor och hälsa på.. SEN bär det iväg  


  Happy happy, men en smula nervös !!


//Pillan

Av Pernilla - 17 januari 2013 19:32

Calle fick gå ett litet galopp pass över två studs idag, fick filmat lite...


Han skötte sej jättebra, galoppen blir bättre & även kvickheten i benen  



När stallet var klart åkte jag med Ann-Sofie till 3 hästar men hör & häpna, jag kom ut tomhänt. Det har ju inte hänt många ggr..  
   


Imorgon har jag en otroligt spännande dag framför mej.. Längtat som bara den ett tag nu! Wieeee.....


//Pillan
  

Ovido - Quiz & Flashcards